4e spaarrekening openen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
4e spaarrekening openen
Momenteel heb ik geld op 3 spaarrekeningen:
- Rabobank plus account
- Rabobank gewone spaarrekening
- NIBC getrouwheidsrekening
Ik heb nog 2 spaarrekeningen open staan met een saldo van 0 euro bij Deutsche Bank (E-saving account) en Keytrade (Azur).
Om mijn geld meer te spreiden zou ik graag nog een nieuwe spaarrekening openen bij een andere bank. Misschien best een bank dat niet gedekt is door het Nederlands garantiefonds aangezien Rabobank en NIBC hierdoor al gedekt zijn.
Welke bank zouden jullie mij aanraden om maandelijks een bedrag op te sparen? Het geld zou normaal gezien nog minstens 1 jaar opzij gezet worden. We zijn pas van plan om binnen 2-3 jaar een huis te kopen, vandaar.
Zouden jullie iets anders dan een spaarrekening aanraden? Waarom?
Ikzelf dacht op safe te spelen door elders nog een spaarrekening te openen, bvb Keytrade High Fidelity of Record Bank webspaarrekening.
- Rabobank plus account
- Rabobank gewone spaarrekening
- NIBC getrouwheidsrekening
Ik heb nog 2 spaarrekeningen open staan met een saldo van 0 euro bij Deutsche Bank (E-saving account) en Keytrade (Azur).
Om mijn geld meer te spreiden zou ik graag nog een nieuwe spaarrekening openen bij een andere bank. Misschien best een bank dat niet gedekt is door het Nederlands garantiefonds aangezien Rabobank en NIBC hierdoor al gedekt zijn.
Welke bank zouden jullie mij aanraden om maandelijks een bedrag op te sparen? Het geld zou normaal gezien nog minstens 1 jaar opzij gezet worden. We zijn pas van plan om binnen 2-3 jaar een huis te kopen, vandaar.
Zouden jullie iets anders dan een spaarrekening aanraden? Waarom?
Ikzelf dacht op safe te spelen door elders nog een spaarrekening te openen, bvb Keytrade High Fidelity of Record Bank webspaarrekening.
Re: 4e spaarrekening openen
Als je van plan bent om een woning te kopen op korte termijn is een spaarrekening inderdaad de veiligste en beste oplossing.
Bekijk de lijst van spaarrekeningen hier op spaargids.Bij elke rekening staat ook bij onder welk land beschermingsfonds deze valt.
Let ook op de verhouding basisrente/getrouwheidspremie.
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bekijk de lijst van spaarrekeningen hier op spaargids.Bij elke rekening staat ook bij onder welk land beschermingsfonds deze valt.
Let ook op de verhouding basisrente/getrouwheidspremie.
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
We zouden graag eerst nog +- 3 jaar willen sparen vooraleer een eigen woning te kopen. Op deze termijn is een spaarrekening ook nog steeds 1 van de meeste interessantste denk ik?
Aan de hand van de lijst op spaargids kies ik al 3 jaar welke spaarrekening te gebruiken, maar nu weet ik het niet goed welke ik erbij zou nemen, vandaar mijn vraag een beetje.
Ik dacht aan Keytrade High Fidelity of Record Bank webspaarrekening.
Welke spaarrekening zouden jullie aanraden en waarom?
Aan de hand van de lijst op spaargids kies ik al 3 jaar welke spaarrekening te gebruiken, maar nu weet ik het niet goed welke ik erbij zou nemen, vandaar mijn vraag een beetje.
Ik dacht aan Keytrade High Fidelity of Record Bank webspaarrekening.
Welke spaarrekening zouden jullie aanraden en waarom?
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Als je van plan bent om te kopen mag je je geld zeker niet vast zetten.
Wij gingen ook over een 'jaar of vijf' kopen, en ineens, na een jaartje, zagen we een huis dat ons aanstond qua prijs en locatie. Dan mag je niet twijfelen en moet je kopen, want over vijf jaar vind je zo'n huis op deze locatie en prijs waarschijnlijk juist niet.
Ik heb redelijk wat kosten gehad om toen mijn geld vervroegd vrij te krijgen...
Wij gingen ook over een 'jaar of vijf' kopen, en ineens, na een jaartje, zagen we een huis dat ons aanstond qua prijs en locatie. Dan mag je niet twijfelen en moet je kopen, want over vijf jaar vind je zo'n huis op deze locatie en prijs waarschijnlijk juist niet.
Ik heb redelijk wat kosten gehad om toen mijn geld vervroegd vrij te krijgen...
spreiden-tot-je-jezelf-tegenkomt-t11327.html" onclick="window.open(this.href);return false;
sparen-en-beleggen-op-korte-termijn-t12283.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat-te-doen-tips-t12621.html" onclick="window.open(this.href);return false;
spaargeld-spreiden-t11931.html" onclick="window.open(this.href);return false;
sparen-en-beleggen-op-korte-termijn-t12283.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat-te-doen-tips-t12621.html" onclick="window.open(this.href);return false;
spaargeld-spreiden-t11931.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
big brother belgium
- Newbie

- Contacteer:
@ M4TTHI4S : Je spreekt over maandelijks sparen. Misschien biedt Start2Save van KBC Bank wel een oplossing? Beschermd tot 100.000 euro. Veilig en steeds opvraagbaar. In dat laatste geval wel oppassen met verwervingsdatum GP. Mooie rentevergoeding voor een niet-internetspaarrekening nl. 1% BR en 1% GP. Geen kosten. Kan je ook openen via de website van KBC m.a.w. je hoeft je niet te verplaatsen naar een kantoor.
https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/-B ... in=BZNPD40" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/-B ... in=BZNPD40" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door big brother belgium op 16 mei 2012, 21:10, 4 keer totaal gewijzigd.
De voorwaarden bij anderen (zoals Keytrade high fidelity) zijn beter. Ik ben zelf tevreden van Keytrade bank (heb er enkel de gewone Azur-spaarrekening).big brother belgium schreef:Je spreekt over maandelijks sparen. Misschien biedt Start2Save van KBC Bank wel een oplossing? Beschermd tot 100.000 euro.
Of je er bij KBC zonder kosten vanaf komt durf ik ook te betwijfelen trouwens.
In theorie moet het kunnen. Start2Save moet gekoppeld worden aan een zichtrekening, maar voor zover ik zie moet dat geen KBC-zichtrekening (min. 12 euro/jaar, tenzij je jonger bent dan 25 jaar dan is het gratis) zijn.Stijn1234 schreef:Of je er bij KBC zonder kosten vanaf komt durf ik ook te betwijfelen trouwens.
"Kosten
OPENEN Geen kosten.
GELD OPVRAGEN Geen kosten.
BEHEREN Geen kosten."
https://kbc-pdf.kbc.be/vermogensopbouw/ ... 590_nl.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 050_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf geef ik de voorkeur aan een spaarrekening die een hogere basisrente geeft.
-
William vH
- Newbie

Vandaag in "kaliteitskrant" De Standaard gelezen dat de prijzen op de huizenmarkt vanaf 2014 met minimum 15 % verschrompelen; je hebt dus wel nog wat tijd!
In een krant zijn er doorgaans slechts 2 zaken correct: de datum en de prijsWilliam vH schreef:Vandaag in "kaliteitskrant" De Standaard gelezen dat de prijzen op de huizenmarkt vanaf 2014 met minimum 15 % verschrompelen; je hebt dus wel nog wat tijd!
De media hebben nu wel al enkele keren melding gemaakt van de druk op de vastgoedprijzen. Uiteindelijk wordt zoiets ook een self-fulfilling prophecy uiteraard en versterkte dit een daling.
Graag terug on topic hier.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Als je die toch al hebt waarom gebruik je ze dan niet? Dan kom je al aan vier banken.M4TTHI4S schreef:Ik heb nog 2 spaarrekeningen open staan met een saldo van 0 euro bij Deutsche Bank (E-saving account) en Keytrade (Azur).
@ Yaris: Ik heb destijds die rekeningen leeg gemaakt en mijn geld op een meer renderende rekening (Rabo plus en gewone spaarrekening en NIBC) gezet. Aangezien er nu nog steeds spaarrekeningen zijn die meer rente geven dan m'n rekeningen waar ik destijds het geld afhaalde, zou het nogal zot zijn om hier terug op te beginnen sparen, niet?
Mijn voorkeur was de Keytrade High Fidelity rekening te openen. Land van beschermingfonds is goed (iets anders dan NL), rente is bij de "betere", rating is "goed", beoordeling ook.
@ big brother belgium: Waarom zou ik sparen aan 2% als ik dat elders kan aan 2,5% tot zelfs 3%?
Ivm de huisprijzen, die mogen van mij inderdaad grondig dalen, maar laat de rente voor de hypothecaire leningen dan ook laag. Maar dat zal waarschijnlijk het geval wel niet zijn?! Dit is inderdaad wel een beetje offtopic in het subforum "spaarrekeningen".
Mijn voorkeur was de Keytrade High Fidelity rekening te openen. Land van beschermingfonds is goed (iets anders dan NL), rente is bij de "betere", rating is "goed", beoordeling ook.
@ big brother belgium: Waarom zou ik sparen aan 2% als ik dat elders kan aan 2,5% tot zelfs 3%?
Ivm de huisprijzen, die mogen van mij inderdaad grondig dalen, maar laat de rente voor de hypothecaire leningen dan ook laag. Maar dat zal waarschijnlijk het geval wel niet zijn?! Dit is inderdaad wel een beetje offtopic in het subforum "spaarrekeningen".
-
big brother belgium
- Newbie

- Contacteer:
@ M4TTHI4S: KBC Bank geeft idd. niet de beste tarieven op hun spaarrekeningen, dat is geweten. Bieden daarnaast tijdelijke emissies Termijnbeleggingen aan met een mooi rendement bv.
https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/-B ... in=BZNPG11" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarieven zijn onlangs wel gedaald.
Anderzzijds is het zo dat je je niet blind moet staren op de percenten. Naast beleggen heb je wsl. ook nog andere bank- en verzekeringszaken te regelen en daar zijn ze goed in. Je krijgt er steeds persoonlijk advies.
Ik begrijp dus wel dat je voor je beleggingen shopt naar de bank welke de hoogste of hoge tarieven geeft. Maar m.i. moet je ook naar het geheel van de service kijken.
En zoals je zelf aangeeft ... is spreiden de boodschap (landen/banken/producten/munten).
https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/-B ... in=BZNPG11" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarieven zijn onlangs wel gedaald.
Anderzzijds is het zo dat je je niet blind moet staren op de percenten. Naast beleggen heb je wsl. ook nog andere bank- en verzekeringszaken te regelen en daar zijn ze goed in. Je krijgt er steeds persoonlijk advies.
Ik begrijp dus wel dat je voor je beleggingen shopt naar de bank welke de hoogste of hoge tarieven geeft. Maar m.i. moet je ook naar het geheel van de service kijken.
En zoals je zelf aangeeft ... is spreiden de boodschap (landen/banken/producten/munten).
-
Franscoppy
- Full Member

- Contacteer:
Er werkt hier eentje voor een grootbank. En dan nog een waar ze €7 durven vragen als je een bankcheque nodig hebt. Service kan duur zijn.