Ervaringen met Revolut
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Ervaringen met Revolut
Ben van plan om een Revolut account aan te maken omdat ik denk dat dit zeer nuttig kan zijn als je reizen maakt buiten de EU om zo voordelig buitenlandse valuta mee te nemen op je kaart en uit een ATM automaat te halen.
Wat zijn de voordelen of nadelen van een gratis account tegenover een betaalende kaart.
Zijn er nadelen of hindernissen om deze kaart te gebruiken?
Bedankt voor alle info
Wat zijn de voordelen of nadelen van een gratis account tegenover een betaalende kaart.
Zijn er nadelen of hindernissen om deze kaart te gebruiken?
Bedankt voor alle info
-
funnyplace
- Full Member

- Contacteer:
Re: Ervaringen met Revolut
Niet geheel een antwoord op je vraag, maar overweeg eventueel ook Wise in je overweging.
Revolut heeft een gratis kaart, net zoals Wise.
De betalende kaarten hebben bij Revolut extra diensten, vergelijk het met een Mastercard Gold met bv. bescherming online aankopen.
Zelf heb ik geen Revolut, maar ik heb gekozen voor Wise voor de eenvoud. Mijn vrouw heeft ook Wise genomen.
Ik gebruik de kaart enkel op reis om geld af te halen en lokaal te betalen. We maken jaarlijks een verre reis buiten Europa en dit scheelt veel wisselkoerskosten en kosten bij geldopnames. We zetten er voor vertrek geld op en bijstorten is via KBC instant.
Transactiekosten zijn laag en wisselkoersmarges zijn fair, dit zowel bij Wise als Revolut.
Als je een invite krijgt of wil (van mij of iemand anders) dan krijg je bij Wise de kaart gratis. Zonder invite betaal je 7 euro.
VRT heeft een kort overzichtje gemaakt van beide diensten, online kan je meer vergelijkingen terugvinden tussen beide aanbieders: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07/22 ... e-revolut/
Revolut geeft dagrentes op je zichtrekening (onderworpen aan RV), Wise geeft maandrentes op je zichtrekening (onderworpen aan RV).
Wise heeft een handige app, Revolut ook. Revolut is uitgebreider, je kan er ook crypto kopen. Wise is gewoon betalen, geld ontvangen en geld omwisselen
Bij Wise krijg je na iedere betaling enkele seconden later een pushmelding waar en hoeveel er werd afgehouden.
Zowel Revolut als Wise werken zoals je klassieke kaart.
Revolut heeft een gratis kaart, net zoals Wise.
De betalende kaarten hebben bij Revolut extra diensten, vergelijk het met een Mastercard Gold met bv. bescherming online aankopen.
Zelf heb ik geen Revolut, maar ik heb gekozen voor Wise voor de eenvoud. Mijn vrouw heeft ook Wise genomen.
Ik gebruik de kaart enkel op reis om geld af te halen en lokaal te betalen. We maken jaarlijks een verre reis buiten Europa en dit scheelt veel wisselkoerskosten en kosten bij geldopnames. We zetten er voor vertrek geld op en bijstorten is via KBC instant.
Transactiekosten zijn laag en wisselkoersmarges zijn fair, dit zowel bij Wise als Revolut.
Als je een invite krijgt of wil (van mij of iemand anders) dan krijg je bij Wise de kaart gratis. Zonder invite betaal je 7 euro.
VRT heeft een kort overzichtje gemaakt van beide diensten, online kan je meer vergelijkingen terugvinden tussen beide aanbieders: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07/22 ... e-revolut/
Revolut geeft dagrentes op je zichtrekening (onderworpen aan RV), Wise geeft maandrentes op je zichtrekening (onderworpen aan RV).
Wise heeft een handige app, Revolut ook. Revolut is uitgebreider, je kan er ook crypto kopen. Wise is gewoon betalen, geld ontvangen en geld omwisselen
Bij Wise krijg je na iedere betaling enkele seconden later een pushmelding waar en hoeveel er werd afgehouden.
Zowel Revolut als Wise werken zoals je klassieke kaart.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat moet je toch eens nakijken. Ofwel is dit zeer nieuw ingevoerd ofwel is dit voor accounts in andere landen ofzo...funnyplace schreef: ↑30 januari 2026, 14:41 Revolut geeft dagrentes op je zichtrekening (onderworpen aan RV), Wise geeft maandrentes op je zichtrekening (onderworpen aan RV).
@DrÈ Misschien moet je Trade Republic ook eens bekijken. Je krijgt er een visa Debit, 2% bruto rente op de zichtrekening en ik denk dat vreemde valuta ook voordelig is (maar van dat laatste ben ik niet zeker).
Wel erg lage bedragen voor pinnen en betalen. 
Bedankt al voor deze info, maar misschien nog dit dat ik net heb gelezen, Wise moet je aangeven als buitenlandse rekening bij de nationale bank, Revolut niet vermits je nu een BE nummer krijgt. dus nijg ik meer om naar Revolut te gaan, lhoewel van beide goede zaken hoor.
-
funnyplace
- Full Member

- Contacteer:
Neen hoor, Wise heeft ook gewoon een BE-bankrekeningnummer en staat in het CAP 
-
funnyplace
- Full Member

- Contacteer:
Ze werken allebei met BE rekeningnummers maar mijn eigen ervaring zegt me dat Revolut voor iedere transactie die ik de laatste 24 maanden heb gedaan de goedkoopste was.DrÈ schreef: ↑31 januari 2026, 13:58 Bedankt al voor deze info, maar misschien nog dit dat ik net heb gelezen, Wise moet je aangeven als buitenlandse rekening bij de nationale bank, Revolut niet vermits je nu een BE nummer krijgt. dus nijg ik meer om naar Revolut te gaan, lhoewel van beide goede zaken hoor.
Ik heb ze allebei maar gebruik Wise in de praktijk nooit omdat ze altijd duurder uitkomen.
Misschien op een dag.....
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb u hierover een privé-bericht gestuurd.DrÈ schreef: ↑31 januari 2026, 13:58 Bedankt al voor deze info, maar misschien nog dit dat ik net heb gelezen, Wise moet je aangeven als buitenlandse rekening bij de nationale bank, Revolut niet vermits je nu een BE nummer krijgt. dus nijg ik meer om naar Revolut te gaan, lhoewel van beide goede zaken hoor.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Revolut is blijkbaar zeer handig voor Erasmusstudenten die in het buitenland verblijven gedurende enkele maanden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik heb de indruk dat revolut enkel het saldo op de zichtrekening naar kruispunt bij de nationale bank doorstuurt, niet de spaarrekeningen.spaarfreakje schreef: ↑31 januari 2026, 19:09Ik heb u hierover een privé-bericht gestuurd.DrÈ schreef: ↑31 januari 2026, 13:58 Bedankt al voor deze info, maar misschien nog dit dat ik net heb gelezen, Wise moet je aangeven als buitenlandse rekening bij de nationale bank, Revolut niet vermits je nu een BE nummer krijgt. dus nijg ik meer om naar Revolut te gaan, lhoewel van beide goede zaken hoor.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Even nagekeken.
Bij mij is het deposito-bedrag ook niet doorgegeven.
Hun spaarrek heeft geen aparte IBAN (rare constructie?).
Volgens mij moeten beide bedragen samengeteld worden en dan aan het CAP doorgegeven...
Volgens mij moeten beide bedragen samengeteld worden en dan aan het CAP doorgegeven...
- MarsellusWallace
- Newbie

- Contacteer:
Zeker niet "vergeten".
Hopelijk is er dan geen gedeelte een buitenlandse rekening ?spaarfreakje schreef: ↑1 februari 2026, 16:29 Even nagekeken.
Ziet er maar heel raar uit.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Niet ons probleem hé.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.