Aandelen Limburg win(d)t
TIP
Aandelen Limburg win(d)t
20/09/2011
Nieuwe kapitaalronde Limburg wind
http://www.limburgwind.be/nieuws.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Limburg wind werkt momenteel aan het prospectus voor een nieuwe kapitaalronde dit najaar. Het opgehaalde geld zal via een achtergestelde lening ter beschikking worden gesteld van Limburg win(d)t NV die hiermee nieuwe windmolenprojecten in Halen-Diest en Maaseik zal financieren. Deze windmolens zijn al volop in opbouw.
In Maaseik gaat het om drie nieuwe windmolens van het type Vestas V90 die langs de Zuid-Willemsvaart genoeg groene stroom zullen produceren om ruim 3.000 gezinnen van elektriciteit te voorzien. De vijf nieuwe windmolens in Halen-Diest zullen 7.000 gezinnen van groene stroom voorzien. Deze windmolens worden langs de zuidzijde van de E314 gebouwd. Dit najaar zullen automobilisten bij het binnenrijden van Limburg dus langs een stukje “groene snelweg” kunnen rijden.
De nieuwe aandelen worden pas uitgegeven na goedkeuring van het prospectus door de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA). Alle aandeelhouders en kandidaten die zich registreerden via Limburgwind.be ontvangen een e-mail zodra het kapitaal wordt opengesteld.
http://www.limburgwind.be/nieuws.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Limburg wind werkt momenteel aan het prospectus voor een nieuwe kapitaalronde dit najaar. Het opgehaalde geld zal via een achtergestelde lening ter beschikking worden gesteld van Limburg win(d)t NV die hiermee nieuwe windmolenprojecten in Halen-Diest en Maaseik zal financieren. Deze windmolens zijn al volop in opbouw.
In Maaseik gaat het om drie nieuwe windmolens van het type Vestas V90 die langs de Zuid-Willemsvaart genoeg groene stroom zullen produceren om ruim 3.000 gezinnen van elektriciteit te voorzien. De vijf nieuwe windmolens in Halen-Diest zullen 7.000 gezinnen van groene stroom voorzien. Deze windmolens worden langs de zuidzijde van de E314 gebouwd. Dit najaar zullen automobilisten bij het binnenrijden van Limburg dus langs een stukje “groene snelweg” kunnen rijden.
De nieuwe aandelen worden pas uitgegeven na goedkeuring van het prospectus door de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA). Alle aandeelhouders en kandidaten die zich registreerden via Limburgwind.be ontvangen een e-mail zodra het kapitaal wordt opengesteld.
Laatst gewijzigd door Maarten op 20 september 2011, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aandelen Limburg win(d)t
Voor 2010 was het dividend 4%
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ah voila, bedankt. Kon dit niet direct terugvinden.JurgenC79 schreef:Voor 2010 was het dividend 4%
Lijkt dan toch minder interessant als Groenkracht. Het redementsverschil tussen een veilige belegging in termijnrekeningen en een meer risicovolle belegging zoals Limburg wind is naar mijn mening te mager.
Laatst gewijzigd door Maarten op 21 september 2011, 01:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bucksenraeke
- Jr. Member

- Contacteer:
Maarten,
Even het onderscheid maken tussen Limburg Wind cvba en Limburg Win(d)t nv.
De eerste kan je vergelijken met Groenkracht, de tweede met ElectraWinds.
Bij de eerste is het risico beperkt, gezien ze een achtergestelde lening geven aan de tweede.
4% voor een opstartende cvba, met alle opstartkosten lijkt me meer dan behoorlijk.
Ik verwacht voor 2011 5% en voor 2012 6%
Bij de eerste is het risico beperkt, gezien ze een achtergestelde lening geven aan de tweede.
4% voor een opstartende cvba, met alle opstartkosten lijkt me meer dan behoorlijk.
Klopt helemaal. Ze hebben hun namen wel mooi gekozen om verwarring te zaaienBucksenraeke schreef:Maarten,
Het risico bij de eerste lijkt me juist minder beperkt. Achtergestelde leningen hebben altijd een hoger risico.
Ben benieuwd of je verwachting ivm de dividendpolitiek waarheid zal worden. Ik kijk alvast nog even de kat uit de boom. Heb jij er al in geïnvesteerd?
-
Bucksenraeke
- Jr. Member

- Contacteer:
Ja, maar in gespreide slagorde, LimburgWind, Groenkracht, Ecompower.
Aspiravi zou nog een nieuwe cvba oprichten AllForGreen, mogelijk neem ik die ook nog mee.
Mijn principe is eenvoudig, wat de zonnepanelen me opleveren herinvesteer ik in 'groene' wind.
Aspiravi zou nog een nieuwe cvba oprichten AllForGreen, mogelijk neem ik die ook nog mee.
Mijn principe is eenvoudig, wat de zonnepanelen me opleveren herinvesteer ik in 'groene' wind.
nieuwe aandelen limburg wind
inschrijven vanaf vandaag:
http://www.limburgwind.be/word-aandeelhouder.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.limburgwind.be/word-aandeelhouder.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Limburg Win(d)t en Aspiravi deden dit jaar mee aan de open bedrijvendag, voor hun het ideale moment om lokale investeerders te zoeken voor hun projecten.
Je kan bij Wase Wind slechts één aandeel kopen en dan moet je klant worden. Geen klant = geen aandeel.DeJos schreef: Kan je deze 3000€ dan niet het beste verdelen over bv Limburg Windt, Groenkracht, Wasewindt, Beauvent....etc.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Als ik me niet vergis, maar ik ben niet zeker, vallen deze niet onder het waarborgfonds van 100.000 € per persoon !
klopt helemaal, die waarborg geld enkel voor Coöperaties die minstens voor 50% beleggen in de financiële sector.patrick1 schreef:Als ik me niet vergis, maar ik ben niet zeker, vallen deze niet onder het waarborgfonds van 100.000 € per persoon !
Ik citeer: "De regering bevestigt het engagement genomen door de vorige regering, om een
waarborgregeling aan te bieden voor de vennoten van bestaande erkende coöperatieve
vennootschappen waarvan minstens de helft van het vermogen geïnvesteerd is in één of
meerdere ondernemingen actief in de financiële sector of die vergund zijn als kredietinstelling. De
waarborg geldt echter niet voor de institutionele coöptanten"
( bron: http://actua.groeparco.be/" onclick="window.open(this.href);return false; )
edit: bericht aangepast, had de reactie van patricik1 fout gelezen
Laatst gewijzigd door Peet op 15 oktober 2011, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Lees eens goed wat Patrick schrijft. Patrick zegt zelf dat ze wellicht niet onder het waarborgfonds vallen. En jij zegt 'onzin ....' terwijl het effectief zo is dat Limburg Win(d)t en alle anderen groene cvba's er niet onder vallen.Peet schreef:onzin, die waarborg geld enkel voor Coöperaties die minstens voor 50% beleggen in de financiële sector.patrick1 schreef:Als ik me niet vergis, maar ik ben niet zeker, vallen deze niet onder het waarborgfonds van 100.000 € per persoon !
Waarom zou je het niet lezen? Je MOET alles lezen wat je aankoopt om niet voor verrassingen komen te staan. Als je het niet leest moet je achteraf niet klagen dat je niet wist wat je kocht (zoals de Arcopar bezitters).DeJos schreef:Ik ben van plan om bij ongeveer 6 CVBA's aandelen te kopen. Ik denk 1 tot 2 aandelen per CVBA. Limburg Windt, Alterfin.... kwestie van spreiden.
Lezen jullie bij elke instap de prospectus?
Want op zich komt het toch allemaal op hetzelfde neer?
gr
tnx, bericht aangepastBartVW schreef: Lees eens goed wat Patrick schrijft. Patrick zegt zelf dat ze wellicht niet onder het waarborgfonds vallen. En jij zegt 'onzin ....' terwijl het effectief zo is dat Limburg Win(d)t en alle anderen groene cvba's er niet onder vallen.
de jos bedoelt waarschijnlijk dat het lezen op zich je toch niet veel wijzer maakt: de prospectussen staan allemaal vol lijsten van alle mogelijke risico die zich zouden kunnen voordoen, dus als je daar op afgaat moet je gewoon er bij geen enkele aan beginnen (behalve de financiele, die zijn nu toch gewaarborgd blijkbaar...)BartVW schreef:Waarom zou je het niet lezen? Je MOET alles lezen wat je aankoopt om niet voor verrassingen komen te staan. Als je het niet leest moet je achteraf niet klagen dat je niet wist wat je kocht (zoals de Arcopar bezitters).DeJos schreef:Ik ben van plan om bij ongeveer 6 CVBA's aandelen te kopen. Ik denk 1 tot 2 aandelen per CVBA. Limburg Windt, Alterfin.... kwestie van spreiden.
Lezen jullie bij elke instap de prospectus?
Want op zich komt het toch allemaal op hetzelfde neer?
gr