100 000 euro als 25 jarige beleggen
TIP
100 000 euro als 25 jarige beleggen
Hey
Zoals de titel het al doet vermoeden, ben ik 25 jaar en heb ik 100 000 euro dat ik graag zou beleggen. Ik ben jong, beginnend en nog volop aan het leren.
Maar onder het mom dat een spaarrekening toch niet opbrengt, zou ik graag 100 000 euro beleggen in ETF's over lange periode. Over 5 jaar zou het kunnen dat ik een deeltje al nodig ga hebben.
Paar vragen:
- ik ben momenteel bij Keytrade -> overstap DeGiro? Zou namelijk in verloop van tijd maandelijks extra willen beleggen
- 100 000 euro in 1 keer beleggen of gespreid over aantal maanden?
- iwda krijgt precies mijn voorkeur. Ik twijfel nog over cspx maar zou precies wel graag bij 1 goed gespreid ETF willen blijven.
Goed plan of andere voorstellen?
Zoals de titel het al doet vermoeden, ben ik 25 jaar en heb ik 100 000 euro dat ik graag zou beleggen. Ik ben jong, beginnend en nog volop aan het leren.
Maar onder het mom dat een spaarrekening toch niet opbrengt, zou ik graag 100 000 euro beleggen in ETF's over lange periode. Over 5 jaar zou het kunnen dat ik een deeltje al nodig ga hebben.
Paar vragen:
- ik ben momenteel bij Keytrade -> overstap DeGiro? Zou namelijk in verloop van tijd maandelijks extra willen beleggen
- iwda krijgt precies mijn voorkeur. Ik twijfel nog over cspx maar zou precies wel graag bij 1 goed gespreid ETF willen blijven.
Re: 100 000 euro als 25 jarige beleggen
Edit: zet een deel opzij als noodfonds
Beleg het gedeelte dat je over 5 jaar zeker nodig hebt in een staatsbon of.een termijn rekening op 5 jaar.
Koop met de rest iwda a rato van 10k/maand.
Beleg het gedeelte dat je over 5 jaar zeker nodig hebt in een staatsbon of.een termijn rekening op 5 jaar.
Koop met de rest iwda a rato van 10k/maand.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 13 mei 2023, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Direct die €100.000 in IWDA, is statistisch het beste voor het lange termijn rendement. Spaar die maandelijkse extra beleggingen op een intrest rekening (spaar, termijn, e-depo,..) tot je het over 5 jaar benodigde "deeltje" bijeen hebt. Simpel en geen nutteloze maandelijkse instapkosten.
Ik zou die 100K goed bijhouden voor wanneer je een huis gaat kopen. Je zal ze nodig hebben.
Misschien nog even vermelden dat ik reeds een huis heb gekocht. Die 100 000 euro is specifiek 'over' om te beleggen.
Ik zou het deeltje wat je over 5 jaar nodig niet gebruiken in je beleggingen.
De rest zou ik delen door 12 en over de periode van een jaar iedere maand dit bedrag beleggen in IWDA. (In principe is alles in 1 keer beleggen het beste, maar het voelt iets relaxter als je dat over een periode kan doen.)
De rest zou ik delen door 12 en over de periode van een jaar iedere maand dit bedrag beleggen in IWDA. (In principe is alles in 1 keer beleggen het beste, maar het voelt iets relaxter als je dat over een periode kan doen.)
-
Sammy2
"All in" in aandelen. Je zit er lekker bij: huis en een spaarpot van enkele tienduizenden. Leeftijd is ook nog redelijk jong. Dus alles in aandelen. Als het misloopt niet mij komen interpelleren. 
Ik denk dat je al genoeg weet en dat hier niet meer moet komen vragen... 
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Dat zegt op zichzelf ook niets ...
Misschien moet je elke maand 1.500 EUR afbetalen met een netto inkomen van 1.800 EUR.
Dan zou ik met die 100 000 euro specifiek 'over' om te beleggen niet al te veel risico nemen.
Enkele mogelijkheden:Liesram schreef: ↑13 mei 2023, 08:30 Hey
Paar vragen:
- All-World aandelenindex zoals IWDA of IMIE (= risico)
- 0% coupon staatobligaties - nettorendementen van 2,5% à 3% mogelijk momenteel (= geen risico)
- Termijnrekening - nettorendementen van 2% à 2,3% (= geen risico)