11-maanden regel
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
11-maanden regel
Zijn er nog banken waar ik in januari een storting kan doen die aanleiding zal geven tot een getrouwheidspremie op 31/12/2011?
Argenta dus lekker niet.
Mag het nu nog of niet?
En wie zal het dit jaar wel nog doen?
Argenta dus lekker niet.
Mag het nu nog of niet?
En wie zal het dit jaar wel nog doen?
-
adelin1967
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: 11-maanden regel
Bij de Banca Monte Paschi Belgio passen ze de 11 maanden regeling toe!
Ben er al jaren tevreden klant.
Ben er al jaren tevreden klant.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ook Ethias past die regel "pro rata temporis" toe. Dus als je bv op 10 januari stort dan zal het 355/365 getrouwheidspremie uitbetalen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
BNPParibsFortis past de 11 maanden regel ook toe voor zijn Premium.
Voor bedragen > 12.500, promo vanaf 3/1/2011 tot en met 31/1/2011.
Basis 1%, getrouw OOK 1%.
Berekening 11 maanden, datum-datum, berekeningswijze 11/12de jaar.
Voor bedragen > 12.500, promo vanaf 3/1/2011 tot en met 31/1/2011.
Basis 1%, getrouw OOK 1%.
Berekening 11 maanden, datum-datum, berekeningswijze 11/12de jaar.
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Argenta maakt daar vorig jaar toch ook reklame mee, ik weet dat ik toen speciaal daar nog een vrijstaand bedrag heb bijgestort en nu valt mijn rente me toch wat tegen 
Argenta pastte de 11 maanden regel toe tot 7 januari (0u:00)
Als je bij Argenta gestort hebt voor 7 januari 2010 worden ze geboekt met valuta 1/1/2010.
Om te compenseren besluit ik.
Dat ondervond ik op mijn uittreksels na het indienen van een klacht.
Als je bij Argenta gestort hebt voor 7 januari 2010 worden ze geboekt met valuta 1/1/2010.
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Tot 7 januari? Dat stond volgens mij vorig jaar niet op hun website vermeld (denk ik) anders had ik op 18 januari nooit bijgestort (en ergens anders weggehaald) Toch effe een bezoekje brengen één dezer.Flytox schreef:Argenta pastte de 11 maanden regel toe tot 7 januari (0u:00)
Vandaag met moeite op de site van Argenta geraakt en vastgesteld dat al mijn stortingen van januari 2010 nu met valuta 1/1/2010 geboekt werden via DO (diverse operatie) met vermelding "valuta rechtzetting". Was waarschijnlijk de enigste manier om de laattijdige verandering van 11 naar 12 maanden recht te zetten. Lijkt me correct.nestor1970 schreef:Tot 7 januari? Dat stond volgens mij vorig jaar niet op hun website vermeld (denk ik) anders had ik op 18 januari nooit bijgestort (en ergens anders weggehaald) Toch effe een bezoekje brengen één dezer.Flytox schreef:Argenta pastte de 11 maanden regel toe tot 7 januari (0u:00)
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Ach zo, dan ga ik al eens beginnen met een vriendelijke mail te sturen, bedankt voor de info. 
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Vandaag met moeite op de site van Argenta geraakt en vastgesteld dat al mijn stortingen van januari 2010 nu met valuta 1/1/2010 geboekt werden via DO (diverse operatie) met vermelding "valuta rechtzetting". Was waarschijnlijk de enigste manier om de laattijdige verandering van 11 naar 12 maanden recht te zetten. Lijkt me correct.[/quote]
Dit net gevonden op hun site, dus ik zal niks te zeggen hebben zeker :
De januaripremie verdwijnt omdat deze premie zoals Argenta deze toepast niet conform (de nieuwe interpretatie van) de wet is. De meeste banken passen de 11 maandenregel niet toe.
Concreet wil dit zeggen dat voor een storting die in de maand januari 2009 gebeurde op de Spaarrekening, Maxirekening en Plusrekening nog een januaripremie wordt uitbetaald op 1 januari 2010.
Voor een storting in de maand januari 2010 zal op 1 januari 2011 geen getrouwheidspremie (januaripremie) uitbetaald worden. Een jaar na de storting zal de getrouwheidspremie wel verworven zijn. Deze verworven getrouwheidspremie zal op 1 januari 2012 worden bijgeschreven op de rekening.
Bv: 10 jan 2010: storting
10 jan 2011: verwerving getrouwheidspremie
1 jan 2012: uitbetaling getrouwheidspremie
Dit net gevonden op hun site, dus ik zal niks te zeggen hebben zeker :
De januaripremie verdwijnt omdat deze premie zoals Argenta deze toepast niet conform (de nieuwe interpretatie van) de wet is. De meeste banken passen de 11 maandenregel niet toe.
Concreet wil dit zeggen dat voor een storting die in de maand januari 2009 gebeurde op de Spaarrekening, Maxirekening en Plusrekening nog een januaripremie wordt uitbetaald op 1 januari 2010.
Voor een storting in de maand januari 2010 zal op 1 januari 2011 geen getrouwheidspremie (januaripremie) uitbetaald worden. Een jaar na de storting zal de getrouwheidspremie wel verworven zijn. Deze verworven getrouwheidspremie zal op 1 januari 2012 worden bijgeschreven op de rekening.
Tot hiertoe zijn de stortingen voor 7/1/2010 met valuta 1/1/2010 geboekt.
De daarop verworven interesten zijn uitbetaald op 1/1/2011, zo goed basis als getrouwheid.
De stortingen vanaf 7/1/2010 werden zoals reeds gemeld, na de interesten berekening, ook met valuta 1/1/2010 geboekt.
Hoe het nu verder gaat is afwachten.
Zijn er nog forumleden die deze aanpassingen op hun uittreksels ondervonden?
De daarop verworven interesten zijn uitbetaald op 1/1/2011, zo goed basis als getrouwheid.
De stortingen vanaf 7/1/2010 werden zoals reeds gemeld, na de interesten berekening, ook met valuta 1/1/2010 geboekt.
Ik heb de 7de januari gestort en heb geen getrouwheidspremie gehad .Flytox schreef:Tot hiertoe zijn de stortingen voor 7/1/2010 met valuta 1/1/2010 geboekt.
ps , je geraakt niet op argenta site , al de hele dag niet
Of zoals in Bv. de rekening op 11 jan 2011 afsluiten met als resultaatDe januaripremie verdwijnt omdat deze premie zoals Argenta deze toepast niet conform (de nieuwe interpretatie van) de wet is. De meeste banken passen de 11 maandenregel niet toe.
11 jan 2011: toch uitbetaling getrouwheidspremie
en zo zal het bij mij gebeuren, en alles overzetten naar Rabo plus rekening
-
christine
Keytrade Bank past ook die regel niet toe : ik heb op 27 januari 2010 gestort en de getrouwheidspremie zal pas eind - lees wel : eind 2011 uitbetaald worden. Had ik dat op voorhand geweten ...
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Ik weet niet hoe het zat bij keytrade, maar argenta maakt hier in januari 2010 wel reklame mee om zo vers kapitaal aan te trekken.christine schreef:Keytrade Bank past ook die regel niet toe : ik heb op 27 januari 2010 gestort en de getrouwheidspremie zal pas eind - lees wel : eind 2011 uitbetaald worden. Had ik dat op voorhand geweten ...