Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2025 zal gedaan hebben t.o.v. Kerstdag 2024
TIP
Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2025 zal gedaan hebben t.o.v. Kerstdag 2024
Na bijna 12 weken zitten we op -5,91%
Re: Wat denken (niet hopen) jullie dat de beurs (wereld) tegen Kerst 2025 zal gedaan hebben t.o.v. Kerstdag 2024
-14,36%?
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Met de puinhoop die Trump net heeft aangericht zal er weinig te rapen vallen.
Na 15 weken zitten we op -10,68%
Tjah, gisteren op -20% ofzo. Wat zegt zoiets nog, in de huidige context?
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Na iets meer dan 18 weken zitten we op -8,60%.
Dit is ongeveer de YTD-daling van de USD/EUR (-8,50%)
Dit is ongeveer de YTD-daling van de USD/EUR (-8,50%)
Na bijna 20 weken zitten we op -4,52%.
Na 6 maanden zitten we op -4,63%.
Na 40 weken zitten we op +4,78%.
Ja ja, binnen minder dan 12 weken is het Kerst!
Ja ja, binnen minder dan 12 weken is het Kerst!
Beurs, beurs, beurs.
Voor edelmetaal is het een Grand Cru jaar.
Voor edelmetaal is het een Grand Cru jaar.
MAar voor de beurs is het al meer dan 15 jaar lang het ene na het andere grand cru jaar (allez, op 1 a 2 uitzonderingen na).
Bron: het internet.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Dit gaat zo hard dat ik er koude rillingen van krijg.
Niet dat ik er geen profijt aan doe, ook al palladium en platina op tijd binnen gehaald. Na zilver een jaar geleden en een halfjaartje geleden de silver minners.
Rhodium is de volgende ? directe tracker blijkbaar niet aankoopbaar.....heb hier en daar wat recyclers gekocht van Rhodium.
Zoek nog een mogelijkheid voor wolfraam ? andere rare aardjongens heb ik al langer; staan nog op verlies maar gaat ook hard.
Dit doet me allemaal denken aan oorlog en ander ontij.
Bon mogelijks doemdenken maar het geld dat naar edelmetaal stroomt (en naar bitcoin) kan toch niet meer stromen naar die de AI hype ?
Stel er wordt voor 1000 miljard dollar aan edelmetaal gekocht... waar gaat dat geld dan heen?JulusCesar schreef: ↑6 oktober 2025, 21:15 Bon mogelijks doemdenken maar het geld dat naar edelmetaal stroomt (en naar bitcoin) kan toch niet meer stromen naar die de AI hype ?
Zou het kunnen naar de verkopers, die dan 1000 miljard dollar cashen, bv. om er AI aandelen mee te kopen?

Ik denk niet dat de verkopers allemaal spaargidsers c.q. particulieren zijn.NVSTR schreef: ↑7 oktober 2025, 09:21Stel er wordt voor 1000 miljard dollar aan edelmetaal gekocht... waar gaat dat geld dan heen?JulusCesar schreef: ↑6 oktober 2025, 21:15 Bon mogelijks doemdenken maar het geld dat naar edelmetaal stroomt (en naar bitcoin) kan toch niet meer stromen naar die de AI hype ?
Zou het kunnen naar de verkopers, die dan 1000 miljard dollar cashen, bv. om er AI aandelen mee te kopen?![]()
Eerder goudhandelaren en mijnbedrijven. Die zullen hun inkomsten eerder in iets anders investeren dan in AI aandelen.
Ja... In goud.
Bron: het internet.