Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Kasbons en termijnrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

4% bruto op 1 jaar op Citibank Welcome Plus

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
90 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
TIP
Behaal de hoogste rente door te vergelijken kasbons - termijnrekeningen - step-up
BartVW
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer BartVW
Verstuur privébericht

Re: 4% bruto op 1 jaar op Citibank Welcome Plus

• Citeer

Bericht door BartVW » 9 september 2009, 13:58

Pirewiet schreef:
Lupudebani schreef: @cp : Kaupthing Ijsland had plots ook geld nodig en pakte dan maar waar het te vinden was. Het verhaal is duidelijk bekent en de gevolgen nog meer.
Dit kan net zo goed gebeuren met Citibank. Als het moederbedrijf geld nodig heeft dan pakken ze waar het te vinden is.
Sluit me hier toch ook bij aan. Veel mensen die een termijnrekening van 1 jaar aangaan zoals deze, verwachten het geld daarna onmiddellijk terug te krijgen om misschien te gebruiken voor bouwen of grote aankopen. Als kaupthing klant met minder dan 20000 euro heb ik ervaren dat het toch een tijdje kan duren vooraleer geld terug is, gegarandeerd of niet, en dit levert soms schrijnende toestanden op.

Voor mij geldt ook nooit meer Citibank...
Als student ook een "gratis" visa kaart gekregen van Citibank, geld mee verloren (wist toen nog niet dat het zoveel kost om in binnen- of buitenland geld mee af te halen + zware interesten bij laattijdige betaling). Nu Visa van Argenta en nog nooit problemen mee gehad.
als je met je Argenta visa kaart geld zal afhalen in het binnen of buitenland aan een automaat ga je ook kosten hebben.

als het geld van je rekening gaat op het einde van de maand van je visa en er staat niet voldoende geld op je rekening dan zal je ook kosten betalen aan argenta omdat je in het rood gaat.

Bij citibank is het een ander systeem, je moet zelf een overschrijving uitvoeren tenzij je visa gelinkt is met domiciliering aan een bankrekening.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 9 september 2009, 13:59

Pirewiet schreef:
Lupudebani schreef: @cp : Kaupthing Ijsland had plots ook geld nodig en pakte dan maar waar het te vinden was. Het verhaal is duidelijk bekent en de gevolgen nog meer.
Dit kan net zo goed gebeuren met Citibank. Als het moederbedrijf geld nodig heeft dan pakken ze waar het te vinden is.
Sluit me hier toch ook bij aan. Veel mensen die een termijnrekening van 1 jaar aangaan zoals deze, verwachten het geld daarna onmiddellijk terug te krijgen om misschien te gebruiken voor bouwen of grote aankopen. Als kaupthing klant met minder dan 20000 euro heb ik ervaren dat het toch een tijdje kan duren vooraleer geld terug is, gegarandeerd of niet, en dit levert soms schrijnende toestanden op.

Als student ook een "gratis" visa kaart gekregen van Citibank, geld mee verloren (wist toen nog niet dat het zoveel kost om in binnen- of buitenland geld mee af te halen + zware interesten bij laattijdige betaling). Nu Visa van Argenta en nog nooit problemen mee gehad.
Dan kan je dus nergens meer een termijnrekening openen als je daarna op voorhand weet dat je je geld nodig hebt. Idem voor een spaarrekening. Want in principe kan het bij elke bank voorvallen.

Of weet jij als expert soms dat het enkel bij Citibank ( de bankgroep in de wereld ) gaat voorvallen !
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 9 september 2009, 14:00

BartVW schreef:
Pirewiet schreef:

als je met je Argenta visa kaart geld zal afhalen in het binnen of buitenland aan een automaat ga je ook kosten hebben.

als het geld van je rekening gaat op het einde van de maand van je visa en er staat niet voldoende geld op je rekening dan zal je ook kosten betalen aan argenta omdat je in het rood gaat.

Bij citibank is het een ander systeem, je moet zelf een overschrijving uitvoeren tenzij je visa gelinkt is met domiciliering aan een bankrekening.
Klopt volledig, maar sommige mensen vergeten graag de realiteit en de feiten om toch maar hun gelijk te halen.

Pirewiet
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Pirewiet
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pirewiet » 9 september 2009, 14:10

cp1234 schreef:
"Kleine lettertjes" bestaan natuurlijk, maar het meeste heb je aan je zelf te danken. Zoveel moeite is het niet om even in je agentschap te vragen hoeveel afhalingen mogelijk kosten en wat ze aanrekenen voor betalingen in het buitenland.

Bij kbc ( cera ) hebben ze me dat vroeger ook niet uit hun eigen verteld, heb er ook zelf achter moeten vragen. Resultaat= geen overwachte kosten.
Verantwoordelijkheid begint bij jezelf, niet bij een ander.
Ik ben Citibank ook dankbaar dat ik dankzij hun geleerd heb dat de kleine lettertjes ook best gelezen worden  ;).

Maar volgens mij kan het ook een gedeelde verantwoordelijkheid zijn tussen bank en klant. Er is een verschil tussen een bank à la Citibank die gebruik probeert te maken van klanten die de kleine lettertjes niet lezen om extra winsten uit te halen terwijl andere banken meer verantwoordelijkheid opnemen en hun klanten juist wel wijzen op bepaalde gevolgen van deze lettertjes.

Pirewiet
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Pirewiet
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pirewiet » 9 september 2009, 14:28

cp1234 schreef:
Dan kan je dus nergens meer een termijnrekening openen als je daarna op voorhand weet dat je je geld nodig hebt. Idem voor een spaarrekening. Want in principe kan het bij elke bank voorvallen.

Of weet jij als expert soms dat het enkel bij Citibank ( de bankgroep in de wereld ) gaat voorvallen !
Het is alvast niet verkeerd om, in deze post-Kaupthing tijd, extra achterdochtig te zijn als een Amerikaanse mastodont die vaak in het nieuws geweest is met zijn precaire financiële toestand rentes aanbiedt op termijnrekeningen die meer dan 30 % hoger liggen dan de eerstvolgende (even gekeken in de tabel bij termijnrekeningen op 1 jaar: 4% bij Citibank ten opzichte van 3% bij DHB).

Het is zeker mogelijk dat bij een nieuwe financiële crisis of opstoot bepaalde delen van deze bankgroep worden gered en andere afgestoten.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 9 september 2009, 17:17

Pirewiet schreef:
cp1234 schreef:

Het is alvast niet verkeerd om, in deze post-Kaupthing tijd, extra achterdochtig te zijn als een Amerikaanse mastodont die vaak in het nieuws geweest is met zijn precaire financiële toestand rentes aanbiedt op termijnrekeningen die meer dan 30 % hoger liggen dan de eerstvolgende (even gekeken in de tabel bij termijnrekeningen op 1 jaar: 4% bij Citibank ten opzichte van 3% bij DHB).

Het is zeker mogelijk dat bij een nieuwe financiële crisis of opstoot bepaalde delen van deze bankgroep worden gered en andere afgestoten.
De Belgische tak is zeker niet noodlijdend en zal dus eerder verkocht worden dan kapotgaan.
Maar zoals eerder al gezegd, zo zitten er wel meerdere in een soortgelijk scenario. Nemen we nu Ing, ook massaal steun gekregen, of ABN-Amro, die hebben zelf terug steun nodig. Dan zijn die in principe even "onveilig" als citibank.
Alles in een juiste context zien is belangrijk als je met geld bezig bent. Gevoelens mogen zeker niet de bovenhand krijgen op de realiteit.

OpelZafira
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer OpelZafira
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door OpelZafira » 12 september 2009, 12:15

Het belangrijkste is dat deze termijnrekening "gedekt " wordt voor 100.000 euro. Als je er minder opzet is er dus geen probleem bij een eventueel Kaupthing syndroom.
Na één jaar kun je gewoon vrij beschikken over kapitaal en intrest. Geen enkele bank kan je tegenhouden te vertrekken of weigeren je geld mee te geven.
Als ik op negatieve persartikels moet voortgaan dan kan ik geen enkele bank meer mijn geld toevertrouwen. Ik ben van mening dat je goed uit je doppen moeten kijken en zoals reeds eerder aangehaald de kleine lettertjes moet lezen. Afgaan op de mening van andere mensen zonder je zelf deftig te informeren omtrent het produkt is ronduit gezegd het domst wat je kan doen. De mening van anderen mag je enkel laten meespelen nadat jij al een selectie hebt gemaakt en je uitkomt bij enkelen die ongeveer hetzelfde aanbieden.  Dan kan het geen kwaad je te laten leiden door meningen van anderen omtrent de positieve en negatieve ervaringen.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 12 september 2009, 15:36

OpelZafira schreef: Het belangrijkste is dat deze termijnrekening "gedekt " wordt voor 100.000 euro. Als je er minder opzet is er dus geen probleem bij een eventueel Kaupthing syndroom.
Na één jaar kun je gewoon vrij beschikken over kapitaal en intrest. Geen enkele bank kan je tegenhouden te vertrekken of weigeren je geld mee te geven.
Als ik op negatieve persartikels moet voortgaan dan kan ik geen enkele bank meer mijn geld toevertrouwen. Ik ben van mening dat je goed uit je doppen moeten kijken en zoals reeds eerder aangehaald de kleine lettertjes moet lezen. Afgaan op de mening van andere mensen zonder je zelf deftig te informeren omtrent het produkt is ronduit gezegd het domst wat je kan doen. De mening van anderen mag je enkel laten meespelen nadat jij al een selectie hebt gemaakt en je uitkomt bij enkelen die ongeveer hetzelfde aanbieden.  Dan kan het geen kwaad je te laten leiden door meningen van anderen omtrent de positieve en negatieve ervaringen.

Kan het niet beter verwoorden.  ;)

rob
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rob » 15 september 2009, 16:47

Dit aanbod vervalt eerstdaags. Op de website is de aanbieding al verwijderd. Contactname met agentschap leert me dat inschrijving deze week nog mogelijk is, maar na het WE is het alleszins te laat.

rob
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rob » 15 september 2009, 18:13

En ja ... waar de banken naar toe gaan, weet ik niet. Als zou blijken dat heel veel "rommel" nog niet in de rekeningen geacteerd is (wat het geval zou zijn volgens bepaalde doemdenkers) en er nog een tsunami op komst is, dan denk ik dat de val van één mastodont (als bv Citibank) een cascade op gang zou brengen die alle banken (grote en kleine) in de vernieling zou storten. Of je geld dan veiliger is bij KBC, Dexia of nog BNP of Citibank ... ik denk het niet.

Besluit : als je je geld niet onder je matras steekt of uitgeeft aan de verlangens van je vrouw of aanhoudster, en je respecteert de garantie, zit je bij Citibank mi even veilig dan bij BNP, KBC of nog Dexia.

Honnepon

• Citeer

Bericht door Honnepon » 17 september 2009, 16:11

Ik heb een bevestigingsbrief gekregen voor de opening van een Welcome Plus termijnrekening en daarin zegt Citibank dat de actie op 23/09/2009 vervroegd zal worden afgesloten. Ik moet dus storten voor die datum.

Ook de link op hun website is verdwenen dus het zal wel kloppen.

Adbie

• Citeer

Bericht door Adbie » 26 oktober 2009, 16:41

Wat is jullie mening hierover?
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=782H346K
'De gezonde afdeling met de spaarrekeningen en de kredieten wordt volgens ingewijden losgekoppeld van de schadeclaims. Die worden ondergebracht in een apart juridisch vehikel. Om het gezonde deel verkoopbaar te maken, worden momenteel massaal nieuwe klanten geronseld, met totaal irrealistische spaarrentes van 4 procent. En als de schadeclaims kunnen worden afgesplitst, zal dat vehikel in de kortste keren bankroet gaan.'

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door phase » 26 oktober 2009, 16:53

Smerige truukendoos die ze daar proberen te openen, het is me inderdaad ook opgevallen dat ze rare stoten aan het uithalen zijn. Maar ja, we kennen Citibank allemaal al wel langer dan vandaag.... Het zou wel straf zijn als ze er zo gemakkelijk van af kunnen komen!

Maar misschien kunnen we hierover beter in een apart topic verder praten?

Stier
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stier » 26 oktober 2009, 17:11

Adbie schreef: Wat is jullie mening hierover?
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=782H346K
'De gezonde afdeling met de spaarrekeningen en de kredieten wordt volgens ingewijden losgekoppeld van de schadeclaims. Die worden ondergebracht in een apart juridisch vehikel. Om het gezonde deel verkoopbaar te maken, worden momenteel massaal nieuwe klanten geronseld, met totaal irrealistische spaarrentes van 4 procent. En als de schadeclaims kunnen worden afgesplitst, zal dat vehikel in de kortste keren bankroet gaan.'
Zever voor de vaak van een stuk SPA onbenul. 
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]

Adbie

• Citeer

Bericht door Adbie » 26 oktober 2009, 17:15

phase schreef: Smerige truukendoos die ze daar proberen te openen, het is me inderdaad ook opgevallen dat ze rare stoten aan het uithalen zijn. Maar ja, we kennen Citibank allemaal al wel langer dan vandaag.... Het zou wel straf zijn als ze er zo gemakkelijk van af kunnen komen!

Maar misschien kunnen we hierover beter in een apart topic verder praten?
Bij deze
https://www.spaargids.be/sparen/forum/index.php?topic=7313.0

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

90 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Terug naar “Kasbons en termijnrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy