de "foto" van 31 dec 2025
TIP
de "foto" van 31 dec 2025
Welke banken zullen de zog. FOTO bezorgen aan hun clienten? Bij DB nog niets te zien.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: de "foto" van 31 dec 2025
De meeste Belgische banken leveren jou binnenkort de stand van je portfolio op 31/12/2025.
Ik denk zelf dat dit al jaren een wettelijke verplichting is.
Kijk eens in je archief van de voorbije jaren.
Ik denk zelf dat dit al jaren een wettelijke verplichting is.
Kijk eens in je archief van de voorbije jaren.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 5 januari 2026, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Klopt, het 4de Kwartaaloverzicht 2025 van uw effectenrekeningen geven de correcte referentiewaarden.
Houd ze dus goed bij.
Gisteren die van Keytrade, als eerste jawel!, gedownload en in mijn eigen excelbestand overgezet.
Houd ze dus goed bij.
Gisteren die van Keytrade, als eerste jawel!, gedownload en in mijn eigen excelbestand overgezet.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik veronderstel dat de "Belgische" banken/brokers ten gepaste tijde (vermoedelijk nadat de wet gestemd en gepubliceerd is) zullen communiceren over wat er juist zal gebeuren en hoe.
Ongeacht of je kiest voor opt-in of opt-out zal de bank/broker de nodige info (o.a. die "foto") voor jou moeten bijhouden en dit vanaf 31/12/2025 einde dag.
In hoeverre ze al die info ook gewoon online beschikbaar gaan stellen, is nog iets anders.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Het kwartaalrapport voor compliance met MiFID is niet per se een correcte "foto" ihkv de MWB.
Zo bevat het kwartaalrapport van Keytrade bv. te sterk afgeronde koersen en reflecteert het de situatie na settlement, waardoor bv. een verkoop op 31/12/2025 niet verwerkt is.
Bij Bolero heb ik een rapport gekregen, bij Degiro niet.
Heb zelf maar de slotkoersen van 2025 opgezocht waar ik data miste.
Zitten al effecten bij die op +30% staan
Heb zelf maar de slotkoersen van 2025 opgezocht waar ik data miste.
Zitten al effecten bij die op +30% staan
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Bolero stuurt een mail. Bij de andere moet je de Kwartaalrapporten zelf downloaden. zo ook bij degiro, Saxo, Keytrade, MeDirect en Re=Bel.
Bij de laatste 2 waren ze gisteren nog niet beschikbaar.
Bij de laatste 2 waren ze gisteren nog niet beschikbaar.
Ik heb het ook zelf opgeschreven en voor de zekerheid op 1/1 een screenshot genomen van al mijn posities.
Ik heb er ook die sedertdien al fiks gestegen zijn.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
De Amerikaanse beurzen waren open op 31/12/2025 ja maar de Europese waren dicht.EarthNvstr1 schreef: ↑6 januari 2026, 11:10 ...
Het kwartaalrapport voor compliance met MiFID is niet per se een correcte "foto" ihkv de MWB.
Zo bevat het kwartaalrapport van Keytrade bv. te sterk afgeronde koersen en reflecteert het de situatie na settlement, waardoor bv. een verkoop op 31/12/2025 niet verwerkt is.
Voor mij dus niet een probleem, denk ik.
Bron
De meeste Euronext beurzen waren geopend op 31/12. Maar slechts tot 14h.spaarfreakje schreef: ↑6 januari 2026, 11:52 De Amerikaanse beurzen waren open op 31/12/2025 ja maar de Europese waren dicht.
Voor mij dus niet een probleem, denk ik.
Bron
Milaan en Oslo niet, de anderen wel.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash