100% terugbetaald?
-
christofgh
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: 100% terugbetaald?
Patrick, denk jij dat dit allemaal zoveel impact zal hebben? Uw kleinkinderen zullen uw spaarcentjes er later toch even rap doordraaien
- centiempje
- Hero Member

- Contacteer:
Mwoehaha, whatever, ik vind het best leuk, ik ga voorlopig toch niet uit werken, dus kan ik er net zo goed gebruik van maken. Heb ik zaken dat ik niet gebruik, schenk ik het gewoon aan de plaatselijke vereniging die de voedselbedeling doet, maar ik heb daar nog geen gebruik moeten van maken, zoveel producten schaf ik me niet aan op die manier...
Christofgh,
dat weet ik zo niet, ik ga met mijn centen om zoals mijn ouders en die net zoals mijn moeder haar (overleden) ouders lijkt me.. Omgaan met geld geef je toch ook mee in je opvoeding dat je geeft? Dikke kans dat je kinderen verstandig omgaan met hun geld, als je dat zelf ook doet en ze het hen ook meegeeft in de opvoeding.
Maar kom, dat terzijde.
Christofgh,
dat weet ik zo niet, ik ga met mijn centen om zoals mijn ouders en die net zoals mijn moeder haar (overleden) ouders lijkt me.. Omgaan met geld geef je toch ook mee in je opvoeding dat je geeft? Dikke kans dat je kinderen verstandig omgaan met hun geld, als je dat zelf ook doet en ze het hen ook meegeeft in de opvoeding.
Maar kom, dat terzijde.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
christofgh schreef:Patrick, denk jij dat dit allemaal zoveel impact zal hebben? Uw kleinkinderen zullen uw spaarcentjes er later toch even rap doordraaien
Je hebt gelijk, maar, ik heb er mijn plezier mee. Ik 'moet' nu mijn fiets op, ook als het koud is, ik hou een exell bestandje bij, laat terugstorten op een aparte 'gratis' zichtrekening, zo heb ik ieder jaar een goed overzicht van mijn terugbetalingen.
Ik heb er mijn plezier mee, het is een hobby, geen van mijn kinderen doet het, geen zin voor, en Pa doet het toch voor hen, ach, ik zal nog van de oude 'gierige' stempel zijn, een uitstervend ras.
-
anonymous6
Ik hou de mijne bij sinds 21/04/2014, in OpenOffice (dat is ook gratiscentiempje schreef:
Patrick, mag ik vragen waar je al die artikelen dan koopt (en weet te vinden)? Zelf zie ik dit vaak in de folders van Kruidvat en als je goed kijkt in de Colruyt, dan kan je af en toe geluk hebben, maar zelf al zou ik alles kopen (1x) wat ik terugbetaald kan krijgen, kom ik echt niet eens aan €250 hoor?
Ik kom op de 'duizelingwekkende' som van 76,04 € na aftrek van portkosten.
Het grootste bedrag is € 8.34 "Syoss Oleo Intense" (kleurspoeling, de wederhelfte wou dat wel eens proberen).
Het kleinste bedrag is € 1.10 "Lu Aztec Jungle 175 gram", koekskes voor de kids.
Het eerste product was Apro Soya Bakken & Braden. Het laatste was op 16/11/13 "Balade Vital".
Sindsdien niets meer, niks interessants meer gezien op Treetje's site. Wij drinken immers geen koffie, en ik heb nog tandpasta voor een jaar of 3 in de kast staan. En ik heb geen hond rondlopen. (Had trouwens dit najaar 'n bon voor "gratis 400 gram kattebrokken Royal Canin voor binnenhuiskatten". Ik moest ingeven in welke winkel ik dat zou afhalen, Horta Beveren. Wel, ben daar 3 keer geweest. De rekken lagen vol, alléén dat ene rek was toevallig (???) altijd leeg. Ja jongens, ik blijf niet naar Beveren crossen voor wat kattebrokken voor een collega (want de enige poes die ik in huis heb, lust geen kattebrokken). De tijd dat ik indruk wou maken op jonge poezen ligt achter ons.)
Treetje zelf komt "year to date" maar aan € 962,536 winst na aftrek van gemaakte kosten. (kolom G6 min G5). Intussen beeld ik me in dat de brave ziel zich staat te scheren met een roze of groene Gillette Venus.
-
gast9876
ja, ik spring ook graag mijn fiets op, maar dan niet om een winkel leeg te plunderen voor heel de familie en passeer je 5X de kassa, terwijl het eigenlijk voor jezelf is. Dit is misbruik (vooral van die leverancier, en mensen na U, die er eigenlijk recht op hebben). Tja, als dit je plezier oplevert....de 'werkende' mensen die niet kamperen aan de grootwarenhuizen bestelen.patrick1 schreef:Je hebt gelijk, maar, ik heb er mijn plezier mee. Ik 'moet' nu mijn fiets op, ook als het koud is, ik hou een exell bestandje bij, laat terugstorten op een aparte 'gratis' zichtrekening, zo heb ik ieder jaar een goed overzicht van mijn terugbetalingen.
tja, 'den oorlog' meegemaakt zeker? mijn nonkel ook zo....die zouden een versleten artikel nog uren zitten repareren, terwijl wij al lang een nieuwe (met volle garantie) zouden gehaald hebben....patrick1 schreef:geen van mijn kinderen doet het, geen zin voor
Tja, leg je dan elk jaar -overlevinspakket- voor de petekinderen: tandpasta, shampoo, hondebrokken, becel bakboter onder de kerstboom (i.p.v. MP3 spelers, gsm herlaadkaarten, cinematickets,....ach ja, juust, die krijg je niet terugbetaald van Promolife...
-
christofgh
- Sr. Member

- Contacteer:
Nu een ipad gratis bij een abo op het nieuwsblad. Dat is toch een mooi geschenk voor een van zijn kleinkinderen
-
gast9876
hij leest nu gratis nieuws op http://www.krantenkoppen.be/. Dus No Ipad
.....En als de kleinkinderen apps gaan willen? 
Beter nog dan deze administratie met knippen, plakken en opsturen is voor drogisterijproducten in Duitsland te gaan winkelen. In België word je als consument keer op keer gerold als je een fles shampoo of scheermesjes koopt. Woon je niet dicht bij de grens, probeer dan eens Amazon.de. Alles terug te vinden aan soms de helft van Belgische prijzen.
@ christofh
Via 'De Standaard' abonnement 2 jaar, vooruitbetaald zo mijd ik prijsstijgingen, gratis tablet van Samsung gekregen.
Mijn moeder en schoonmoeder die liever 'Het Nieuwsblad' lezen hebben, op mijn raad, een abonnement van 2 jaar genomen, de kleinkinderen waren dolblij met hun tablet van Apple. Jammer voor de krantenwinkel in het dorp, maar ja, de kranten stimuleren abonnementen.
@ djtw
Zo weinig, amper 41 €, snap ik niet echt.
bij Delhaize betaalden ze onlangs nog 'tobs' van Dash terug, 9.49 € + Mister Proper waarde 3.49 € = 12.98 €
Bij Carrefour betaalden een maand geleden ook 'tobs' van Dash terug, verschillend PB nummer, dus je kon perfect legaal 2 x langs de kassa passeren.
Via 'De Standaard' abonnement 2 jaar, vooruitbetaald zo mijd ik prijsstijgingen, gratis tablet van Samsung gekregen.
Mijn moeder en schoonmoeder die liever 'Het Nieuwsblad' lezen hebben, op mijn raad, een abonnement van 2 jaar genomen, de kleinkinderen waren dolblij met hun tablet van Apple. Jammer voor de krantenwinkel in het dorp, maar ja, de kranten stimuleren abonnementen.
@ djtw
bij Delhaize betaalden ze onlangs nog 'tobs' van Dash terug, 9.49 € + Mister Proper waarde 3.49 € = 12.98 €
Bij Carrefour betaalden een maand geleden ook 'tobs' van Dash terug, verschillend PB nummer, dus je kon perfect legaal 2 x langs de kassa passeren.
-
anonymous6
Mijn vriendin zweert bij Persil voor de was en Robijn als verzachter. Iets anders komt niet binnen, dus ja...patrick1 schreef:
@ djtw
.
Wel in september (ongeveer) een jaarvoorraad Persil gekocht bij makro: Was 1+1 gratis, en in de winkel nog bonnen voor -6 EUR bij aankoop van 2. (en ze hebben ze aanvaard, alhoewel erop stond "niet combineerbaar"). Dus 19 EUR betaald per 2 flessen die normaal 25 EUR per stuk kosten.
-
gast9876
100% terugbetaald?
Ik koop hier ook heel regelmatig...Maar alles heeft zijn prijs:Victoire schreef:Woon je niet dicht bij de grens, probeer dan eens Amazon.de. Alles terug te vinden aan soms de helft van Belgische prijzen.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131225_00902785
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/e ... /1.1807641
http://www.nrc.nl/carriere/2013/02/15/a ... erknemers/
dus als je hier koopt (en ik steek hand in eigen boezem!)....dan ga je ook akkoord met die praktijken.....net zoals je weet dat een T-shirt in de solden voor 5 euro, niet op een eerlijke manier geproduceerd kan worden....(cfr. bangladesh?). Soit, ik wijk af van het onderwerp.....
We leren hier nogal wat bijpatrick1 schreef:nefertari
Je gaat naar de zelf scan, zo veel kassatickets als je wil.
(Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een selfscan : hopelijk zijn de kassabedienden mij dankbaar dat ik zó voor hun jobbehoud help meezorgen.)
Maar het is inderdaad een goede tip om makkelijk aan meerdere kassatickets te komen per winkelbeurt.
Ik vrees echter dat dit in mijn geval niets of weinig zou opleveren.
De enige winkel met selfscan die ik ken is de Carrefour en daar ga ik maar zelden wegens te ver van mijn woonplaats.
En áls ik er kom, vind ik er zelden de 100% gratis producten die ik noteer vanop de welbekende blog : ofwel kom ik rijkelijk te laat en is de rayon met producten leeg of de bonnetjes zijn er afgehaald, of er zijn geen flyers meer. Ofwel ben ik te vroeg en zijn er nog geen gratis producten met bonnetjes, of nog geen flyers beschikbaar.
Weiger ik ook. "Service" zit in de prijs begrepen, dus ik WIL en MOET persoonlijk geholpen worden.Nefertari schreef:(Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een selfscan : hopelijk zijn de kassabedienden mij dankbaar dat ik zó voor hun jobbehoud help meezorgen.)
@Fredje_76: waaruit bestaat dan de persoonlijke hulp van een kassierster?
Selfscan is nochtans heel handig:
- je houdt je budget in het oog tijdens de boodschappen;
- je moet je kar maar één keer inladen; niet in zeven haasten terug uitladen en opnieuw inladen aan de kassa; daardoor kun je beter plannen wat je eerst inlaadt bv. zware dingen onderaan en lichte en fragiele dingen daarbovenop;
- je moet je kassaticket niet meer nakijken op fouten van de kassierster.
Selfscan is nochtans heel handig:
- je houdt je budget in het oog tijdens de boodschappen;
- je moet je kar maar één keer inladen; niet in zeven haasten terug uitladen en opnieuw inladen aan de kassa; daardoor kun je beter plannen wat je eerst inlaadt bv. zware dingen onderaan en lichte en fragiele dingen daarbovenop;
- je moet je kassaticket niet meer nakijken op fouten van de kassierster.
De kassierster verdwijnt in de 'nabije' toekomst toch. Wanneer de huidige barcode door volledig automatische scanning vervangen word.
Reken uit de winst, eenmaal investeren in nieuwe kassa's, en de jackpot rinkelt, de beurskoersen van de supermarkten zullen stijgen, nog meer winst. Jammer, maar de technologische vernieuwing kun je niet tegenhouden, en als één supermarktketen er mee begint, moeten de andere wel volgen, of ze prijzen zichzelf uit de markt.
Reken uit de winst, eenmaal investeren in nieuwe kassa's, en de jackpot rinkelt, de beurskoersen van de supermarkten zullen stijgen, nog meer winst. Jammer, maar de technologische vernieuwing kun je niet tegenhouden, en als één supermarktketen er mee begint, moeten de andere wel volgen, of ze prijzen zichzelf uit de markt.