250.000 EUR: mogelijkheden?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: 250.000 EUR: mogelijkheden?
Ja Geertje, ze weten hier ook graag alles hé!
Maar dit terzijde, moet je ook rekening houden met de leeftijd van jouw vriend. Hoe ouder, hoe minder risico's en hoe korter het 'langetermijndenken' wordt! Tak 21(best meer dan één) met 8 jaar is zeker goed voor een deel (10-20% maximum). Termijnrekeningen voor die looptijd zou ik nu niet aangaan want de rentes gaan hoogst waarschijnlijk stijgen binnen dit en enkele jaren en dat zit je vast. Hou ook rekening dat boven de vrijstelling van 1830€ of iets meer nu, je 15% verliest op de intrest en dat je dit altijd best incalculeert als je gaat vergelijken. Gespreid beleggen in wat degelijke beleggingsfondsen voor maximum 10%, want ook daar is het momenteel heel volatiel, maar er zijn wel enkele fondsen die de storm zullen doorstaan.
In het algemeen is het nu een heel moeilijk instapmoment voor vele langetermijnbeleggingen omdat we niet weten waar dit hele Euro-avontuur gaat op uitdraaien. Ik zou zeggen wacht wat af of beter gezegd ,jouw vriend...
Maar dit terzijde, moet je ook rekening houden met de leeftijd van jouw vriend. Hoe ouder, hoe minder risico's en hoe korter het 'langetermijndenken' wordt! Tak 21(best meer dan één) met 8 jaar is zeker goed voor een deel (10-20% maximum). Termijnrekeningen voor die looptijd zou ik nu niet aangaan want de rentes gaan hoogst waarschijnlijk stijgen binnen dit en enkele jaren en dat zit je vast. Hou ook rekening dat boven de vrijstelling van 1830€ of iets meer nu, je 15% verliest op de intrest en dat je dit altijd best incalculeert als je gaat vergelijken. Gespreid beleggen in wat degelijke beleggingsfondsen voor maximum 10%, want ook daar is het momenteel heel volatiel, maar er zijn wel enkele fondsen die de storm zullen doorstaan.
In het algemeen is het nu een heel moeilijk instapmoment voor vele langetermijnbeleggingen omdat we niet weten waar dit hele Euro-avontuur gaat op uitdraaien. Ik zou zeggen wacht wat af of beter gezegd ,jouw vriend...
Boven de 75000 euro erven is het 55% naar de staat en boven de 125000 euro gaat er 65% naar de staat !als hij gaaat erven van een familielid verder dan de EERSTE graad ( ouders ), dan gaat de fiscus al dikwijls met de helft lopen.
Dus nog "iets" meer dan de helft !
lola in rechte lijn is het
0- 50000 Eur 3%
50001-250000 Eur 9%
> 250000 27%
Roerend en onroerend worden gesplitst.
0- 50000 Eur 3%
50001-250000 Eur 9%
> 250000 27%
Roerend en onroerend worden gesplitst.
Vanaf 250.000€ mag ie bij Noels aan tafel gaan zitten.
Kosten 1%, rendement vorig jaar 1 %.
Vanaf 125 € mag ie bij ons de les volgen.
Kosten 0%, rendement de laatste 13 jaar : 17 %.
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
@MortenO
Wie is "ons" ?
Wie is "ons" ?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Ook enorm objectief: bij goud neem je 13 jaar en bij aandelen en obligaties 1 jaar. 
Waarom elke maand 20.000 euro????Davy V schreef:Ik zal mij wat verduidelijken.
Je steekt elke maand +/-20000€ in de beste termijnrekening op 10 jaar die er op dat moment is.Dit doe je 12 keer.Zo verzeker je dat je maandelijks een aardige som bij uw normale inkomen hebt.Geen slapeloze nachten als er weer eens een Griek of Spanjaard een scheet laat en de beurzen weer dalen.
De enige site's die je 10 jaar lang in de gaten moet houden zijn Sunjets,Neckerman,Thomas Cook en Jet Air voor de deals van de dag.
ben je zo niet gedeelt van het rendement kwijt... duurd dan één jaar voor je dat geld in termijnrekeningen hebt gestoken..
Kan je dan niet elke dag een termijnrekening openen van 20.000 euro,, dan doe je er maar 12 dagen over. Of wat begrijp ik hier niet???
Frisse Freddy schreef:Ook enorm objectief: bij goud neem je 13 jaar en bij aandelen en obligaties 1 jaar.
Ok,
Wij vorig jaar +17 %
Noels break-even.
De cijfers van econopolis in 2008 ken ik niet .
Zal ook wel dubbelrood geweest zijn wellicht, net als alle pensioenfondsen ed.
Laat het ons houden op 'een studieforum dat dagelijks goud en macro-economie volgt'.deenigekeuze schreef:@MortenO
Wie is "ons" ?
Anders vlieg ik er weer uit wellicht.
-
Suikerberg
- Jr. Member

- Contacteer:
een rendement van 17% de afgelopen 13 jaar is verlieslatend. Tenzij je 17% per jaar bedoelt, en dat is onmogelijk.MortenO schreef:Vanaf 250.000€ mag ie bij Noels aan tafel gaan zitten.
Wordt daar tijdens die lesjes ook zo vrolijk gereageerd zoals jij dit hier doet?MortenO schreef:Vanaf 250.000€ mag ie bij Noels aan tafel gaan zitten.
-
scootzoo77
- Jr. Member

- Contacteer:
="ludoWaarom elke maand 20.000 euro????
ben je zo niet gedeelt van het rendement kwijt... duurd dan één jaar voor je dat geld in termijnrekeningen hebt gestoken..
Kan je dan niet elke dag een termijnrekening openen van 20.000 euro,, dan doe je er maar 12 dagen over. Of wat begrijp ik hier niet???
Het is toch simpel:
Iedere maand beleg je 20.000€ op een termijrekening aan natuurlijk de beste rentes van het moment, zijnde vandaag aan 4,15% bruto = 3,28% netto.
Dit geeft je een rente van 656€ per maand netto (= een extra inkomen). Vermits je maandelijks deze som belegd hebt, kan je na een jaar beginnen te genieten van een extra inomen.
Niet vergeten 20.000 * 4.15% = 830€ bruto
830€ * 12 maanden= 9960€ bruto intresten
Mijnheer Di Rupo komt ook nog eens langs om zijn 4% extra taks te innnen.
Hoe je elke maand geld op een termijnrekeing plaatst weet ik wel, maar als je dat elke maand doet,( inplaats van op 12 dagen ) ben je toch een groot gedeelte aan rente kwijt. Welke nut heeft het om dit elke maand te doen gedurende één jaar )
20.000 a' 11 maand - 20.000 a' 10 maand - 20.000 a' 9 maand ... enz. enz....
Gerekend aan 4.15% Brut kom ik aan 4.531 euro brutto dat je dan verliest... in tegenstelling dat je het op 12 dagen plaatst.. ( elke dag 20.000 euro x 12 dagen ) of ben ik weer mis???? Gokken op spreiding elke maand, één jaar in de hoop dat de rente stijgt, kan wel eens tegenslagen, als de rente dan daalt .....
Zo krijg je na één jaar wachten gedurende 12 dagen elke dag een rente uitbetaald, welke je dan op een spaarboekje kan zetten, en vandaar zelf elke maand je een extra toebedeeld.. ( op die manier heb je ook nog eens extra intrest van die rente op je spaarrekening ( onbelast )
En die 4% is toch maar als je boven 20.020 euro komt, of er zelf voor kiest ( anonimiteit )
20.000 a' 11 maand - 20.000 a' 10 maand - 20.000 a' 9 maand ... enz. enz....
Gerekend aan 4.15% Brut kom ik aan 4.531 euro brutto dat je dan verliest... in tegenstelling dat je het op 12 dagen plaatst.. ( elke dag 20.000 euro x 12 dagen ) of ben ik weer mis???? Gokken op spreiding elke maand, één jaar in de hoop dat de rente stijgt, kan wel eens tegenslagen, als de rente dan daalt .....
Zo krijg je na één jaar wachten gedurende 12 dagen elke dag een rente uitbetaald, welke je dan op een spaarboekje kan zetten, en vandaar zelf elke maand je een extra toebedeeld.. ( op die manier heb je ook nog eens extra intrest van die rente op je spaarrekening ( onbelast )
En die 4% is toch maar als je boven 20.020 euro komt, of er zelf voor kiest ( anonimiteit )
je plaatst dat dan per maand een klein(er) bedrag om inderdaad in te spelen op de fluctueringen van de markt. Misschien heb je geluk en stijgt het, dan zeg je 'wat goed dat ik niet alles in een keer vast zette'. Misschien heb je geen geluk en daalt het, dan zeg je 'wat stom dat ik niet gewoon meteen alles vast gezet heb, ik vergeef het mezelf en Spaargids nooit of te nimmer'.
Je hebt inderdaad gelijk dat je dan iets of wat rente verliest tegenover meteen alles te plaatsen, maar een hoogrenderende spaarrekening komt ook al iets of wat in de buurt (hoogste basisrente 2% bij BMPB of 1.90% bij NIBC Direct) om je 'verlies' toe te dekken.
Tis ook gewoon mogelijk dat je dat 6 maanden doet en dan een veel interessantere mogelijkheid tegenkomt waar al de rest van het geld dan ingestoken kan worden.
Je hebt inderdaad gelijk dat je dan iets of wat rente verliest tegenover meteen alles te plaatsen, maar een hoogrenderende spaarrekening komt ook al iets of wat in de buurt (hoogste basisrente 2% bij BMPB of 1.90% bij NIBC Direct) om je 'verlies' toe te dekken.
Tis ook gewoon mogelijk dat je dat 6 maanden doet en dan een veel interessantere mogelijkheid tegenkomt waar al de rest van het geld dan ingestoken kan worden.
@Geertje
Zorg vooral dat hij zelf het geld beheerd. Geef het beheer niet uit handen aan één of andere bank-directeur/beleggingsadviseur.
Persoonlijk zou ik het bedrag spreiden. Product-keuze in overvloed alleszins (kasbons, tak21, online spaarrekening, een ruim aandelenfonds, een ruim obligatiefonds enzovoort)
Zorg vooral dat hij zelf het geld beheerd. Geef het beheer niet uit handen aan één of andere bank-directeur/beleggingsadviseur.
Persoonlijk zou ik het bedrag spreiden. Product-keuze in overvloed alleszins (kasbons, tak21, online spaarrekening, een ruim aandelenfonds, een ruim obligatiefonds enzovoort)