REVOLUT - Belgische IBAN
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: REVOLUT - Belgische IBAN
Het gebrek aan een Belgische IBAN heeft mij nooit gestoord bij Revolut. Het is cowboy-bank die je sowieso enkel moet gebruiken als aanvullende online bank, want soms is het echt wel handig om toegang te hebben tot Apple Pay, goedkope currency conversion, RevPoints etc...
Ik zou er nooit mijn salaris op laten storten en dat zou voor mij ook de enige reden zijn waarom ik een BE-iban zou willen.
Ik zou er nooit mijn salaris op laten storten en dat zou voor mij ook de enige reden zijn waarom ik een BE-iban zou willen.
Jup ... gebaseerd.Timoootjex schreef: ↑11 augustus 2025, 15:58 @tradie is het in fases dat ze dat geven die Belgische IBAN? want ik heb nog steeds een Litouwse IBAN
-
- VIP member
- Contacteer:
Blijft de vraag of nieuwe BE klanten direct BE IBAN krijgen.
Toch maar amateuristisch dat gefaseerde plan, vind ik.
Toch maar amateuristisch dat gefaseerde plan, vind ik.
Bij de meeste werkgevers zal dit inderdaad kunnen. Maar voor de optiek is een BE-iban toch iets handiger imho.
Anyway, Revolut is zoals gezegd geen bank waar je je salaris wilt laten toekomen. Horrorverhalen genoeg op Reddit van mensen die op Revolut vertrouwen voor hun dagelijks bankieren (of nog erger: de enige bank waar al hun fondsen staan!). Een kleine storing in hun algoritmes en je geld zit vast in een financial review, met enkel maar een nutteloze chatfunctie om je te helpen!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
https://www.tijd.be/netto/news-bankiere ... ource=sfmc
wanneer staat REvolut in de vergelijking spaarrekeningen Spaargids?
Nieuwe rekening is nu Belgische IBAN.
Is afhankelijk van welk plan je hebt zie ik. Hoeveel is de (netto) spaarrente voor de gratis variant?Philantropie schreef: ↑Vandaag 10:32 https://www.tijd.be/netto/news-bankiere ... ource=sfmc
Of kan je met het gratis plan dan weer geen Belgisch IBAN hebben?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Alle nieuwe rekeningen BE IBAN.
1.05% netto gratis rekening
1.05% netto gratis rekening
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik wacht nog even voor iemand bevestigt dat ie bij het OPENEN van een eerste rekening DIRECT de BE iban heeft gekregen.
Wie durft al
Wie durft al

Mijn buitenlands rekeningnummer is omgezet in een BE rekeningnummer, moet ik het buitenlands rekeningnummer nu schrappen via de CAP van de NBB? Of bestaat het buitenlans nummer nog?
Ik zou persoonlijk niets schrappen. Hoe meer rekeningen en vooral nutteloze rekeningen de CAP heeft, hoe minder ze door het bos de bomen zien. Jij gaat toch niet het werk van de CAP opknappen (?). Nuja.
-
- VIP member
- Contacteer:
Mijn pdf bij het CAP telt 19 pagina's
Er zitten daar nog Belgische spaarrekeningen bij die al meer dan 12j geleden opgezegd en definitief gesloten werden.
En bij de buitenlandse rekeningen laat ik mijn degiro ook staan, hoewel ik daar niet meer mee werk...

Er zitten daar nog Belgische spaarrekeningen bij die al meer dan 12j geleden opgezegd en definitief gesloten werden.
En bij de buitenlandse rekeningen laat ik mijn degiro ook staan, hoewel ik daar niet meer mee werk...
Idd, gewoon laten staan. Ze zien bij CAP door het bos de bomen niet.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 13:50 Mijn pdf bij het CAP telt 19 pagina's![]()
-
- Jr. Member
- Contacteer:
heb vorige week nieuwe rekening geopend en direct Belgische IBAN gekregenspaarfreakje schreef: ↑Vandaag 11:30 Ik wacht nog even voor iemand bevestigt dat ie bij het OPENEN van een eerste rekening DIRECT de BE iban heeft gekregen.
Wie durft al![]()
Ik heb de spaarrekening eens voorzien van wat euros vandaag, eens kijken, maar elke dag je rente, belgische banken slapen al jaren, geen idee wat die daa rheel de dag zitten te doen.
Revolut gebruik ik al enkele jaren omdat we veel reizen, wisselkoersen zijn heel goed, buiten euro landen bedoel ik dan, ik denk dat wise wat beter doet, maar de mogelijkheden die revolut geeft zijn wel een plus.
Ook de real time van het gebeuren is zeer goed, bv ik tank in de USA, ze houden een forfait vast, bij een belgische bank is dat een week of langer voor dat vrij komt, bij revolut real time. Iets betalen idem, je weet dat de transactie doorging, bij belgische banken hun mastercard kan je 2-3d wachten.
Omdat het een debit kaart is kan het ook niet elke keer met rental cars, maar is toch regelmatig wel mogelijk, alle hotels, eten, enz, steeds met revolut gedaan.
Voor mij hoefde die BE iban niet, werkte zo prima.
Als er iemand een rek wil, pm me dan, 60e te verdienen aangezien ze constant dit aanbieden als je iemand aanbrengt.
Revolut gebruik ik al enkele jaren omdat we veel reizen, wisselkoersen zijn heel goed, buiten euro landen bedoel ik dan, ik denk dat wise wat beter doet, maar de mogelijkheden die revolut geeft zijn wel een plus.
Ook de real time van het gebeuren is zeer goed, bv ik tank in de USA, ze houden een forfait vast, bij een belgische bank is dat een week of langer voor dat vrij komt, bij revolut real time. Iets betalen idem, je weet dat de transactie doorging, bij belgische banken hun mastercard kan je 2-3d wachten.
Omdat het een debit kaart is kan het ook niet elke keer met rental cars, maar is toch regelmatig wel mogelijk, alle hotels, eten, enz, steeds met revolut gedaan.
Voor mij hoefde die BE iban niet, werkte zo prima.
Als er iemand een rek wil, pm me dan, 60e te verdienen aangezien ze constant dit aanbieden als je iemand aanbrengt.