'boekwaarde' bij ETF transfer naar andere broker
TIP
-
iemandergens
- Newbie

- Contacteer:
'boekwaarde' bij ETF transfer naar andere broker
Hallo,
Ik ben momenteel het proces aan het doorlopen om mijn beleggingen in een ETF naar een andere broker te transfereren. De nieuwe broker vraagt nu om de boekwaarde op te geven? Echter ik heb doorheen de jaren geregeld bijgekocht dus het is me niet duidelijk wat ik nu als boekwaarde moet opgeven. De gemiddelde aankoopprijs? Of iets anders?
Alvast erg bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groeten
Ik ben momenteel het proces aan het doorlopen om mijn beleggingen in een ETF naar een andere broker te transfereren. De nieuwe broker vraagt nu om de boekwaarde op te geven? Echter ik heb doorheen de jaren geregeld bijgekocht dus het is me niet duidelijk wat ik nu als boekwaarde moet opgeven. De gemiddelde aankoopprijs? Of iets anders?
Met vriendelijke groeten
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Re: 'boekwaarde' bij ETF transfer naar andere broker
Ik heb een aantal jaar geleden etf's van degiro getransfereerd naar Re=Bel.
De toenmalige beurskoers werd door Re=Bel automatisch als startwaarde bij hen gebruikt.
Daardoor gaat de initiële aankoopkoers ervan verloren.
Persoonlijk denk ik niet meer aan transfereren, zolang de op til zijnde meerwaardebelasting niet gestemd is.
Gaat de referentiedatum 31/12/2025 zijn of 31/03/2026 of nog later?
Kan een groot verschil zijn.
De toenmalige beurskoers werd door Re=Bel automatisch als startwaarde bij hen gebruikt.
Daardoor gaat de initiële aankoopkoers ervan verloren.
Persoonlijk denk ik niet meer aan transfereren, zolang de op til zijnde meerwaardebelasting niet gestemd is.
Gaat de referentiedatum 31/12/2025 zijn of 31/03/2026 of nog later?
Kan een groot verschil zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor elk deelbewijs kijk je in je administratie wanneer je het gekocht hebt en aan welke waarde. Zorg ervoor dat je voor de verkopen steeds dezelfde strategie aanhoudt (fifo, lifo, gemiddeld)iemandergens schreef: ↑Gisteren 08:50 Hallo,
Met vriendelijke groeten
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Raar toch dat je dat zelf mag kiezen?
Klopt, dit zou al een eerste achterpoortje kunnen zijn om minder meerwaardetaks te betalen.