Holdings
TIP
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Holdings
Nog een parel die ik met jullie wil delen, is deze.
Nu AI meer en meer enorme data centers eist, is Western Digital (WDC) een van de bedrijven die daarvan profiteren.
300% gestegen in 2025.
18% sinds de invoering van de meerwaardetaks.
Er zijn risico's maar dat weten jullie wel
Western Digital (WDC) stock emerged as the top-performing S&P 500 stock in 2025, delivering a stunning 300% gain that caught many investors by surprise.
The data storage giant’s transformation from a diversified tech company into a pure-play hard disk drive business has paid off spectacularly.
The rally started gaining momentum after Western Digital completed its separation from SanDisk earlier this year.
The split allowed WDC to focus entirely on the booming enterprise storage market, particularly hard disk drives used in data centers.
Management quickly pivoted the company’s strategy to capitalize on AI-driven demand for storage, and the results speak for themselves.
Nu AI meer en meer enorme data centers eist, is Western Digital (WDC) een van de bedrijven die daarvan profiteren.
300% gestegen in 2025.
18% sinds de invoering van de meerwaardetaks.
Er zijn risico's maar dat weten jullie wel
Western Digital (WDC) stock emerged as the top-performing S&P 500 stock in 2025, delivering a stunning 300% gain that caught many investors by surprise.
The data storage giant’s transformation from a diversified tech company into a pure-play hard disk drive business has paid off spectacularly.
The rally started gaining momentum after Western Digital completed its separation from SanDisk earlier this year.
The split allowed WDC to focus entirely on the booming enterprise storage market, particularly hard disk drives used in data centers.
Management quickly pivoted the company’s strategy to capitalize on AI-driven demand for storage, and the results speak for themselves.
+1VTEC schreef: ↑20 januari 2026, 10:26 Bravo! Proficiat! Doe zo voort!
NOT!
Uit principe rapporteer ik nooit / niet / niemand, maar dat laeka gebash werkt me serieus op de zenuwen. Die man weet meer van (internationale) holdings dan gans de kliek die hier post en denkt het beter te weten tesamen.
Hij heeft een andere en wellicht betere visie dan mij op holdings en ik heb geen Camelia, Jardine of andere Bolloré plantages, maar ik lees het wel graag. Nooit te oud om bij te leren en ik ben liever een Grote dan een KleineSpaarder.
Wat KleineSpaarder doet is redementen uit het verleden oplijsten. Je kan er ook holdings door leren kennen maar daar stopt het nut van zijn bijdragen. Ik ben geïnteresseerd in holdings (die het nu niet per se goed hoeven te doen) met potentieel en een uitleg waarom die potentieel hebben.
Kan je ons dat ook meedelen KleineSpaarder of roepen we laeka beter terug?
KleineSpaarder kan helaas alleen maar kopiëren en Chat GPT napraten.Surya schreef: ↑20 januari 2026, 11:01+1VTEC schreef: ↑20 januari 2026, 10:26 Bravo! Proficiat! Doe zo voort!
NOT!
Uit principe rapporteer ik nooit / niet / niemand, maar dat laeka gebash werkt me serieus op de zenuwen. Die man weet meer van (internationale) holdings dan gans de kliek die hier post en denkt het beter te weten tesamen.
Hij heeft een andere en wellicht betere visie dan mij op holdings en ik heb geen Camelia, Jardine of andere Bolloré plantages, maar ik lees het wel graag. Nooit te oud om bij te leren en ik ben liever een Grote dan een KleineSpaarder.
Wat KleineSpaarder doet is redementen uit het verleden oplijsten. Je kan er ook holdings door leren kennen maar daar stopt het nut van zijn bijdragen. Ik ben geïnteresseerd in holdings (die het nu niet per se goed hoeven te doen) met potentieel en een uitleg waarom die potentieel hebben.
KleineSpaarder kan helaas alleen maar kopiëren en Chat GPT napraten.Surya schreef: ↑20 januari 2026, 11:01+1VTEC schreef: ↑20 januari 2026, 10:26 Bravo! Proficiat! Doe zo voort!
NOT!
Roep laeka terug, die M/V/X weet waarover ie praat. Ik kocht mijn 1ste aandelen 35+ jaar terug (Delhaize), heb ze al lang niet meer maar ik kan met die jaren op de teller vrij goed complete BS onderscheiden van gedegen onderbouwde info.
En ja wij gebruiken hier ook ChatGPT om info te vergaren, als ondersteuning, als super Google, maar niet om beslissingen qua beleggen of investeren op te baseren.
Of als ze weer lui zijn rap een boekbespreking te maken die ik dan moet aanpassen zodat het niet opvalt
En ja wij gebruiken hier ook ChatGPT om info te vergaren, als ondersteuning, als super Google, maar niet om beslissingen qua beleggen of investeren op te baseren.
Of als ze weer lui zijn rap een boekbespreking te maken die ik dan moet aanpassen zodat het niet opvalt
Raar, mijn bullshit-o-meter slaat altijd tilt bij posts van laeka
70% aandelen, 18% obligaties, 12% cash
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Het hoeven niet altijd holdings te zijn die actief zijn in technologie.
Volgers van laeka hebben waarschijnlijk meer affiniteit met een holding als Sichuan Lutianhua Co Ltd. Actief in meststoffen in China. Landbouw zorgt voor voedsel, en voedsel is noodzakelijk voor mens en dier.
Heeft moeilijke periodes achter de rug, maar misschien is het nu een koopmoment? Misschien komt nu de uitbraak? Is 4% gestegen in 1 maand.
Er zijn risico's maar dat weten jullie
Volgers van laeka hebben waarschijnlijk meer affiniteit met een holding als Sichuan Lutianhua Co Ltd. Actief in meststoffen in China. Landbouw zorgt voor voedsel, en voedsel is noodzakelijk voor mens en dier.
Heeft moeilijke periodes achter de rug, maar misschien is het nu een koopmoment? Misschien komt nu de uitbraak? Is 4% gestegen in 1 maand.
Er zijn risico's maar dat weten jullie
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 20 januari 2026, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
slechtste strategie in holdings is zowat alle holdings met de grootste kortingen kopen (als het geen subholdings zijn) om vervolgens jaar na jaar:
1 de holdings die blijven zakken te blijven bijkopen, 'pakketje na pakketje tot 30x toe
2 de holdings die stijgen terug te verkopen met een hiep-hiep winstje (in de hoop dat ze terug zakken)
3 te zwijgen over de holdings die nog amper bewegen
jaren pakketjes blijven bijkopen wordt een zwaargewicht in de portefeuille, in het beste geval dood geld maar tov stijgende indexen (en inflatie) een blok aan het been
die situatie groeit steeds schever en schever in een port
in die mate dat wat men soms 'een koersexplosie' durft te noemen in feite geen zoden aan de dijk meer brengt
en snelle winstjes in enkele pakketjes andere holdings ook niet
voorbeelden ten over; camellia, bois sauvage, peugeot invest, nbb, jardine etc
ieder zijn plezier, ieder zijn strategie
en geen probleem met persoonlijke analyses
maar probeer dan niet de indruk te wekken dat men hiermee dan de indexen klopt (wat op zich al niet simpel is de laatste jaren) en het de anderen ontbreekt aan kennis om op hetzelfde niveau te presteren
laat staan met onvolledige aan- en verkopen waar dan nog met regelmaat 'fouten' in sluipen
te weten dat er forumleden zijn die dit niet doorzien
en ja, jammer dat al enkele zeer degelijke (holding)beleggers het voor bekeken hielden
1 de holdings die blijven zakken te blijven bijkopen, 'pakketje na pakketje tot 30x toe
2 de holdings die stijgen terug te verkopen met een hiep-hiep winstje (in de hoop dat ze terug zakken)
3 te zwijgen over de holdings die nog amper bewegen
jaren pakketjes blijven bijkopen wordt een zwaargewicht in de portefeuille, in het beste geval dood geld maar tov stijgende indexen (en inflatie) een blok aan het been
die situatie groeit steeds schever en schever in een port
in die mate dat wat men soms 'een koersexplosie' durft te noemen in feite geen zoden aan de dijk meer brengt
en snelle winstjes in enkele pakketjes andere holdings ook niet
voorbeelden ten over; camellia, bois sauvage, peugeot invest, nbb, jardine etc
ieder zijn plezier, ieder zijn strategie
en geen probleem met persoonlijke analyses
maar probeer dan niet de indruk te wekken dat men hiermee dan de indexen klopt (wat op zich al niet simpel is de laatste jaren) en het de anderen ontbreekt aan kennis om op hetzelfde niveau te presteren
laat staan met onvolledige aan- en verkopen waar dan nog met regelmaat 'fouten' in sluipen
te weten dat er forumleden zijn die dit niet doorzien
en ja, jammer dat al enkele zeer degelijke (holding)beleggers het voor bekeken hielden
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
Heb je een PB gestuurd want hier nog communiceren heeft geen enkele zin.VTEC schreef: ↑20 januari 2026, 10:26 Bravo! Proficiat! Doe zo voort!
NOT!
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
en van hoogste kortingen gesproken 
65% décote
https://compagnielebon.fr/communication ... eres/#2025
bij 'Rachats d'actions : Communiqués' lijken die door ook aandelen te verkopen zowat hun eigen beurskoers te bepalen
*louter informatief
65% décote
https://compagnielebon.fr/communication ... eres/#2025
bij 'Rachats d'actions : Communiqués' lijken die door ook aandelen te verkopen zowat hun eigen beurskoers te bepalen
*louter informatief
om terug naar inhoud te gaan:
Welke effecten zou een nieuwe tarievenoorlog op holdings als Brederode en Sofina kunnen hebben?
Welke effecten zou een nieuwe tarievenoorlog op holdings als Brederode en Sofina kunnen hebben?
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Sofina heeft de kaart van AI getrokken. Zolang de AI bubbel niet barst, ben je veilig. Maar zorg wel dat je weg bent voor de bubbel barst.
Sofina zit nu in private (meer specifiek: AI). Daar hebben ze 0.0 ervaring mee. Kan goed zijn. Kan slecht zijn. Is een zuivere gok.
Sofina heeft ondertussen meerdere van hun participaties op 0 gezet.
Je weet het dus niet meer. Sofina heeft het niet meer. Ze gokken en hopen dat het goed is. Heeft niets meer met beleggen te maken.
Brederode: groot effect. Hun beursgenoteerde portefeuille bevat bedrijven die veel exporteren.
De dollar wisselkoers heeft een groot effect op hun private equity portefeuille. Al balanceert het effect daarvan wel op termijn.
Sofina: kleiner effect vermoed ik. Heel wat minder zichtbaarheid door groot deel PE. Groot deel Azië.
70% aandelen, 18% obligaties, 12% cash