Wie betaalt opzegvergoeding tijdens technische werkloosheid?
Wie betaalt opzegvergoeding tijdens technische werkloosheid?
Ik ben elke dag billable geweest voor mijn werkgever voor circa 100.000-120.000 EUR per jaar, echter bij het vallen zonder project hebben ze mij direct op werkloosheid gezet en de week erna ontslagen.
Nu merk ik op mijn loonbrief dat ik enkel de feestag op 1 mei 2020 betaald ben?
Is daar enige duidelijkheid in de wet omtrend Corona of werkgever of RVA mij moet betalen? Dit lijkt stevig om sociale dumping te gaan.
Nu merk ik op mijn loonbrief dat ik enkel de feestag op 1 mei 2020 betaald ben?
Is daar enige duidelijkheid in de wet omtrend Corona of werkgever of RVA mij moet betalen? Dit lijkt stevig om sociale dumping te gaan.
Laatst gewijzigd door jonash op 25 mei 2020, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wie betaald opzegvergoeding tijdens technische werkloosheid?
Wat is technische werkloosheid?
“Technische werkloosheid is een vorm van werkloosheid die beperkt is in de tijd”, aldus professor arbeidseconomie Stijn Baert (UGent). “Als je normaal gezien over werkloosheid spreekt, betekent het dat een job ophoudt te bestaan. Bijvoorbeeld als je ontslagen wordt. Bij technische werkloosheid blijft de job bestaan, maar wordt die een tijdje in de koelkast gestopt vanwege externe oorzaken. Dat kan een brand zijn of een probleem met een leverancier. Als die oorzaak van de baan is, kan de werknemer gewoon weer aan de slag. Een groot verschil met klassieke werkloosheid is ook dat het arbeidscontract tussen werkgever en werknemer niet verbroken wordt.
Volgens mij moet je werkgever dus je ontslag vergoeding betalen..
“Technische werkloosheid is een vorm van werkloosheid die beperkt is in de tijd”, aldus professor arbeidseconomie Stijn Baert (UGent). “Als je normaal gezien over werkloosheid spreekt, betekent het dat een job ophoudt te bestaan. Bijvoorbeeld als je ontslagen wordt. Bij technische werkloosheid blijft de job bestaan, maar wordt die een tijdje in de koelkast gestopt vanwege externe oorzaken. Dat kan een brand zijn of een probleem met een leverancier. Als die oorzaak van de baan is, kan de werknemer gewoon weer aan de slag. Een groot verschil met klassieke werkloosheid is ook dat het arbeidscontract tussen werkgever en werknemer niet verbroken wordt.
Volgens mij moet je werkgever dus je ontslag vergoeding betalen..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Wie betaalt opzegvergoeding tijdens technische werkloosheid?
Wie betaalt.... is met een T.
Vervang het werkwoord door WERKEN .. Wie werkT... en dan weet je het.
Was niet de vraag maar ik hoop dat het een nuttige comment was die ik even later weer verwijder.
Vervang het werkwoord door WERKEN .. Wie werkT... en dan weet je het.
Was niet de vraag maar ik hoop dat het een nuttige comment was die ik even later weer verwijder.
Misschien toch eens nakijken... "" Nu merk ik op mijn loonbrief dat ik enkel de feestag op 1 mei 2020 betaald ben ""
https://onzetaal.nl/taaladvies/betaald-betaalt/
Laatst gewijzigd door ludo op 25 mei 2020, 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Dag Jonas, jammer om dat te horen.
Een van de nadelen natuurlijk van zelfstandig zijn...
De voordelen ervan kende je zelf al
Je had het erover in dit topic:
vroeger-op-pensioen-onze-weg-na-2-jaar- ... ml#p394988
De voordelen ervan kende je zelf al

Ik probeer juist te weten te komen hoe mijn opzegvergoeding betaald wordt. Echter was ik wel werknemer nog.moneygirl schreef: ↑25 mei 2020, 20:38 Dag Jonas, jammer om dat te horen.
De voordelen ervan kende je zelf alJe had het erover in dit topic:
Als ik https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200505_04946397 moet geloven, sta ik op technische werkloosheid totdat ik start bij de nieuwe werkgever, en krijg ik mijn opzegvergoeding pas na opschorting coronamaatregelen (30/06/2020) mijn opzegvergoeding van 6 maand volledig uitbetaald.
Echter lijkt dit voordelig voor mij, maar ook weer onrealistisch.
Jonas, klopt. Je zal dus eerst een tijd tijdelijke werkloosheid krijgen en daarna nog eens je volledige opzegvergoeding waar je normaal ´vandaag´ al recht op zou gehad hebben.
Zie Corona topic waarin mij telefonisch en schriftelijk is bevestigd dat deze ´werkloosheidsvergoeding´ anders werkt dan de klassieke. Ook al is mijn geval anders (ontslagen en van job veranderd in januari, voor Corona), het effect is vergelijkbaar.
Normaal zou ik nu geen dop kunnen trekken wegens nog in de periode die uitbetaald is door m´n vorige werkgever (dus 11 maanden een dubbel loon), maar in dit geval staan die beiden los van elkaar en krijg ik wel de ´tijdelijke werkloosheid´ uitbetaald.
Idem dan voor jou, je kan nu genieten van tijdelijke werkloosheid (die jouw werkgever niks kost) en daarna krijg je de volle pot aan opzegvergoeding.
Vergeet ook niet je energiepremie van circa €203 aan te vragen. Ook daar heb je recht op. Regardless wat sommigen hier mogen beweren.
Zie Corona topic waarin mij telefonisch en schriftelijk is bevestigd dat deze ´werkloosheidsvergoeding´ anders werkt dan de klassieke. Ook al is mijn geval anders (ontslagen en van job veranderd in januari, voor Corona), het effect is vergelijkbaar.
Normaal zou ik nu geen dop kunnen trekken wegens nog in de periode die uitbetaald is door m´n vorige werkgever (dus 11 maanden een dubbel loon), maar in dit geval staan die beiden los van elkaar en krijg ik wel de ´tijdelijke werkloosheid´ uitbetaald.
Idem dan voor jou, je kan nu genieten van tijdelijke werkloosheid (die jouw werkgever niks kost) en daarna krijg je de volle pot aan opzegvergoeding.
Vergeet ook niet je energiepremie van circa €203 aan te vragen. Ook daar heb je recht op. Regardless wat sommigen hier mogen beweren.
Die energiepremie zou toch automatisch zijn dacht ik voor Belgen die normaal tewerkgesteld zijn? (Geen grensarbeid en dergelijke). Moet ik die echt nog aanvragen?
ludo schreef: ↑25 mei 2020, 20:37
Misschien toch eens nakijken... "" Nu merk ik op mijn loonbrief dat ik enkel de feestag op 1 mei 2020 betaald ben ""
https://onzetaal.nl/taaladvies/betaald-betaalt/
Ik was over de titel bezig. Niet over een zin met voltooid deelwoord. Jonash heeft het al aangepast..
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Te laat. Ludo heeft je commentaar vereeuwigd

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ja... En ik was ondertussen met iets anders bezig. Zo is het leven zeker he..
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Normaal zou dit vanzelf moeten gaan, maar ze hebben het weer moeilijk gemaakt. Ik heb in april een week Corona-gestempeld, mijn vrouw beginnen stempelen in april, nu nog steeds. Nu is er verleden week die befaamde €202 gestort op onze gezamenlijke rekening zonder enige vermelding voor wie dit bestemd is. Zelfs in hun manie om geld uit te delen blunderen onze politiekers

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Thats live ... Had je gezegd dat het over de titel ging, had ik niks vermeld..
Van mij mogen ze d -t afschaffen,, 98% zal het niet juist gebruiken, maar zolang je het kan lezen is het doel bereikt, en meer moet dat niet zijn.. betaalt of betaald
Who cares???