Tak 21 in 2013 nog interessant?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Is het nog interssant om nog nieuwe contracten te starten?
Is het nog interssant om nog nieuwe contracten te starten?
Re: Tak 21 in 2013 nog interessant?
Ik vind het niet meer interessant. De kosten om in te stappen bedragen min.2% en meer en het rendement vind ik laag. Ik kan niet begrijpen dat de rendementen zo laag liggen alhoewel het een goed aandelen en obligatiejaar was in 2012. Ik heb ondertussen crest 30 van AXA volledig afgekocht nà 8 jaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
scootzoo77
- Jr. Member

- Contacteer:
Beste LUC1961?
Indien alles is afgekocht na 8 jaar, waarin heb je dit vrijgekomen geld dan gestoken?
Indien alles is afgekocht na 8 jaar, waarin heb je dit vrijgekomen geld dan gestoken?
Voorlopig heb ik een deel op een internetspaarrekening overgeschreven en een ander deel in een mixfonds Ethna activ E T.
-
fellowship
- Full Member

- Contacteer:
Ook ik kan het lage rendement niet begrijpen, zeker als je het vergelijkt met het redelijke rendement op obligaties
waarin verzekeringsmaatschappijen dus ook investeren.
Voeg daarbij de 2% taks en de conclusie is:
de Tak 21 heeft zijn beste tijd gehad, ik zou er niet meer in beleggen.
waarin verzekeringsmaatschappijen dus ook investeren.
Voeg daarbij de 2% taks en de conclusie is:
de Tak 21 heeft zijn beste tijd gehad, ik zou er niet meer in beleggen.
Er zijn nog koopjes. Zo neemt Allianz op tak 21 'invest for life dynamic 3 A', de wettelijke taks van 2 % ter zijnen laste tot einde maart 2013. Daar boven op zijn er verlaagde instapkosten via Spaargids, nietwaar webmaster. 
Laatst gewijzigd door patrick1 op 28 januari 2013, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn nog koopjes. Zo neemt Allianz op tak 21 'invest for life dynamic 3 A', de wettelijke taks van 2 % ter zijnen laste tot einde maart 2013. Daar boven op zijn er verlaagde instapkosten via Spaargids, nietwaar webmaster. 
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
En wat dan nog ? Wat zegt dit allemaal nog ? Allemaal lokmiddelen en volgend jaar maken ze dit product in de eerste plaats weer winstgevend voor de verzekeringsmaatschappij i.p.v. voor de klant. Het enige wat je bij zulke verzekeringen doet is een vrijbrief tekenen voor acht jaar en de maatschappij zal wel in de loop der jaren naar believen invullen of het product stilletjes laten uitsterven. Vele financiële producten die de laatste jaren gemaakt zijn, zijn van dit type, zijn nl. zo gemaakt dat men in de loop der jaren wel zal bijsturen en uiteindelijk zul je al blij mogen zijn met een gemiddeld rendement.patrick1 schreef:Er zijn nog koopjes. Zo neemt Allianz op tak 21 'invest for life dynamic 3 A', de wettelijke taks van 2 % ter zijnen laste tot einde maart 2013. Daar boven op zijn er verlaagde instapkosten via Spaargids, nietwaar webmaster.
witte merel
Rendementen uit het verleden, zijn geen garantie voor de toekomst, maar, ze geven wel een belangrijke indicatie.
Wanneer u naar de rendementen, tak 21, kijkt, van Allianz van de laatste 10 jaar, dan zal u zien dat de rendementen steeds bij de hoogste van de markt lagen.
Deze verzekeraar boodt, nu, en, in het verleden, regelmatig aan de wettelijkt taks, vroeger 1.1 %, momenteel 2 %, ter zijnen laste te nemen, dit in combinatie met minimale instapkosten.
Geen garantie, maar, een belangrijke indicatie.
Rendementen uit het verleden, zijn geen garantie voor de toekomst, maar, ze geven wel een belangrijke indicatie.
Wanneer u naar de rendementen, tak 21, kijkt, van Allianz van de laatste 10 jaar, dan zal u zien dat de rendementen steeds bij de hoogste van de markt lagen.
Deze verzekeraar boodt, nu, en, in het verleden, regelmatig aan de wettelijkt taks, vroeger 1.1 %, momenteel 2 %, ter zijnen laste te nemen, dit in combinatie met minimale instapkosten.
Geen garantie, maar, een belangrijke indicatie.
Patrick, Allianz heeft zijn oude producten laten vallen als een baksteen. Ik heb een invest for life uit 2007 en de eerste jaren bracht dit inderdaad goed op. Sedert de lancering van hun nieuw aanbod (de 3A's) geven ze geen winsdeelname meer voor hun oude producten.
Ik voel mij daar een beetje door bedrogen.
Ik vrees nu voor een herhaling. De eerste jaren zal hun 3a aanbod het goed doen, en dan zullen ze opnieuw een nieuw assortiment lanceren.
Ik voel mij daar een beetje door bedrogen.
Ik vrees nu voor een herhaling. De eerste jaren zal hun 3a aanbod het goed doen, en dan zullen ze opnieuw een nieuw assortiment lanceren.
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Kijk maar wat Axa deed met de Crest 30 (je kreeg op een bepaald moment niks ook al hadden de beurzen het dat jaar behoorlijk gedaan), kijk maar naar Integrale 786, ook lange tijd de hemel ingeprezen. Neen, rendementen uit het verleden geven geen enkele indicatie. Axa gebruikte de Crest 30 om zijn beursverliezen te recupereren want hun verdeelsleutel aandelen/obligaties zou er zeker moeten voor gezorgd hebben dat daar nog opbrengsten waren. En Integrale ging scheep met Ethias en moeten nu eerst daar de verliezen opkuisen. Niemand heeft controle hoe sterk de maatschappijen die producten kunnen manipuleren.
Als banken publieke instellingen waren zouden er parlementaire commissies zat zijn om het gefoefel en bedrog uit te vlooien.
Maar ja een private (bank)instelling heeft nu eenmaal het monopolie op gefraudeer, gefoefel en bedrog.
In feite is dat toch een heel triestig en zielig verhaal.
Maar ja een private (bank)instelling heeft nu eenmaal het monopolie op gefraudeer, gefoefel en bedrog.
In feite is dat toch een heel triestig en zielig verhaal.
nuyttie
Ik heb ook oude contracten, tak 21 bij Allianz die geen winstdeelname geven, maar, met een gewaarborgde rente van 3.75 %, ben ik best tevreden vandaag de dag.
Ik heb ook oude contracten, tak 21 bij Allianz die geen winstdeelname geven, maar, met een gewaarborgde rente van 3.75 %, ben ik best tevreden vandaag de dag.
-
fellowship
- Full Member

- Contacteer:
Mensen met oudere contracten van tien jaar geleden zijn inderdaad bij de gelukkigen, maar u bent een uitzondering.
Maak wie nu wil instappen niks wijs, bekijk de huidige rendementen en je weet waaraan je in de toekomst
te verwachten.
Maak wie nu wil instappen niks wijs, bekijk de huidige rendementen en je weet waaraan je in de toekomst
te verwachten.
fellowship schreef:Mensen met oudere contracten van tien jaar geleden zijn inderdaad bij de gelukkigen, maar u bent een uitzondering.
te verwachten.
Op dit forum heb ik in het 'recente' verleden dikwijls geschreven, toen de rente op tak 21 contracten nog 3.25 % en meer bedroeg:
Kies voor een maatschappij die deze rente 'levenslang' garandeerd, en niet, amper acht jaar. Wie deze raad volgde zit nu op rozen.
Ik heb nog tak 21 contracten die mij levenslang, voor de stortingen die ik toen deed, 4.75 % opbrengen. Dat zijn goudhaantjes,
4.75 % netto, he. Je moet vooruitkijken, en naar goede raad luisteren.