aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Re: aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Een artikel nemen en ineens in de zak van je jas steken.
Deze risicoanalyse heeft Ahold Delhaize ongetwijfeld reeds uitvoerig gemaakt;
een bepaald percentage diefstal weegt wellicht niet op tegen het uitsparen van de kost van kassapersoneel.
Dat gezegd zijnde; nee, ik ben niet serieus. Niet doen, jongens en meisjes.
Wat de beste bespaartip voor mij is: twintig dagen bedenktijd, als je plots een nieuw idee krijgt om iets aan te schaffen...vaak kom je tot de conclusie dat het maar een irrationele/emotionele impuls was in de eerste plaats...
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Meer en meer groeit mijn besef dat ik altijd iets te duur aanschaf. Maar dat is eerder om niet te ver uit te zoeken wat ik precies nodig heb. Maar ik feite zou ik dat wel meer moeten doen.
Ik ben op computer gestopt met gamen en dat bespaart mij ook een hoop geld. Zowel het gamen zelf als de laptop/pc die je daarvoor nodig hebt. Want een pc enkel voor kantoorzaken is spotgoedkoop.
Ik game nu enkel nog via ps4. Dat kost ook wat maar ik heb daar 2 tot 3 games op staan die ik speel en de tijd dat ik al daarin gestoken heb rechtvaardigt de kostprijs van die 3 games.
Ik ben op computer gestopt met gamen en dat bespaart mij ook een hoop geld. Zowel het gamen zelf als de laptop/pc die je daarvoor nodig hebt. Want een pc enkel voor kantoorzaken is spotgoedkoop.
Ik game nu enkel nog via ps4. Dat kost ook wat maar ik heb daar 2 tot 3 games op staan die ik speel en de tijd dat ik al daarin gestoken heb rechtvaardigt de kostprijs van die 3 games.
+1
Dit principe pas ik al m'n volledige volwassen leven toe en heeft me al veel overbodige uitgaven bespaard.
Verder: koop tweedehands of refurbished elektronica.
Het - weliswaar enigszins bevredigende - gevoel van het uitpakken van een iPhone uit een maagdelijke verpakking is géén honderden euro's waard.
En zodra deze vijf minuten gepasseerd zijn, is je toestel evengoed tweedehands.
Koop gewoon geen IPHONE.Lucid schreef: ↑16 maart 2020, 10:07
Verder: koop tweedehands of refurbished elektronica.
Het - weliswaar enigszins bevredigende - gevoel van het uitpakken van een iPhone uit een maagdelijke verpakking is géén honderden euro's waard.
En zodra deze vijf minuten gepasseerd zijn, is je toestel evengoed tweedehands.
Ik heb een Nokia die normaal gezien vorig jaar 250 euro nieuw had moeten kosten.
Zelfde toestel in een combinatie van opruiming en 21 procent BTW actie bij Mediamarkt gekocht voor 150 euro.
Ik zou echt niet weten wat ik met een Iphone meer kan doen. In panne vallen misschien ?
Je zal me niet horen zeggen dat de nieuwste IPHONE qua specs niet beter is maar heb je dat nodig en is het die extra investering waard ?
Als je telefoon nog perfect werkt en je batterij geeft de geest na 1 of 2 jaren : doe je portemonnee een plezier en laat gewoon een nieuwe batterij plaatsen.
Dan moet je wel nog even de rekening maken ivg een nieuwe aan te kopen.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Haelewyn weer typisch jou dat je enkel iphone viseert.
Iphone behoud zijn waarde veel langer en de toptoestellen van android zijn ook evenduur maar verliezen sneller in waarde dan de iphones van deze wereld. Dus bash niet alleen op highend toestellen van apple maar ook op die van de andere fabrikanten die in hetzelfde nat zitten.
Iphone behoud zijn waarde veel langer en de toptoestellen van android zijn ook evenduur maar verliezen sneller in waarde dan de iphones van deze wereld. Dus bash niet alleen op highend toestellen van apple maar ook op die van de andere fabrikanten die in hetzelfde nat zitten.
Ik reageerde op de post van de andere user die het over IPHONE had en deed daarop een aanvulling. IK ben er niet over begonnen.Timoootjex schreef: ↑16 maart 2020, 11:20 Haelewyn weer typisch jou dat je enkel iphone viseert.
Dat waardebehoud is relatief hoor. Aangezien een IPHONE of Android van 5 jaar oud zo goed als onbruikbaar zijn is hun restwaarde dan ook grenzend aan nihil. Een dure smartphone zou ik alleen verkopen na 1 of 2 jaar als het een teringlijer van slecht fabrikaat is. Ik heb dat al één keer gedaan met ... Juist ! een Iphone.
Algemeen mag je mijn commentaar (inderdaad) met een gerust hart uitbreiden naar alle high end toestellen of toestellen in een prijsklasse van boven de 350 euro.
En verder : smaak is koop. Ieder zijn ding. Maar hier gaat het over 'besparen'.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 16 maart 2020, 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Haelewyn het kwam er bekakter uit dan ik wou bedoelen
Ik spreek ook wel over de mensen die hun toestel om de 2 jaar vervangen in een abbonement. Als je dan de waarde bekijkt van een qua adviesprijs zelfde hoogte bedrag van iphone tov een smartphone met android dan zie je een groot verschil.
Na 5 jaar zijn beide idd afgeschreven.
https://www.bankmycell.com/blog/cell-ph ... 19-2020/#1
Ik spreek ook wel over de mensen die hun toestel om de 2 jaar vervangen in een abbonement. Als je dan de waarde bekijkt van een qua adviesprijs zelfde hoogte bedrag van iphone tov een smartphone met android dan zie je een groot verschil.
Na 5 jaar zijn beide idd afgeschreven.
https://www.bankmycell.com/blog/cell-ph ... 19-2020/#1
De onstuimigheid der jeugd moeten wij als ouderen bedekken met de mantel der liefde
Het is ok hoor
Veel van mijn dagdagelijkse besparingstips zijn hier al vermeld. Nog enkele andere dingen:
- Boeken niet kopen maar lenen uit de bibliotheek
- Geen pakketreizen doen, maar zelf alles regelen.
- Toestellen die je niet vaak nodig hebt, gezamenlijk aankopen (bv 1 boormachine voor ouders, kinderen, ...)
- Smijt de printer buiten en doe alles elektronisch (afschuwelijk dure inkt voor particulieren).
- Boeken niet kopen maar lenen uit de bibliotheek
- Geen pakketreizen doen, maar zelf alles regelen.
- Toestellen die je niet vaak nodig hebt, gezamenlijk aankopen (bv 1 boormachine voor ouders, kinderen, ...)
- Smijt de printer buiten en doe alles elektronisch (afschuwelijk dure inkt voor particulieren).
"Smijt de printer buiten en doe alles elektronisch (afschuwelijk dure inkt voor particulieren)."
stuur hetgeen je wel moet afprinten door naar je mailadres op het werk en laat het daar afdrukken
stuur hetgeen je wel moet afprinten door naar je mailadres op het werk en laat het daar afdrukken
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Smijt de printer buiten?
Was het maar zo makkelijk. Aan andere kant heb ik het ook maar 1x per maand ofzo nodig maar het is handig.
Als je formulieren naar de overheid enzo moet sturen. Wat ik laatste tijd heeel vaak heb moeten doen.
Was het maar zo makkelijk. Aan andere kant heb ik het ook maar 1x per maand ofzo nodig maar het is handig.
Als je formulieren naar de overheid enzo moet sturen. Wat ik laatste tijd heeel vaak heb moeten doen.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Even een vraagje.
Ik zit behoorlijk vast met het soort beleg dat ik op men boterham wil.
Ik wil goedkoop maar liefst gezodn dus waarbij gezond primeert. Met genoeg afwisseling maar toch gemak.
Ik eet nu vrij eentonig maar ik heb ook niet echt een voorkeur voor iets en dan blijf ik maar bij 1 iets.
Pas wel op ik bedoel echt puur het beleg. Niet groentjes ofzo die ik erbij zou eten.
Ik weet dat ik het volgende lekker vind alleen wil ik zo gezond mogelijk:
Hummus, Pindakaas, appelstroop, gerookte ham, salami, smeerkaas.
Zou ik een combinatie van bovenstaande nemen of zou ik er nog iets uit schrappen en dan variëren? Of zijn er betere oplossingen?
Ik zit behoorlijk vast met het soort beleg dat ik op men boterham wil.
Ik wil goedkoop maar liefst gezodn dus waarbij gezond primeert. Met genoeg afwisseling maar toch gemak.
Ik eet nu vrij eentonig maar ik heb ook niet echt een voorkeur voor iets en dan blijf ik maar bij 1 iets.
Pas wel op ik bedoel echt puur het beleg. Niet groentjes ofzo die ik erbij zou eten.
Ik weet dat ik het volgende lekker vind alleen wil ik zo gezond mogelijk:
Hummus, Pindakaas, appelstroop, gerookte ham, salami, smeerkaas.
Zou ik een combinatie van bovenstaande nemen of zou ik er nog iets uit schrappen en dan variëren? Of zijn er betere oplossingen?