Getrouwheidspremie wordt vroeger uitbetaald!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Getrouwheidspremie wordt vroeger uitbetaald!
Beslissing eind juni, ze hebben nog tijd tot vanavond 
Het « grootste » probleem wordt weeral niet aangepakt
Mensen, die geld afhalen zonder te weten hoeveel opgebouwde getrouwheidspremie ze verliezen, zal meer dan een paar euro’s verlies per jaar betekenen.
De banken verplichten een gedetailleerde interestberekening met vermelding van de vervaldagen van de getrouwheidspremies te geven, ware veel interessanter geweest.
Als ik hier op het forum de draadjes hierover nog eens nalees, dan kan ik niets anders dan besluiten, dat sommige banken niet recht in hun schoenen staan als ze uitleg moeten geven over hun interestberekening
Sommigen wachten nog altijd op de gevraagde detailafrekenng van 2011 !
Heeft men hierover klachten, dan moet men zelf
trachten een pact met de duivel sluiten.
De FSMA, die toezicht moet houden op de correcte werking van de banken, houdt zich hierin afzijdig.
Een schande !
Mensen, die geld afhalen zonder te weten hoeveel opgebouwde getrouwheidspremie ze verliezen, zal meer dan een paar euro’s verlies per jaar betekenen.
De banken verplichten een gedetailleerde interestberekening met vermelding van de vervaldagen van de getrouwheidspremies te geven, ware veel interessanter geweest.
Als ik hier op het forum de draadjes hierover nog eens nalees, dan kan ik niets anders dan besluiten, dat sommige banken niet recht in hun schoenen staan als ze uitleg moeten geven over hun interestberekening
Sommigen wachten nog altijd op de gevraagde detailafrekenng van 2011 !
Heeft men hierover klachten, dan moet men zelf
De FSMA, die toezicht moet houden op de correcte werking van de banken, houdt zich hierin afzijdig.
Een schande !
Bij rabobank kan je dat op de cent opvolgen!
Zo zou het overal moeten zijn.
Zo zou het overal moeten zijn.
-
anonymous
Dit zou ingaan vanaf 1 januari 2013. Maar is er al bekend of dit geldt voor de rente-verwerving vanaf januari, of vanaf de getrouwheidsperiode, die ingaat op 1 januari?
Dus m.a.w.:
Kan je je eerste tussentijdse rente uitbetaling krijgen op 1 april 2013 of 2014?
Dus m.a.w.:
Kan je je eerste tussentijdse rente uitbetaling krijgen op 1 april 2013 of 2014?
Ik heb dit niet gevolgd, maar als ik het artikel in Trends lees, zou een storting gedaan op bv 1 januarivan jaar x een storting van de getrouwheidspremie op 31 maart x+1 voor gevolg hebben, waar nu de getrouwheidspremie reeds op 31/12/x werd gestort?
-
anonymous
nee Rob, Je ziet het verkeerd.
Een storting op 1 feb jaar X, betekent dat je je getrouwheidspremie verwerft op 31 jan jaar X+1, en in het oude systeem uitbetaald krijgt op 1 januari jaar X+2.
Het nieuwe systeem voorziet dan een uitbetaling op 1 april jaar X+1
Een storting op 1 feb jaar X, betekent dat je je getrouwheidspremie verwerft op 31 jan jaar X+1, en in het oude systeem uitbetaald krijgt op 1 januari jaar X+2.
Het nieuwe systeem voorziet dan een uitbetaling op 1 april jaar X+1
Ok anonymous, dat is het probleem niet, doe es de oefening met storting op 1 januari of bv 5 januari (eindejaarspremies, bonussen, enz). Tot nu kregen we dat op 31/12 van hetzelfede jaar. En nu?
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Dat hangt er vanaf of dat de 11 maanden regel mag blijven toegepast worden. En volgens een post van ondermeer rabobank blijkt dat deze regel waarschijnlijk zal verdwijnen.
Bedrag gestort op 1/1/X volgens oude wetgeving (jaarlijkse uitbetaling getrouwheidspremie)
Bedrag gestort op 5/1/X volgens oude wetgeving (jaarlijkse uitbetaling getrouwheidspremie)
Bedrag gestort op 1/1/X volgens oude wetgeving (jaarlijkse uitbetaling getrouwheidspremie)
- Onder 11 maanden regeling: intrest verworven op 31/12/X, uitbetaald op 1/1/X+1
- Indien geen 11 manden regeling: intrest verworven op 31/12/X, uitbetaald op 1/1/X+1
- Onder 11 maanden regeling: intrest verworven op 31/12/X, uitbetaald op 1/1/X+1
- Indien geen 11 manden regeling: intrest verworven op 31/12/X, uitbetaald op 1/1/X+1
Bedrag gestort op 5/1/X volgens oude wetgeving (jaarlijkse uitbetaling getrouwheidspremie)
- Indien geen 11 manden regeling: intrest verworven op 5/1/X+1, uitbetaald op 1/1/X+2
- Indien geen 11 manden regeling: intrest verworven op 5/1/X+1, uitbetaald op 1/3/X+1
-
anonymous
En nu dus ook mijn vraag van hierboven:
iemand?anonymous schreef:Dit zou ingaan vanaf 1 januari 2013. Maar is er al bekend of dit geldt voor de rente-verwerving vanaf januari, of vanaf de getrouwheidsperiode, die ingaat op 1 januari?Dus m.a.w.:Kan je je eerste tussentijdse rente uitbetaling krijgen op 1 april 2013 of 2014?
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik heb enkel een vermoeden en gok op 1/4/2013. Allé, ze gaan daar nu toch geen extra jaar meer mee wachten...
Als iets ingaat op 1 januari 2013 zou het logischerwijze op 31/03/2013 moeten zijn; hoewel in dit Uplaceland is alles mogelijk.
Iemand nu de juiste regeling?
Ik hoorde dat men om de 3 maanden zou uitbetalen de getrouwheidspremie, dat is dus niet juist?
Het wordt nog altijd maar 1 keer per jaar uitbetaald?
greetz
jempi25
Ik hoorde dat men om de 3 maanden zou uitbetalen de getrouwheidspremie, dat is dus niet juist?
Het wordt nog altijd maar 1 keer per jaar uitbetaald?
greetz
jempi25
Record bank meldde me gisteren in een mail dat dit vanaf 01/01/14 zo zou zijn. Of die info klopt weet ik niet.
Peanuts of niet:
Volgens mij is enkel het volgende systeem te rechtvaardigen:
De getrouwheidspremie (voor een bepaalde storting) moet bijgestort worden zodra deze verworven is, dus op valuta + 1 jaar.
Ook de basisrente (voor een bepaalde storting) moet bijgestort worden zodra deze verworven is dus, op valuta + 1 jaar.
EN
Alle banken moeten worden verplicht om een duidelijke én uniform opgelegde tabel te publiceren ivm "vervaldagen" van elke storting, uitbetaling van getrouwheidspremie, of basisrente.
Deze tabel dient via PC banking, of in het bankkantoor, te consulteren zijn, waar je deze verrichtingen voor elke bank dan gemakkelijk(er) kan volgen.
Dit om een geldafname te kunnen optimaliseren.
MAAR: Natuurlijk sluit ik mij aan bij de mening dat er best enkel een (hogere) basisrente zou toegelaten worden, zonder G.P !!
Volgens mij is enkel het volgende systeem te rechtvaardigen:
De getrouwheidspremie (voor een bepaalde storting) moet bijgestort worden zodra deze verworven is, dus op valuta + 1 jaar.
Ook de basisrente (voor een bepaalde storting) moet bijgestort worden zodra deze verworven is dus, op valuta + 1 jaar.
EN
Alle banken moeten worden verplicht om een duidelijke én uniform opgelegde tabel te publiceren ivm "vervaldagen" van elke storting, uitbetaling van getrouwheidspremie, of basisrente.
Deze tabel dient via PC banking, of in het bankkantoor, te consulteren zijn, waar je deze verrichtingen voor elke bank dan gemakkelijk(er) kan volgen.
Dit om een geldafname te kunnen optimaliseren.
MAAR: Natuurlijk sluit ik mij aan bij de mening dat er best enkel een (hogere) basisrente zou toegelaten worden, zonder G.P !!
Lees hieronder wat Netto daarover schrijft:fil1970 schreef:Record bank meldde me gisteren in een mail dat dit vanaf 01/01/14 zo zou zijn. Of die info klopt weet ik niet.
http://netto.tijd.be/sparen_en_beleggen ... &utm_term=" onclick="window.open(this.href);return false;