100%
TIP
100%
Graag advies.
Mijn vriendin en ik gaan samenwonen. Ik woon en werk momenteel in Nederland en zij in Belgie. Wij willen een huis kopen in Belgie maar wij hebben geen eigen bijdrage. We willen graag een hypothecaire lening aangaan waar de eigen bijdrage bij is inbegrepen, dus 100% lening
Indien dit mogelijk is verzoeken wij u vriendelijk ons de nodige informatie hier omtrent te verschaffen.
(welke bank of makelaar of enig informatie)
Graag zien wij een positieve reactie uwerzijds tegemoet.
Mijn vriendin en ik gaan samenwonen. Ik woon en werk momenteel in Nederland en zij in Belgie. Wij willen een huis kopen in Belgie maar wij hebben geen eigen bijdrage. We willen graag een hypothecaire lening aangaan waar de eigen bijdrage bij is inbegrepen, dus 100% lening
Indien dit mogelijk is verzoeken wij u vriendelijk ons de nodige informatie hier omtrent te verschaffen.
(welke bank of makelaar of enig informatie)
Graag zien wij een positieve reactie uwerzijds tegemoet.
Re: 100%
Als je helemaal geen eigen inbreng hebt, dan zit je een stuk boven 100% quotiteit, aangezien er bovenop de prijs van het huis nog heel wat andere kosten zijn. Het percentage slaat op het bedrag van de lening ten opzichte van de prijs van het huis.
Ik vermoed dat de meeste banken hier niet happig zullen op zijn (weigeren of hogere rentevoet), tenzij jullie een heel mooi loon hebben tegenover het bedrag dat jullie willen lenen.
Daarnaast vind ik het behoorlijk riskant om al samen een huis te kopen als je nog niet hebt samengewoond. Ik zou eerst iets huren samen, en dan kan je tegelijk ook sparen voor een huis.
Ik vermoed dat de meeste banken hier niet happig zullen op zijn (weigeren of hogere rentevoet), tenzij jullie een heel mooi loon hebben tegenover het bedrag dat jullie willen lenen.
Daarnaast vind ik het behoorlijk riskant om al samen een huis te kopen als je nog niet hebt samengewoond. Ik zou eerst iets huren samen, en dan kan je tegelijk ook sparen voor een huis.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedank voor de reactie
Ik had niet erbij vermeld dat het om een gezinshereniging gaat. We hebben samen 3 kinderen en willen de draad weer oppakken. Ik heb een koopwoning in Nederland die ik te huur wil zetten. Ons salaris samen is rond 4000 euro netto.
Ik had niet erbij vermeld dat het om een gezinshereniging gaat. We hebben samen 3 kinderen en willen de draad weer oppakken. Ik heb een koopwoning in Nederland die ik te huur wil zetten. Ons salaris samen is rond 4000 euro netto.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Succes maar dit is zeer moeilijk te verkrijgen + gewoon 100% zijn al serieuze rentevoeten.
Sparen is de boodschap.
Sparen is de boodschap.
Dat is inderdaad wat anders dan een jong koppel dat nog nooit samen heeft gewoond.
En de huurinkomsten zijn zeker een pluspunt, hoewel ik niet weet in hoeverre het feit dat die woning in Nederland gelegen is een invloed heeft.
Feit blijft natuurlijk dat jullie niets van spaargeld hebben.
Ik zou zeggen: het kost niets om een paar banken te raadplegen en te zien wat ze zeggen. Maar ik denk dat eerst iets huren om wat geld te kunnen sparen nog steeds een goed plan is (al begrijp ik dat het idee van twee keer te verhuizen met drie kinderen niet aantrekkelijk is).
Waarom is het volgens u riskant om onmiddellijk samen een huis te kopen?lietchi schreef: ↑18 augustus 2019, 12:20 Als je helemaal geen eigen inbreng hebt, dan zit je een stuk boven 100% quotiteit, aangezien er bovenop de prijs van het huis nog heel wat andere kosten zijn. Het percentage slaat op het bedrag van de lening ten opzichte van de prijs van het huis.
Ik vind het een 'test' van de relatie om samen te wonen: je leert elkaar een stuk beter kennen, en samen een huishouden hebben impliceert bepaalde afspraken qua financiën en verdeling van de kosten, verdeling van de huishoudelijke taken... Een huis samen kopen is nog een veel grotere stap financieel, dat geeft op zich al potentieel op ruzie. Als je dat ineens samen doet zonder de tussenstap van een tijdje samen te wonen, dan lijkt me dat 'riskant': je kent elkaar minder goed en als het misloopt met de relatie (wegens ruzie over financiële aspecten of andere), dan is het toch een stuk ingewikkelder om uit elkaar te gaan.