Beleggen in goud of zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in goud of zilver
Iemand de zilverkoersen gezien sinds Asia opened up
Kitco is echt achterop aan het hinken, futures 82$ nu.
Kitco is echt achterop aan het hinken, futures 82$ nu.
Ik zal er niet van wakker liggen.
-
koenvhaver
- Full Member

- Contacteer:
Enorme volatiliteit bij zilver. Al 75 gestaan maar even goed 83 dollar.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +800%
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
Zoals ik al aan gaf: serieuze margin call in ghost week.
Ja, erg gevaarlijk om te traden deze week. Ik zat tot heel laat vannacht de koersen te volgen en dacht echt
Zeker dat er zijn die geld hebben verdiend door te shorten, even zeker dat er zijn die dik geld verloren hebben...
Bij dgl. absurde volatiliteit pas ik. Tussen 74,9 en 83,9$, dat is niet normaal.
En ik hoor meer en meer dat fysieke levering een issue is / wordt. Don't care, lets roast those (paper) ETF dudes!
Zeker dat er zijn die geld hebben verdiend door te shorten, even zeker dat er zijn die dik geld verloren hebben...
Bij dgl. absurde volatiliteit pas ik. Tussen 74,9 en 83,9$, dat is niet normaal.
En ik hoor meer en meer dat fysieke levering een issue is / wordt. Don't care, lets roast those (paper) ETF dudes!
Gelukkig zaterdagmiddag nog verkocht.VTEC schreef: ↑29 december 2025, 13:21 Ja, erg gevaarlijk om te traden deze week. Ik zat tot heel laat vannacht de koersen te volgen en dacht echt![]()
Benieuwd naar de reacties van de PM markten morgennacht om 24h op wat nu gaande is tussen de VS en Venezuela.
Ik denk sterk omhoog en laat de shorters nu maar helemaal met de billen bloot gaan.
Maar JP Morgan en die andere manipulators niet / nooit onderschatten …
Ik denk sterk omhoog en laat de shorters nu maar helemaal met de billen bloot gaan.
Ja ik ben ook wel benieuwd, trouwens ook naar de defence ETF's.VTEC schreef: ↑3 januari 2026, 21:59 Benieuwd naar de reacties van de PM markten morgennacht om 24h op wat nu gaande is tussen de VS en Venezuela.
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik zou er niks mee inzitten als het verder stijgt. Ik heb ondanks dat ik mijn zilver voor 1/3 en mijn goud voor 1/4 heb verkocht nog heel wat liggen.
Ik zou evenmin mee inzitten als het niet meer verder stijgt en het dit jaar niks meer zou opbrengen.
Wat Venezuela betreft denk ik dat er geen betere wending was te bedenken. De slang is onthoofd, ik zou niet weten waarom de markten zich zorgen zouden maken.
Nu, een reactie is altijd onmogelijk te voorspellen, dus ben heel benieuwd morgen middernacht.
Zal een beetje van de verdere ontwikkeling afhangen, maar zoals het nu lijkt gaan de VS de controle daar stevig in handen nemen. Benieuwd of daar weerstand komt van venezolaanse troepen of dat de legertop daar eieren voor hun geld kiezen.
Ik zou evenmin mee inzitten als het niet meer verder stijgt en het dit jaar niks meer zou opbrengen.
Wat Venezuela betreft denk ik dat er geen betere wending was te bedenken. De slang is onthoofd, ik zou niet weten waarom de markten zich zorgen zouden maken.
Nu, een reactie is altijd onmogelijk te voorspellen, dus ben heel benieuwd morgen middernacht.
Zal een beetje van de verdere ontwikkeling afhangen, maar zoals het nu lijkt gaan de VS de controle daar stevig in handen nemen. Benieuwd of daar weerstand komt van venezolaanse troepen of dat de legertop daar eieren voor hun geld kiezen.
Goed punt, maar dit soort zaken kan erg zenuwachtige reacties geven op grondstof- aandeel- en valuta markten. Zowel op als neerwaarts.
Het is dan misschien wel erg professioneel voorbereid en militair gezien perfect uitgevoerd, maar democratisch is het niet.Nu, als de Venezolaanse bevolking (in theorie 1 van de rijkste landen ter wereld qua grondstoffen) er maar beter van wordt en er een democratie komt. Ik heb er een hard hoofd in.
Het is dan misschien wel erg professioneel voorbereid en militair gezien perfect uitgevoerd, maar democratisch is het niet.Nu, als de Venezolaanse bevolking (in theorie 1 van de rijkste landen ter wereld qua grondstoffen) er maar beter van wordt en er een democratie komt. Ik heb er een hard hoofd in.
Ik heb vernomen dat hij Venezuela gaat hernoemen naar "Trump's Oil Refinery Paradise". Normale reactie is dat goud zal blijven doorstijgen.
Mocht iemand nog zonder transactiekosten obligaties, aandelen of ETF's willen aankopen.
Saxo Bank referral link voor € 100 gratis transactietegoed bij het openen van een account:
https://refer.saxo/8GSX5
Saxo Bank referral link voor € 100 gratis transactietegoed bij het openen van een account:
Zou liever een link hebben met gratis verzending van fysiek zilverTrX schreef: ↑4 januari 2026, 10:35 Mocht iemand nog zonder transactiekosten obligaties, aandelen of ETF's willen aankopen.