Aandeel 250 euro Ecopower
TIP
Re: Aandeel 250 euro Ecopower
Maar dat concept zullen ze, onder de druk van externe omstandigheden, vanaf 2022 toch gevoelig moeten herzien.
Ze hebben het in het verleden ook al (welliswaar niet zo drastisch) moeten herzien. Van één prijs voor Vlaanderen tot één prijs per netgebied.
Ze hebben het in het verleden ook al (welliswaar niet zo drastisch) moeten herzien. Van één prijs voor Vlaanderen tot één prijs per netgebied.
Met een laag verbruik, altijd tevreden geweest; en ook met de vaste prijs per kWh en de 100% groene energie.
Hier ook 20 aandelen (bovenop het verplichte aandeel) bijgekocht in 2 keer.
Hier ook 20 aandelen (bovenop het verplichte aandeel) bijgekocht in 2 keer.
https://www.ecopower.be/nieuws/de-elekt ... dium=emailDe elektriciteitsprijs daalt bij Ecopower op 1 januari 2021. Bovendien verandert er in de toekomst een en ander op de elektriciteitsmarkt. Een kort overzicht in dit artikel. .../...
VERANDERINGEN OP TIL OP DE ELEKTRICITEITSMARKT .../...
-
- VIP member
- Contacteer:
Voor de zelfde reden klant bij ecopower. Ze zijn niet de goedkoopste maar met ons kleine verbruik kan ik 15/20€ besparen (per jaar) door te springen van aanbieder tot aanbieder.
Ik support Ecopower met liefde als ze zo open en simpel blijven als het nu al jaren is. Jammer dat er niemand volgt met z'n open structuur (zou de standaard moeten zijn).
Ik support Ecopower met liefde als ze zo open en simpel blijven als het nu al jaren is. Jammer dat er niemand volgt met z'n open structuur (zou de standaard moeten zijn).
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ze zijn inderdaad niet de goedkoopste
In mijn geval Gaselwest gebied Ecopower : 0,29,80 €c, mijn prijs bij huidige leverancier engie vast tarief 0,1818 €c (alle kosten incl)
In mijn geval Gaselwest gebied Ecopower : 0,29,80 €c, mijn prijs bij huidige leverancier engie vast tarief 0,1818 €c (alle kosten incl)
ecopower heeft alleen zin als je zonnepanelen hebt, maar dan ook genoég om een nulverbruik te hebben.
het énige interessante is dat ze geen vast tarief aanrekenen. maar hun kWh-prijs is VEEL te hoog
het énige interessante is dat ze geen vast tarief aanrekenen. maar hun kWh-prijs is VEEL te hoog
Een vast tarief van 18,18 c€/kWh all in?
Hoeveel kWh neem je dan af per jaar aan dagtarief en aan nachttarief bij Engie-Electrabel Easy Fixed?
Hoeveel kWh neem je dan af per jaar aan dagtarief en aan nachttarief bij Engie-Electrabel Easy Fixed?
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 8 oktober 2020, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaar, je hebt excl. nachttarief en dubbele dagmeter en bij Ecopower is alles aan enkelvoudig dagtarief.
Hou er wel rekening mee dat in de nabije toekomst het nachttarief wordt afgebouwd.
Hou er wel rekening mee dat in de nabije toekomst het nachttarief wordt afgebouwd.
Zelfs indien alles aan dag piek zou gerekend worden ben ik nog goedkoper af , is dan 0,2702 €c , zonder die verplichte aankoop aandelen
Klopt.
Hangt van ieders situatie af.
Ik betaal bij Ecopower nu nul euro/kWh*, geen vaste kosten en dat aandeel is (voor mij) een voordeel ipv een nadeel want het levert geld op. Veel goedkoper ga ik het niet vinden.
* Pv-installatie met jaarlijks meer opgewekt vermogen dan jaar verbruik.
Hangt van ieders situatie af.
Ik betaal bij Ecopower nu nul euro/kWh*, geen vaste kosten en dat aandeel is (voor mij) een voordeel ipv een nadeel want het levert geld op. Veel goedkoper ga ik het niet vinden.

* Pv-installatie met jaarlijks meer opgewekt vermogen dan jaar verbruik.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 8 oktober 2020, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
als je geen zonnepanelen hebt ben je de pineut, en de ideale klant voor elke leverancier om uit te zuigen
dag/nacht tarief is achterhaald
ecopower is helemaal niet aangewezen als je geen zonnepanelen hebt
dag/nacht tarief is achterhaald
ecopower is helemaal niet aangewezen als je geen zonnepanelen hebt
Ge hebt groot gelijk hoor , wacht maar tot dubbel uur tarief wordt afgeschaft in 2022.
En niet moeten wachten tot 21 of 22 uur alvorens de was en de plas of tot het weekend mag 30 € meer kosten per jaar voor het comfort daaraan verbonden.
24 op 24 een energie prijs.
Dubbel uur en nachttarief moet Doel draaiende houden he.
Estate Guru believer.
-
- VIP member
- Contacteer:
Hier kost ecopower 0.2572€c (0.2483€c vanaf 1/1/2021)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Daar Ecopower een all in prijs aanbiedt is hun totaalprijs nogal afhankelijk van het netgebied waarmee je deze wil vergelijken. Eigenlijk kan je een tarief alleen vergelijken binnen één en hetzelfde netgebied omdat alleen daarbinnen de netkosten gelijk zijn (en deze maken het grootste deel van de factuur uit).
Binnen zijn netgebied klopt de vergelijking van Bp8755. Alleen heeft hij wellicht nog een lopend ouder contract want de contractprijs bij Engie is nu licht gestegen tot boven de 19 c€/KWh.
In zijn huidige situatie heeft hij geen economisch voordeel om over te stappen naar Ecopower.
Bp8755 woont ook in het duurste netgebied van Vlaanderen (Gaselwest).
Maar Ecopower kan waarschijnlijk, gezien de wijzigende tariefmethodologie 21-24 en de nieuwe tariefstructuur vanaf 2022 de huidige situatie ook niet langer blijven toepassen.
Meer info daarover kan je o.a. hier vinden:
https://www.vreg.be/sites/default/files ... _21-24.pdf
Hun eerstvolgend (digitaal) energiecafé gaat ook over het capaciteitstarief en de invloed daarvan op hun werking.
Je kan er trouwens nog steeds voor inschrijven:
https://www.ecopower.be/nieuws/energiec ... ale-editie
Binnen zijn netgebied klopt de vergelijking van Bp8755. Alleen heeft hij wellicht nog een lopend ouder contract want de contractprijs bij Engie is nu licht gestegen tot boven de 19 c€/KWh.
In zijn huidige situatie heeft hij geen economisch voordeel om over te stappen naar Ecopower.
Bp8755 woont ook in het duurste netgebied van Vlaanderen (Gaselwest).
Maar Ecopower kan waarschijnlijk, gezien de wijzigende tariefmethodologie 21-24 en de nieuwe tariefstructuur vanaf 2022 de huidige situatie ook niet langer blijven toepassen.
Meer info daarover kan je o.a. hier vinden:
https://www.vreg.be/sites/default/files ... _21-24.pdf
Hun eerstvolgend (digitaal) energiecafé gaat ook over het capaciteitstarief en de invloed daarvan op hun werking.
Je kan er trouwens nog steeds voor inschrijven:
https://www.ecopower.be/nieuws/energiec ... ale-editie