Holdings
TIP
Re: Holdings
Veel zal u dit jaar niet verdient hebben...
https://www.google.com/finance/quote/RO ... SE%3ABRK.B
en tel de daling van de dollar!
https://www.wisselkoers.be/dollar-euro#google_vignette
Maar ja sommige zijn tevreden met een aalmoes!
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Whitestone staat nu lager dan 2013.laeka schreef: ↑19 december 2025, 16:05Veel zal u dit jaar niet verdient hebben...
Maar ja sommige zijn tevreden met een aalmoes!![]()
Topbelegging !
Berkshire is amper X 6 gegaan in die periode. Losers
Weer ene die er geen knijt van begrijpt zoals gewoonlijk. Toen stond het genoteerd onder de naam EVADIX.KleineSpaarder schreef: ↑19 december 2025, 17:04Whitestone staat nu lager dan 2013.laeka schreef: ↑19 december 2025, 16:05
Veel zal u dit jaar niet verdient hebben...
Topbelegging !
Berkshire is amper X 6 gegaan in die periode. Losers![]()
In 2021 haalde Whitestone de lege beursschelp Evadix van de beurs.
Geieve u in het vervolg voldoende te infomeren vooraleer wat zatte praat te verkondigen.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Jij snapt er niets van en je weet er nog veel minder van. Whitestone werd beursgenoteerd door de lege schelp Evadix over te nemen.laeka schreef: ↑19 december 2025, 17:31 Weer ene die er geen knijt van begrijpt zoals gewoonlijk. Toen stond het genoteerd onder de naam EVADIX.
Geieve u in het vervolg voldoende te infomeren vooraleer wat zatte praat te verkondigen.
Waar jij over spreekt is dat Whitestone in 2021 een bod heeft gedaan op de aandelen Evadix die Whitestone nog niet had.
Misschien je eerst eens informeren over de holdings waarover je hier iets wil zeggen.
Evadix was de manier voor Whitestone om beursgenoteerd te worden. Door Evadix van de beurs te halen (wat jij beweert), zou Whitestone niet beursgenoteerd kunnen worden via de beursschelp Evadix. Dan stonden ze weer nergens
KleineSpaarder schreef: ↑19 december 2025, 18:39Jij snapt er niets van en je weet er nog veel minder van. Whitestone werd beursgenoteerd door de lege schelp Evadix over te nemen.laeka schreef: ↑19 december 2025, 17:31 Weer ene die er geen knijt van begrijpt zoals gewoonlijk. Toen stond het genoteerd onder de naam EVADIX.
Waar jij over spreekt is dat Whitestone in 2021 een bod heeft gedaan op de aandelen Evadix die Whitestone nog niet had.
Misschien je eerst eens informeren over de holdings waarover je hier iets wil zeggen.
Evadix was de manier voor Whitestone om beursgenoteerd te worden. Door Evadix van de beurs te halen (wat jij beweert), zou Whitestone niet beursgenoteerd kunnen worden via de beursschelp Evadix. Dan stonden ze weer nergens![]()
Jij begint te vergelijken met koersen van Whitestone toen ze nog niet bestonden! Je weet dus niks ervan zoals gewoonlijk. Vind wel dat je al veel kalmer bent want dagelijks 10 tal berichten sturen hoe de amerikaanse markt totaal ging ineenstorten sinds de invoerheffingen in april en nu afkomen met Berkshire.KleineSpaarder schreef: ↑19 december 2025, 18:39Jij snapt er niets van en je weet er nog veel minder van. Whitestone werd beursgenoteerd door de lege schelp Evadix over te nemen.laeka schreef: ↑19 december 2025, 17:31 Weer ene die er geen knijt van begrijpt zoals gewoonlijk. Toen stond het genoteerd onder de naam EVADIX.
Evadix was de manier voor Whitestone om beursgenoteerd te worden. Door Evadix van de beurs te halen (wat jij beweert), zou Whitestone niet beursgenoteerd kunnen worden via de beursschelp Evadix. Dan stonden ze weer nergens![]()
U hebt zich wel oeverloos belachelijk gemaakt.
Alleszins, proficiat met je Whitestone-winst! Uitstekende timing door in de loop van 2024 in te stappen, hoedje af.laeka schreef: ↑19 december 2025, 16:05 Veel zal u dit jaar niet verdient hebben...
Berkshire heeft YTD een goeie 8% opgeleverd. Dat is meer dan een wereldwijde index, maar duidelijk minder dan de S&P. Valutadalingen kun je een holdingbestuur niet meteen aansmeren.
Als je de lange termijn resultaten van Berkshire als een aalmoes beschouwt, dan ben ik alvast tevreden met een aalmoes. Berkshire is defensief gepositioneerd, exact wat je nodig hebt in deze tijd om zonder zorgen grote bedragen aan toe te vertrouwen. Ben erg benieuwd wat deze holding zal doen onder Abel. Volgens mij is Abel de Tim Cook van Berkshire, maar we zullen zien.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Jardine Matheson blijft doorrazen. Alweer bijna 4% erbij. Op 1 jaar tijd +84%.
Laeka, bedankt voor je pogingen om het gemiddeld niveau van het forum wat op te krikken. Wordt zeer gewaardeerd!
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Whitestone is mijn inziens wel niet echt te vergelijken met de andere holdings hier besproken.
Ik wil de lezer die zijn huiswerk niet doet dus waarschuwen dat het hier eerder gaat om een investeringsmaatschappij die in 'start ups' gaat met esg doelstellingen. Zit dicht tegen private equity aan; dus zeker al rekening houden met een zeer lange beleggingstermijn voordat dit eventueel zou kunnen uitrijpen.
Ik heb zelf een stukje (leren kennen via newtree impact) maar ik zou hier geen hoofdbrok van mijn beleggingen durven van maken. Het is maar een maantje rond één van de satellietjes rond mijn "zon".
Anderzijds is sofina natuurlijk ook ergens moeten beginnen in startups...
Ik wil de lezer die zijn huiswerk niet doet dus waarschuwen dat het hier eerder gaat om een investeringsmaatschappij die in 'start ups' gaat met esg doelstellingen. Zit dicht tegen private equity aan; dus zeker al rekening houden met een zeer lange beleggingstermijn voordat dit eventueel zou kunnen uitrijpen.
Ik heb zelf een stukje (leren kennen via newtree impact) maar ik zou hier geen hoofdbrok van mijn beleggingen durven van maken. Het is maar een maantje rond één van de satellietjes rond mijn "zon".
CK HUTCHISON Holdings komt ook op dreef.
Op 1 jaar tijd +45% en dit jaar al +10,29%.

Op 1 jaar tijd +45% en dit jaar al +10,29%.
Whitestone Group stelt een kapitaalverhoging voor van ongeveer 70 M€ in twee fasen: de eerste via eenJulusCesar schreef: ↑11 januari 2026, 16:56 Whitestone is mijn inziens wel niet echt te vergelijken met de andere holdings hier besproken.
private plaatsing en de tweede via een toekomstige openbare aanbieding.
⇒ Beide kapitaalverhogingen zullen plaatsvinden tegen dezelfde inschrijvingsprijs van 17,10 € per aandeel,
wat overeenstemt met de Netto Intrinsieke Waarde (NIW) per 30 juni 2025, wat een premie van 30%
vertegenwoordigt ten opzichte van de laatste beurskoers.
Bestuurders en hoofdaandeelhouders stappen in aan een koers met een premie van 30%.
Dat wil wat zeggen he.
Die hoofdaandeelhouders zijn niet van de minste nl. Familie Moorkens en Familie De Pret. Mij is het te doen om GFI (goudhandelaar) die nu gouden zaken doen.
De rest van de portefeuille is een LT verhaal.
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
je bent in elk van die 3 aandelen al 10 jaar aan het kopen/handelen
in die 10 jaar gingen ze inclusief uitkeringen samen misschien x1,5, de indexen x3 of x4
en dus droegen ze bij tot een onderprestatie
het eeuwige probleem bij holdings met erg grote korting als het geen subholdings zijn
ook camellia, peugeot invest enz, allemaal in hetzelfde bedje ziek
ze knallen allemaal wel eens maar dan is het langetermijnkalf meestal al lang verdronken
hoe graag we ook proberen onszelf en anderen iets anders wijs te maken
Als je niks te melden hebt, wat kennelijk het geval is, blijf dan weg !!doorwinterd schreef: ↑12 januari 2026, 12:42je bent in elk van die 3 aandelen al 10 jaar aan het kopen/handelen
in die 10 jaar gingen ze inclusief uitkeringen samen misschien x1,5, de indexen x3 of x4
en dus droegen ze bij tot een onderprestatie
het eeuwige probleem bij holdings met erg grote korting als het geen subholdings zijn
ook camellia, peugeot invest enz, allemaal in hetzelfde bedje ziek
ze knallen allemaal wel eens maar dan is het langetermijnkalf meestal al lang verdronken
hoe graag we ook proberen onszelf en anderen iets anders wijs te maken
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Wendel: -20% de voorbije 5 jaarJoost1000 schreef: ↑12 januari 2026, 13:25Als je niks te melden hebt, wat kennelijk het geval is, blijf dan weg !!doorwinterd schreef: ↑12 januari 2026, 12:42
je bent in elk van die 3 aandelen al 10 jaar aan het kopen/handelen
IWDA: +83% de voorbije 5 jaar
Wendel is van 100€ naar 80€ gegaan
IWDA is van 100€ naar 183€ gegaan
Wie in zijn hangmat bleef liggen met IWDA heeft nu 2,3 keer zoveel geld als een superbelegger die in Wendel belegd heeft.
- VincentVega
- VIP member

Rendementen uit het verleden zeggen niets over toekomstige rendementenKleineSpaarder schreef: ↑12 januari 2026, 13:49Wendel: -20% de voorbije 5 jaar
IWDA: +83% de voorbije 5 jaar
Wendel is van 100€ naar 80€ gegaan
IWDA is van 100€ naar 183€ gegaan
Wie in zijn hangmat bleef liggen met IWDA heeft nu 2,3 keer zoveel geld als een superbelegger die in Wendel belegd heeft.
Achteraf de lottocijfers van vorige week meedelen kan ik ook
Schoonheid kan je ook vinden in de lelijkheid der dingen