D.A.S. Rechtsbijstand
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: D.A.S. Rechtsbijstand
Geen idee. Ik ben single. In de toekomst wel afhankelijk van het aantal tussenkomsten.
Mijn moeder is ook single en betaalt bij Ethias nog geen € 400
Mijn moeder is ook single en betaalt bij Ethias nog geen € 400
Is dan ook geen consumenten polis.
Maar een polis die dekt bij bijv. echtscheiding.
Estate Guru believer.
Onze premie bij DAS is ook zo'n 40% duurder geworden dit jaar.
Volgens ik hoor van mijn makelaar zijn er klanten waarbij de premie x3 gaat. Andere klanten zouden door DAS zelfs opgezegd worden. Afhankelijk van hoeveel je de rechtsbijstand nodig gehad hebt in het verleden (wij dus nog nooit).
De 'overheid' zou blijkbaar ook al ingegrepen hebben omdat ze nog meer wouden verhogen.
conclusie bij DAS: zolang je ze niet nodig hebt mag je klant blijven; van zodra je wel rechtsbijstand nodig hebt, word je afgestraft. Wij gaan veranderen
Volgens ik hoor van mijn makelaar zijn er klanten waarbij de premie x3 gaat. Andere klanten zouden door DAS zelfs opgezegd worden. Afhankelijk van hoeveel je de rechtsbijstand nodig gehad hebt in het verleden (wij dus nog nooit).
De 'overheid' zou blijkbaar ook al ingegrepen hebben omdat ze nog meer wouden verhogen.
conclusie bij DAS: zolang je ze niet nodig hebt mag je klant blijven; van zodra je wel rechtsbijstand nodig hebt, word je afgestraft. Wij gaan veranderen
Hier premie privé leven +105% met een score 1,00 (hoogste risicoprofiel) wij zijn met twee, geen huisdieren of andere "hoog risico elementen". Na brand privé woonst +10%. Personenwagen +28%. Klant sinds 2015 en gelukkig nog nooit beroep moeten doen op tussenkomst. Alles via makelaar. Ook aan het bekijken om te veranderen. Alle tips welkom.
Je kan kiezen tussen:
- een 'onafhankelijke' rechtsbijstandsverzekeraar: DAS (te vermijden - gaat echt niet goed met deze boîte), Euromex en ARAG. Zelf heb ik het meeste vertrouwen in Euromex.
- een 'gelieerde' verzekeraar: de rechtsbijstand wordt ondergebracht bij de zelfde verzekeraar als de hoofdwaarborg(en).
Dit is imo te vermijden. Premiematig goedkoper, maar vaak veel mindere dekkingsgraad.
Bij grotere problemen wil je echt een onafhankelijke.
- een 'onafhankelijke' rechtsbijstandsverzekeraar: DAS (te vermijden - gaat echt niet goed met deze boîte), Euromex en ARAG. Zelf heb ik het meeste vertrouwen in Euromex.
- een 'gelieerde' verzekeraar: de rechtsbijstand wordt ondergebracht bij de zelfde verzekeraar als de hoofdwaarborg(en).
Dit is imo te vermijden. Premiematig goedkoper, maar vaak veel mindere dekkingsgraad.
Bij grotere problemen wil je echt een onafhankelijke.