Beleggen in goud of zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Beleggen in goud of zilver
Inmiddels blijft zilver mooi doorstijgen naar $63+
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
PMS is dat nu niet CLB ?
Zelf ben ik daar nu voor één keer eens netjes op tijd mee ingedoken zowel in de witte metalen zelf en ook de mijnen
Maar hoe beleg je in rhodium (Rh), ruthenium (Ru), iridium (Ir) en osmium (Os) ?
Ondertussen ben ik winst aan het nemen op de mijnen en daarmee in recyclers gedoken.
Toch zitten er in de rand van dit verhaal mogelijks nog kansen ? Vb woflraam, grafiet...
Krijg heir echter geen vat om hierin te investeren.
Iemand suggesties ?
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
JulusCesar schreef: ↑11 december 2025, 17:36PMS is dat nu niet CLB ?![]()
Zelf ben ik daar nu voor één keer eens netjes op tijd mee ingedoken zowel in de witte metalen zelf en ook de mijnen
Maar hoe beleg je in rhodium (Rh), ruthenium (Ru), iridium (Ir) en osmium (Os) ?
Ondertussen ben ik winst aan het nemen op de mijnen en daarmee in recyclers gedoken.
Toch zitten er in de rand van dit verhaal mogelijks nog kansen ? Vb woflraam, grafiet...
Krijg hier echter geen vat om hierin te investeren.
Iemand suggesties ?
PMs : Precious MetalsJulusCesar schreef: ↑11 december 2025, 17:36 PMS is dat nu niet CLB ?![]()
Krijg heir echter geen vat om hierin te investeren.
Iemand suggesties ?
Aan al wat je zegt is fysiek hier in BE niet aan te geraken, ben al >1 jaar bezig met rhodium om maar iets te zeggen & dat is dan nog de 'makkelijkste' van de 4 - in de US wel, maar krijg dat eens naar hier geleverd...
Wolfraam aka Tungsten lukt nog wel in mijn geval, maar geraak daar ooit eens vanaf...
Grafiet geen flauw idee, tenzij je een fabrikant bent van potloden of van dat spul om scharnieren te smeren
Volgens Kitco schurkt zilver nu tegen 64$/oz aan
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb niet de intentie om deze witte metalen fysiek aan te kopen. Ik leg me neer bij de nadelen van een ETF maar bv Rhodium en de andere niet beschikbaar.
Ook suggesties voor bedrijven/aandelen in die sector zijn welkom.
Ook suggesties voor bedrijven/aandelen in die sector zijn welkom.
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
Rhodium was 'ooit' nog fysiek te koop bij goldsilver.be(*) in de vorm van 1 Oz munten, daar is geen futuresmarkt voor Rhodium, vandaar ook die sterke stijging destijds. Ooit nog getwijfeld om dat (nog voor de 'explosie') aan te schaffen maar heb dat toen maar niet gedaan omdat die markt zo dun was en of het dan de vraag was of je d'er ooit nog vanaf geraakte. En ik zou trouwens ook nooit tot de ATH mee gereden zijn gezien ik die ATH zeker niet had voorzien.VTEC schreef: ↑11 december 2025, 18:12 Aan al wat je zegt is fysiek hier in BE niet aan te geraken, ben al >1 jaar bezig met rhodium om maar iets te zeggen & dat is dan nog de 'makkelijkste' van de 4 - in de US wel, maar krijg dat eens naar hier geleverd...
Wolfraam aka Tungsten lukt nog wel in mijn geval, maar geraak daar ooit eens vanaf...
Grafiet geen flauw idee, tenzij je een fabrikant bent van potloden of van dat spul om scharnieren te smeren![]()
(*) Ik denk dat ze toen nog in Tertre gevestigd waren.
Samsung heeft zich voor de komende 2 jaar wel wat ingedekt door de output van een zilvermijn al (prepaid) in te kopen.
De zilverprijs raast door naar meer dan $66/Oz.
De zilverprijs raast door naar meer dan $66/Oz.
Erg goede ervaring met GFI Antwerpen (het vroegere Stevens) - zeer professioneel / snel / correct / vriendelijk afgehandeld. Aanrader! Let wel : voor zilver / juwelen moet je naar Brussel evenwel.
Nadien lekker gaan eten "oep du Kaajzerlaa" en omdat we met de trein waren mocht er een aperitiefje en een glasje wijn bij...
Nadien lekker gaan eten "oep du Kaajzerlaa" en omdat we met de trein waren mocht er een aperitiefje en een glasje wijn bij...
Whitestone Groupe zijn topbelegging is GFI. Was er veel volk of moet je daar een afspraak maken?VTEC schreef: ↑19 december 2025, 15:45 Erg goede ervaring met GFI Antwerpen (het vroegere Stevens) - zeer professioneel / snel / correct / vriendelijk afgehandeld. Aanrader! Let wel : voor zilver / juwelen moet je naar Brussel evenwel.
Zonder afspraak, een tiental mensen en 3 medewerkers maar het ging erg vlot allemaal. In Brussel zijn ze met een team van 15. Volgens wat ik kon zien was het toch vooral verkoop.
Veel goudverkoop omdat ze dat gedrocht met die meerwaardetaks niet zien zitten.
( aankoopbewijzen, je kan 1000 keer hetzelfde gewicht op een andere datum aankopen , ook na 2025 ).
https://www.hln.be/mijn-geld/drukte-bij ... ~a5b0abce/
( aankoopbewijzen, je kan 1000 keer hetzelfde gewicht op een andere datum aankopen , ook na 2025 ).
https://www.hln.be/mijn-geld/drukte-bij ... ~a5b0abce/
Klopt, maar in 2025 is mijn portefeuille volledig uit balans geraakt door Au en Ag.
Het was een boerejaar, ik klaag niet maar er is nog niemand armer geworden door af en toe wat winst van de tafel te nemen…
Het was een boerejaar, ik klaag niet maar er is nog niemand armer geworden door af en toe wat winst van de tafel te nemen…
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
Ben ik het totaal niet mee eens VTEC (sorry, alle respect) maar waarom zou je het gouden kalf slachten als blijkt dat het reguliere 'Westerse systeem' enkel berust op stront en stront-afgeleiden?
We zitten in een situatie waarin het Westerse systeem faalt en ten gronde gaat. Als het is om uw stash wat af te romen om er van te genieten dan dan heb ik niets gezegd.
We zitten in een situatie waarin het Westerse systeem faalt en ten gronde gaat. Als het is om uw stash wat af te romen om er van te genieten dan dan heb ik niets gezegd.
Goud is vandaag weeral 2 % gestegen. Denk dat het zelfs nog nooit zo hoog gestaan heeft.
Dit jaar is voor het goud zeker een fantatisch jaar.
Dit jaar is voor het goud zeker een fantatisch jaar.