aandelen als bescherming tegen inflatie
TIP
Re: aandelen als bescherming tegen inflatie
tja wat ben je met een rotte appel; weer wachten toch hij misschien weer lekker zal worden? Dat zijn aandelen soms.
Elk zijn goesting, maar ik wil geen aandelen meer.
Maar ik zou liegen: ik heb wel arpe pensioenaandelen. Maar ja, stiekem iets stout doen mag wel eens.
Elk zijn goesting, maar ik wil geen aandelen meer.
Maar ik zou liegen: ik heb wel arpe pensioenaandelen. Maar ja, stiekem iets stout doen mag wel eens.
Wie niet waagt, blijft maagd !Lukske schreef:Geen aandelen meer voor mij.
Geef mij maar een termijnrekening op 10 jaar. Lekker safe.
Zelf zie ik die aandelen niet als iets op zeer lange termijn.
Als ze op een bepaald ogenblik een goede winst hebben gerealiseerd, dan verkoop ik ze. Ondertussen haal ik nog wat dividend binnen. Ik heb maar een beperkt bedrag geïnvesteerd, en bekijk dit nu een beetje als een speeltuin om te leren hoe het allemaal werkt, en hoe goed (of slecht) ik zelf ben in het inschatten van markten. Als het meevalt 'speel' ik verder.
Mocht het over een serieus bedrag gaan, dan vrees ik dat ik niet goed meer ga slapen, mezelf kennende
Als ze op een bepaald ogenblik een goede winst hebben gerealiseerd, dan verkoop ik ze. Ondertussen haal ik nog wat dividend binnen. Ik heb maar een beperkt bedrag geïnvesteerd, en bekijk dit nu een beetje als een speeltuin om te leren hoe het allemaal werkt, en hoe goed (of slecht) ik zelf ben in het inschatten van markten. Als het meevalt 'speel' ik verder.
Mocht het over een serieus bedrag gaan, dan vrees ik dat ik niet goed meer ga slapen, mezelf kennende
En ik dacht dat ik verlies had op mijn Fortis/Ageas aandelen.JurgenG schreef:Je hebt ook pas verlies als je verkoopt!Lukske schreef:je hebt pas winst als je verkoopt.
Dat is het eerste dat ze je op een (deftige) beleggingscursus zeggen.
Gelukkig heb ik ze nog niet verkocht!
k ga ook eens op cursus moeten gaan...
Je geld staat lekker lang vast en je hebt lekker weinig opbrengst wil je zeggen.Lukske schreef:Geef mij maar een termijnrekening op 10 jaar. Lekker safe.
Vallende messen en zo, toch liever aandelen dan schulden kopen: http://finance.yahoo.com/q?s=GRE.PA" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Je hebt er alleszins geen kopzorgen mee. En al bij al zou ik nog willen zien wie er op het einde van de rit het meest zal overhouden.Yaris schreef:Je geld staat lekker lang vast en je hebt lekker weinig opbrengst wil je zeggen.Lukske schreef:Geef mij maar een termijnrekening op 10 jaar. Lekker safe.
Ik was tot een half jaar geleden ook een die hard fan van vastrentende beleggingen maar de bedroevend lage rentestanden hebben me tot meer avontuur aangezet.
Het probleem is dat er geen enkele zekerheid meer is. Je had eens 20 jaar geleden moeten zeggen dat er 3 banken zouden moeten gered worden door de staat. Men zou u vierkant uitgelachen hebben.
Blijf er van af. Wees blij met wat je hebt, wees niet ongelukkig met wat je niet hebt.
Blijf er van af. Wees blij met wat je hebt, wees niet ongelukkig met wat je niet hebt.
-
- VIP member
- Contacteer:
Yaris schreef:Ik was tot een half jaar geleden ook een die hard fan van vastrentende beleggingen maar de bedroevend lage rentestanden hebben me tot meer avontuur aangezet.
Vorig jaar gaf men nog 4,10% op een termijn van 8 jaar, nu nog 3,50%.
Kan nog altijd lager en lager worden.
Zoals een ander reeds zei: "wie blijft wachten op de hoogste rente zal eindigen met de laagste rente"
Heb de laatste maanden nogal wat artikelen gelezen en bijgehouden....
Hier beweren mensen dat er deflatie komt, anderen spreken van stagflatie... nog anderen spreken van toenemende inflatie en sommigen waarschuwen voor een hyperinflatie....
Wie staaft wat?
Hier beweren mensen dat er deflatie komt, anderen spreken van stagflatie... nog anderen spreken van toenemende inflatie en sommigen waarschuwen voor een hyperinflatie....
Wie staaft wat?
Ik kan ook niet meer volgen. Op Netto stond gisteren een artikel waarin voor de komende jaren een lage inflatie voorspeld werd door de vertragende groei van de wereldeconomie.
Heb ik ook gelezen... was net aan het overwegen om goud te kopen en dit artikel heeft mij dan tegengehouden...
Als je dan andere artikelen leest dan is het hek van de dam, de geldpersen rollen en er komt inflatie...
Je vraagt je dan af wie gelijk heeft... er lijken zo veel "zieners" op de markt....
Als je dan andere artikelen leest dan is het hek van de dam, de geldpersen rollen en er komt inflatie...
Je vraagt je dan af wie gelijk heeft... er lijken zo veel "zieners" op de markt....
Hoe meer je leest hoe minder je weet.
Volledig akkoord.... ik had artikelen van 2 vrij bekende Belgische beursgoeroe's gelezen...
In hun cv kun je dan lezen dat ze de laatste 2 of 3 jaar eigenlijk schitterende voorspellingen hebben gemaakt... waarbij je denkt... tja die weet het...
Na een telefoontje met een beleggingsexpert verneem je dan dat ze de vorige 10 jaar... er telkens naast zaten...
Dus ja... misschien goed dat we de toekomst niet kennen...
In hun cv kun je dan lezen dat ze de laatste 2 of 3 jaar eigenlijk schitterende voorspellingen hebben gemaakt... waarbij je denkt... tja die weet het...
Na een telefoontje met een beleggingsexpert verneem je dan dat ze de vorige 10 jaar... er telkens naast zaten...
Dus ja... misschien goed dat we de toekomst niet kennen...