overdracht effecten
overdracht effecten
Is er een mogelijkheid om een effectenrekening over te dragen naar Rabobank? Ik heb een paar aandelen bij een andere bank die ik graag zou overdragen naar mijn nieuwe effectenrekening bij Rabobank.
Re: overdracht effecten
Ik heb een kleine portefeuile overgedragen naar Keytrade ( 2 soorten aandelen). Voor deze overdracht rekende men mij 100 euro + 25 euro dossierkosten aan door een Brusselse makelaar. Die 100 euro werden terugbetaald door Keytrade als de waarde per lijn min.500 euro is. De dossierkosten waren voor mij. Men kan dus hoge kosten vragen voor overdracht van een portefeuille.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor het antwoord. Zal ze dan laten staan op mijn andere effectenrekening tot ik ze verkoop. Die kost is het echt niet waard.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Opgelet,
indien het om echte bankproducten gaat laat je die soms best staan bij de 'originele' bank waar je ze kocht.
Ik bedoel hierbij bv gestructureerde producten, bankfondsen, schuldpapier tov bank enz.
Meestal is dit ook gratis te bewaren.
Indien je de producten wilt verkopen voordat ze 'rijp' zijn lukt dit beter bij de bank zelf....
Zelfs bij afloop krijg je soms moeilijker je geld bij een vreemde bank.
Bij problemen met een product heb je soms ook meer voordelen. (lees maar eens kbc555)....
indien het om echte bankproducten gaat laat je die soms best staan bij de 'originele' bank waar je ze kocht.
Ik bedoel hierbij bv gestructureerde producten, bankfondsen, schuldpapier tov bank enz.
Meestal is dit ook gratis te bewaren.
Indien je de producten wilt verkopen voordat ze 'rijp' zijn lukt dit beter bij de bank zelf....
Zelfs bij afloop krijg je soms moeilijker je geld bij een vreemde bank.
Bij problemen met een product heb je soms ook meer voordelen. (lees maar eens kbc555)....
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Effecten overdragen naar Rabobank.be is mogelijk, maar kan voorlopig enkel voor effecten die zelf door Rabobank.be worden aangeboden. Het gaat daarbij om beleggingsfondsen uit ons fondsenaanbod of om door ons aangeboden obligaties of notes (raadpleeg hiervoor ons archief)
Een overdracht van aandelen of andere beleggingsproducten die u niet in ons aanbod terugvindt is helaas niet mogelijk.
Hou er rekening mee dat het overdragen van een effecten tussen banken een vrij intensieve procedure inhoudt waardoor de meeste banken hiervoor kosten aanrekenen. In sommige gevallen worden de kosten terugbetaald. Dat gebeurt meestal indien de overdracht een bepaald minimumbedrag overschrijdt.
Een overdracht van aandelen of andere beleggingsproducten die u niet in ons aanbod terugvindt is helaas niet mogelijk.
Hou er rekening mee dat het overdragen van een effecten tussen banken een vrij intensieve procedure inhoudt waardoor de meeste banken hiervoor kosten aanrekenen. In sommige gevallen worden de kosten terugbetaald. Dat gebeurt meestal indien de overdracht een bepaald minimumbedrag overschrijdt.