147, 15459

Klanten KBC moeten niet naar het kantoor voor afbetalingskrediet

Klanten KBC moeten niet naar het kantoor voor afbetalingskrediet

Klanten van KBC kunnen een lening op afbetaling online aanvragen. Als ze wordt goedgekeurd, kunnen ze het geld meteen op hun rekening krijgen. Het volstaat dat ze hun handtekening vanop afstand plaatsen.

Deze nieuwigheid is een van de nieuwe mogelijkheden van KBC-Touch, het nieuwe platform voor online bankieren en verzekeren van de bank en de opvolger van KBC Online. Het wordt nu al gebruikt door 430.000 klanten.

De invoering van KBC-Touch paste in het programma dat KBC opzette om meer naar zijn klanten te luisteren. Een ander element daaruit is de verruiming van de bereikbaarheid. Zo bouwt de bank regionale adviescentra in elk van de vijf Vlaamse provincies. Zij bieden een bereikbaarheid tot 20u vandaag. In de toekomst kan dat tot 22u worden uitgebreid. En eventueel moet het ook kunnen tussen 22u ’s avonds en 8u ’s ochtends. Via de moderne technologie met videotelefonie en videochat moet dat mogelijk zijn, stelt de bank.

Die toenemende digitalisering doet het klassieke bank- en verzekeringskantoor echter niet verdwijnen. Het zal echter wel evolueren naar een beleveniskantoor, waar de online toepassingen worden geïntegreerd. Zo zal het mogelijk zijn om in de kantoren de experts op het hoofdkantoor of in een groter kantoor te bereiken via beeldbellen. Ook zal het kantoorpersoneel dezelfde website en apps gebruiken die de klanten hebben. 

KBC opende in Vlaanderen reeds tien kantoren van de toekomst: Oostduinkerke, Gent Kunst, Mol Achterbos, Rotselaar, ‘s-Gravenwezel, Beverst, Vlamertinge, Nevele, Landegem en Erps-Kwerps. Het is de bedoeling dit concept verder uit te rollen doorheen Vlaanderen en Brussel.

Vergelijk hier de verschillende types van kredieten

Lees ook:

Andere tips over persoonlijke leningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.