Taks op Spaargeld a la Cyprus
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Taks op Spaargeld a la Cyprus
Dat ze hem maar niet op een idee brengen de heren van de Wetstraat, we zijn al genoeg gepluimd!
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/bela ... &utm_term=
greetz
jempi25
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/bela ... &utm_term=
greetz
jempi25
Re: Taks op Spaargeld a la Cyprus
Hier zou ik niet te veel angst voor hebben.
De toestand van België is -ondanks alle negativisme bij de Belgen zelf- ab-so-luut niet te vergelijken met de Zuid-Europese probleemlanden. België hoort echt nog wel bij de kern Eurolanden.
Bovendien mag je België al helemaal niet vergelijken met een eiland belastingparadijs als Cyprus. Daar worden miljarden Russisch maffiageld geparkeerd en witgewassen. Dat de Europese Unie niet wou opdraaien om zwendelbanken recht te houden lijkt me nogal wiedes.
Ten slotte worden de plannen in Cyprus al grotendeels teruggedraaid: er is al geen sprake meer van de "kleine spaarder" te treffen.
De toestand van België is -ondanks alle negativisme bij de Belgen zelf- ab-so-luut niet te vergelijken met de Zuid-Europese probleemlanden. België hoort echt nog wel bij de kern Eurolanden.
Bovendien mag je België al helemaal niet vergelijken met een eiland belastingparadijs als Cyprus. Daar worden miljarden Russisch maffiageld geparkeerd en witgewassen. Dat de Europese Unie niet wou opdraaien om zwendelbanken recht te houden lijkt me nogal wiedes.
Ten slotte worden de plannen in Cyprus al grotendeels teruggedraaid: er is al geen sprake meer van de "kleine spaarder" te treffen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Taks op Spaargeld a la Cyprus
Wat is een kleine spaarder?Tonom schrijft>>> Ten slotte worden de plannen in Cyprus al grotendeels teruggedraaid: er is al geen sprake meer van de "kleine spaarder" te treffen
Ik vind grote of kleine spaarder maakt niet uit als je reglementair je taksen en voorheffing betaald heb!
Dan moeten ze van je geld blijven.
Dat ze de ontduikingsmaffia aanpakken maar dat kunnen ze of willen ze niet.
Dus zoals het gemakkelijk is, banken gesloten en internetbankieren ook!
En wie zegt dat wij niet of nooit gaan opdraaien voor Italië, Spanje enz..
Denk dat Europa niet nog vele ezeltjes heeft die geld schijten!
Opstand, revolutie en oorlog is in de maak in Europa, en dat allemaal omdat we de godfather Amerika volgen.
China komt nu nog, en Europa is failliet.
greetz
jempi25
Re: Taks op Spaargeld a la Cyprus
Vanmorgen gezien welke landen er hun geld hadden zitten. Als ze weten vanwaar het geld komt, kunnen ze toch de ontduikers, lees niet-EU "spaarders", toch zwaar belasten en niet de brave Cyprioot?
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Taks op Spaargeld a la Cyprus
Als die "ontduikers" ginds gaan lopen met hun centen zitten ze daar weer met -een nog veel diepere- put.
Domme zet voor 6-7 miljard €, hoeveel miljarden hebben ze d'er al niet tegen gesmeten in Europa? Om "een luttele" 6-7 miljard gaan ze dan wel het vertrouwen (bij wie dat er nog was) bij de Europese spaarder op de helling zetten. Dom!
Domme zet voor 6-7 miljard €, hoeveel miljarden hebben ze d'er al niet tegen gesmeten in Europa? Om "een luttele" 6-7 miljard gaan ze dan wel het vertrouwen (bij wie dat er nog was) bij de Europese spaarder op de helling zetten. Dom!
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Taks op Spaargeld a la Cyprus
Begrijp uw redenering niet, ze mogen in Cyprus blij zijn dat ze daar nog maffiageld hebben. Als ze hier die maatregel willen invoeren zullen ze de kleine spaarder wel harder moeten treffen want we hebben hier niet zoveel mafia geld. Ik bedoel niet dat ik voorstander ben van mafia geld, maar ze hadden toch wel een zachtere maatregel mogen bedenken.Tonom schreef: Bovendien mag je België al helemaal niet vergelijken met een eiland belastingparadijs als Cyprus. Daar worden miljarden Russisch maffiageld geparkeerd en witgewassen. Dat de Europese Unie niet wou opdraaien om zwendelbanken recht te houden lijkt me nogal wiedes.
Wat is immers een kleine spaarder? Je moet het maar voorhebben als je juist genoeg gespaard hebt als gezin en op het punt staat om een huis te kopen of je bent met pensioen en je groepsverzekering is onlangs uitbetaald.
Re: Taks op Spaargeld a la Cyprus
Tis allemaal ene pot nat. Hier in belgikske de RV taks ook van 15% naar 21% en van 21% naar 25% gebracht.
Enig verschil is dat het hier op voorhand is meegedeeld, en het misschien andere benaming heeft, maar in weze komt het op hetzelfde neer,,,daar waar ze in cyprus het ineens en éénmalig van je rekening afhouden,omdat ze schrik hebben dat anders al het geld gaat verdwijnen, en hebben is hebben zullen ze daar in cyprus denken.
Met dat verschil dat wij het hier alle jaren aan ons been hebben die 25% en in cyprus het voorlopig maar éénmalig taks is.
Enig verschil is dat het hier op voorhand is meegedeeld, en het misschien andere benaming heeft, maar in weze komt het op hetzelfde neer,,,daar waar ze in cyprus het ineens en éénmalig van je rekening afhouden,omdat ze schrik hebben dat anders al het geld gaat verdwijnen, en hebben is hebben zullen ze daar in cyprus denken.
Met dat verschil dat wij het hier alle jaren aan ons been hebben die 25% en in cyprus het voorlopig maar éénmalig taks is.
Re: Taks op Spaargeld a la Cyprus
Waarom heeft Cyprus geld nodig? Waarom belast Cyprus de spaarboekjes? Wel, hun banken zitten tot over hun oren in de problemen en de Cypriotische overheid kan de banken niet zelf recht houden.vdb0 schreef: Begrijp uw redenering niet, ze mogen in Cyprus blij zijn dat ze daar nog maffiageld hebben. Als ze hier die maatregel willen invoeren zullen ze de kleine spaarder wel harder moeten treffen want we hebben hier niet zoveel mafia geld. Ik bedoel niet dat ik voorstander ben van mafia geld, maar ze hadden toch wel een zachtere maatregel mogen bedenken.
Er is dus geld nodig om de banken van Cyprus te redden. Die banken hebben een heleboel in het beste geval "grijs" geld van allerlei "zakenlui" uit het voormalige Oostblok. Hoe zijn de banken in de problemen geraakt? Ik vereenvoudig: allerlei financiële constructies om geld wit te wassen die in het honderd zijn gedraaid.
Cyprus klopt nu aan bij Europa voor hulp (lees: geld). De EU wil echter niet zomaar miljarden geven aan Cyprus om zo in essentie een grote witwasoperatie verder draaiende te houden. Cyprus moet ook zelf geld voorzien om de banken te redden. Dat is de kern van het probleem.
Waar het in deze draad eigenlijk over gaat: de situatie in Cyprus is dus volledig verschillend van de situatie in België, daarom dat we hier niet meteen voor zo'n scenario moeten vrezen. Dat was mijn punt.
Re: Taks op Spaargeld a la Cyprus
Enig verschil is dat de Belgische roerende voorheffing uitsluitend betrekking heeft op de interesten, niet op het kapitaal zelf.ludo schreef:Tis allemaal ene pot nat. Hier in belgikske de RV taks ook van 15% naar 21% en van 21% naar 25% gebracht.
Enig verschil is dat het hier op voorhand is meegedeeld, en het misschien andere benaming heeft, maar in weze komt het op hetzelfde neer,,,daar waar ze in cyprus het ineens en éénmalig van je rekening afhouden,omdat ze schrik hebben dat anders al het geld gaat verdwijnen, en hebben is hebben zullen ze daar in cyprus denken.
Met dat verschil dat wij het hier alle jaren aan ons been hebben die 25% en in cyprus het voorlopig maar éénmalig taks is.
De voorgestelde belasting in Cyprus slaat (ook) op het kapitaal en is dus een heel ander (veel nijdiger) beestje.
-
Duvellover
- Full Member

- Berichten: 222
- Lid geworden op: 07 nov 2012
- Contacteer:
Re: Taks op Spaargeld a la Cyprus
Het "akkoord" bevat ook nog andere elementen die niet zo éénmalig zijn hoor ik som even op:ludo schreef:Tis allemaal ene pot nat. Hier in belgikske de RV taks ook van 15% naar 21% en van 21% naar 25% gebracht.
Enig verschil is dat het hier op voorhand is meegedeeld, en het misschien andere benaming heeft, maar in weze komt het op hetzelfde neer,,,daar waar ze in cyprus het ineens en éénmalig van je rekening afhouden,omdat ze schrik hebben dat anders al het geld gaat verdwijnen, en hebben is hebben zullen ze daar in cyprus denken.
Met dat verschil dat wij het hier alle jaren aan ons been hebben die 25% en in cyprus het voorlopig maar éénmalig taks is.
➜ Een belasting [‘eenmalige stabiliteitsheffing’]
➜ Een verhoging van de roerende voorheffing op interesten van 15
naar 25-30%.
➜ Een toename van de vermogenswinstbelasting [momenteel 20%,
met een aantal vrijstellingen].
➜ Een stijging van de vennootschapsbelasting van 10 naar 12,5%.

