29 mensen overleden na toediening covid- vaccin
29 mensen overleden na toediening covid- vaccin
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... d=msedgntp
misschien zal het vaccin nog niet echt op punt staan ?
Re: 29 mensen overleden na toediening covid- vaccin
Wel grappig, ik ken weinig nieuwsberichten die zo snel wereldwijd verspreid raken
Het Noorse agentschap zelf spreekt maar van 23 oudere mensen (ouder d an 80) die in de dagen na de vaccinatie overleden. Ze doen geen uitspraak of dit gelinkt was met het virus ...
Het Noorse agentschap zelf spreekt maar van 23 oudere mensen (ouder d an 80) die in de dagen na de vaccinatie overleden. Ze doen geen uitspraak of dit gelinkt was met het virus ...
Laatst gewijzigd door simbala op 17 januari 2021, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er moet onderzocht worden of het vaccin niet riskant is voor “heel oude en terminaal zieke mensen”.
Het klinkt grof, maar is het de bedoeling dat heel oude mensen met nog een minimale levensverwachting moeten ingeënt worden ? Het lichaam moet plots antistoffen aanmaken tegen COVID, en is al volop in strijd met hun aandoening waardoor ze terminaal zijn. Wordt op dat moment niet te veel geeist van het lichaam ?
Worden mensen met griep ook ingespoten met het griepvaccin of wachten ze dan tot het virus eerst bestreden is ?
Niet dat ik hen geen lang leven wil gunnen, maar soms moet de vraag gesteld worden of de behandeling aangewezen is. Moet een kankerpatient die nog 3 maanden te leven heeft een chemo krijgen om van die 3 maanden 6 maanden te maken als die chemo zorgt dat het 6 ellendige maanden worden, of kan je dan beter 3 palliatieve maanden hebben met de beste levenskwaliteit ?
Dit is voer voor ethische discussies.
Het klinkt grof, maar is het de bedoeling dat heel oude mensen met nog een minimale levensverwachting moeten ingeënt worden ? Het lichaam moet plots antistoffen aanmaken tegen COVID, en is al volop in strijd met hun aandoening waardoor ze terminaal zijn. Wordt op dat moment niet te veel geeist van het lichaam ?
Worden mensen met griep ook ingespoten met het griepvaccin of wachten ze dan tot het virus eerst bestreden is ?
Niet dat ik hen geen lang leven wil gunnen, maar soms moet de vraag gesteld worden of de behandeling aangewezen is. Moet een kankerpatient die nog 3 maanden te leven heeft een chemo krijgen om van die 3 maanden 6 maanden te maken als die chemo zorgt dat het 6 ellendige maanden worden, of kan je dan beter 3 palliatieve maanden hebben met de beste levenskwaliteit ?
Griepvraag : neen. Mensen die griep hebben zouden voor zover ik weet niet mogen ingeënt worden.Natal schreef: ↑17 januari 2021, 12:53
Met de rest ga je het bos en de mist in.
3 palliatieve maanden garanderen geen absoluut en constant geluk.
Een chemokuur is een poging om het leven te verlengen. Dat lukt niet altijd met 100 procent (van 3 naar 6 maanden) en soms is die chemo wel eens zo zwaar dat mensen overlijden aan een andere oorzaak dan de kanker (bv. hun hart kan die zware behandeling niet meer aan).
Af en toe zal de zwaarte van de behandeling wel eens leiden tot een verkorting van het leven. Mensen die het fysiek niet aankunnen worden, indien geweten, niet meer blootgesteld aan deze zware therapie.
Waarom moeten mensen die in een WZC wonen worden ingeënt ? Om een uitbraak met grote schade te vermijden. Niet om individueel een leven te rekken.
Waarom krijgt vis in kweekbakken antibiotica toegediend als ze niet ziek zijn... Zelfde reden.
Jammer dat dat iets is dat velen hier, ondanks veel herhaling niet in hun kop krijgen. En dat altijd dezelfde nonsens argumenten herhaald blijven worden.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 17 januari 2021, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

In België sterven per dag 300 mensen.paul schreef: ↑17 januari 2021, 12:41 https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... d=msedgntp
Als er slechts 29 mensen per dag sterven sinds de start van de vaccinatie, dan worden we allemaal 500 jaar
Inderdaad. Terminale mensen die willen uiteraard graag van alles en iedereen afscheid nemen.
Als ze dan ingeënd zijn kan dat weer wat meer. En ja vaak sterven die mensen door een longontsteking ofzo, maarja als je nog maar een paar maand hebt wil je ook niet wachten thuis tot het zover is.
Als ze dan ingeënd zijn kan dat weer wat meer. En ja vaak sterven die mensen door een longontsteking ofzo, maarja als je nog maar een paar maand hebt wil je ook niet wachten thuis tot het zover is.
Ik zal me wel laten inenten, maar ik zal toch zorgen dat ik dat zo lang mogelijk kan uitstellen...kwestie van de kat uit de boom te kijken...als er plots een hoop 'inentelingen' sterven...dan weet je het wel!
Het klinkt grof, maarNatal schreef: ↑17 januari 2021, 12:53 Het klinkt grof, maar is het de bedoeling dat heel oude mensen met nog een minimale levensverwachting moeten ingeënt worden ?
...
Moet een kankerpatient die nog 3 maanden te leven heeft een chemo krijgen om van die 3 maanden 6 maanden te maken als die chemo zorgt dat het 6 ellendige maanden worden
...
- de beurs is er niet voor de beleggers maar ...
- de universiteiten zijn er niet voor de studenten maar ...
- de polletiek is er niet voor de bevolking maar ...
- de ziekenhuizen zijn er niet voor de zieken maar ...
(- de VRT is er niet voor de kijkers maar ...)