Aangekondigde stopzetting televisieuitzendingen VRT via ether (DVB-T)
Re: Aangekondigde stopzetting televisieuitzendingen VRT via ether (DVB-T)
Over de liberalen en de VRT gesproken : wie herinnert zich nog dat het zenderpark van de VRT is verkocht aan een Noorse telecomoperator (Telenor / Norkring) die hier de hoogste (misschien enige) bieder was.
Het was een soort 'Sale and lease back' operatie en dus huurt VRT (de Staat) nu nog altijd de zendstations = installaties waarvan ze vroeger eigenaar waren. Uiteraard kost dat allemaal een pak meer... maar het voordeel was dat de regering toen een plus kon bijschrijven op de begroting en nu met het nadeel van een immer terugkerend uitgavenpostje zit.
https://radiovisie.eu/2008-norkring-pri ... enderpark/
Het was een soort 'Sale and lease back' operatie en dus huurt VRT (de Staat) nu nog altijd de zendstations = installaties waarvan ze vroeger eigenaar waren. Uiteraard kost dat allemaal een pak meer... maar het voordeel was dat de regering toen een plus kon bijschrijven op de begroting en nu met het nadeel van een immer terugkerend uitgavenpostje zit.
https://radiovisie.eu/2008-norkring-pri ... enderpark/
Als ze men kon zou een liberaal zijn eigen vrouw verkopen en dan terug huren. Dan is 't alsof hij bij de hoeren zit.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Naar het schijnt mag er wel meer, als ge ervoor betaalt... Dan toch een goede zet.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zoiets zou ik nog kunnen begrijpen, als klant ben je immers koning en kan je zelf jouw eisen stellen.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Gebruik DVB-T (antenne achter de TV) sinds 2012 en vind het fantastisch.
Eén druk op de knop,... TV gaat aan en dan met de nummertjes een zender kiezen (7st). Zalig om nog een toestel in huis te hebben waarvoor met geen IT-freak moet zijn om er beeld/geluid uit te krijgen.
Ik heb ook al met VRTNU ea. steamingdiensten gekeken. Toch wel omslachtig hoor (laptop opstarten, website openen, inloggen, HDMI-inpluggen,...). De kwaliteit is ook merkelijk minder dan deze van de DVB-T.
Persoonlijk vind ik het zéér spijtig dat deze dienst wordt afgeschaft.
De DVB-T wordt trouwens ook veel gebruikt door campers, truckers,... . Deze zullen nu allemaal via een 3/4-G netwerk moeten inloggen en evt. data moeten betalen.
Eén druk op de knop,... TV gaat aan en dan met de nummertjes een zender kiezen (7st). Zalig om nog een toestel in huis te hebben waarvoor met geen IT-freak moet zijn om er beeld/geluid uit te krijgen.
Ik heb ook al met VRTNU ea. steamingdiensten gekeken. Toch wel omslachtig hoor (laptop opstarten, website openen, inloggen, HDMI-inpluggen,...). De kwaliteit is ook merkelijk minder dan deze van de DVB-T.
Persoonlijk vind ik het zéér spijtig dat deze dienst wordt afgeschaft.
De DVB-T wordt trouwens ook veel gebruikt door campers, truckers,... . Deze zullen nu allemaal via een 3/4-G netwerk moeten inloggen en evt. data moeten betalen.
Er is een petitie om de DVB-T-uitzendingen te behouden: https://antennekijker.be/
VRT NU werkt helemaal niet op een tv-toestel. De VRT zou beter een voorbeeld nemen aan Netflix of Youtube, dat werkt op elke tv.
Teken de petitie. Spread the word.
VRT NU werkt helemaal niet op een tv-toestel. De VRT zou beter een voorbeeld nemen aan Netflix of Youtube, dat werkt op elke tv.
Teken de petitie. Spread the word.
Gaan ze dan ook stoppen met DAB+? Wordt toch ook via de ether verspreid....
Nog maar eens het bewijs dat Sven Gatzke een kieken is.
Nog maar eens het bewijs dat Sven Gatzke een kieken is.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Daar is momenteel geen sprake van al zal dat er ook ooit wel eens van komen. Denk niet dat DAB+ zolang zal bestaan als de analoge radio.
In oktober 2017 stopte de VRT wel met de uitzendingen in DAB. De aankondiging daarvan gebeurde 5 dagen voor de uitschakeling. Een DAB-radio kan geen DAB+ uitzendingen ontvangen. Een DAB+ radio kan wel DAB ontvangen. Mensen met een DAB radio zijn gejost. Ik heb er twee.
In 2008 schoof de VRT DVB-T naar voren als het alternatief voor de analoge etheruitzendingen. 10 jaar later stopt men er mee.
De volgende verwachte uitschakeling is de stopzetting van de uitzendingen via analoge ether voor audio. De stopzetting van de FM-uitzendingen. Huidige inschatting daarvoor is 2022. Ondertussen hebben de meeste mensen dat nog steeds niet door en blijft men FM-radio's gewoon verkopen aan de argeloze consument. Toestellen die einde technologie zijn.
Laatst gewijzigd door Giskart op 4 augustus 2018, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bij autoradio's is het net hetzelfde, bij vele merken is het nog steeds een -dure- optie.Giskart schreef: ↑4 augustus 2018, 15:24De volgende verwachte uitschakeling is de stopzetting van de uitzendingen via analoge ether voor audio. De stopzetting van de FM-uitzendingen. Huidige inschatting daarvoor is 2022. Ondertussen hebben de meeste mensen dat nog steeds niet door en blijft men FM-radio's gewoon verkopen aan de argeloze consument. Toestellen die einde technologie zijn.

Ik weet niet of dat zomaar kan geüpgraded worden met een extra printkaartje er in te steken?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik heb mij tijdens het laatste autosalon bezig gehouden om zowat alle merken af te lopen om te zien of DAB+ inbegrepen was in de basisuitvoering. Bij geen enkel merk is dat zo. Ook bij de heel dure. Het feit dat een auto zoveel kost als een studio is blijkbaar geen argument om geen supplement te vragen voor DAB+. DAB+ kost tussen de 120 euro en 450 euro maar dat is dan meestal als onderdeel van een upgradebundel, niet enkel DAB+.Spruitekop schreef: ↑4 augustus 2018, 16:22 Bij autoradio's is het net hetzelfde, bij vele merken is het nog steeds een -dure- optie.
Ik weet niet of dat zomaar kan geüpgraded worden met een extra printkaartje er in te steken?
Bij een bepaalde wagen, weet niet meer welk, was er een speciale uitrustingsversie beschikbaar met muziek als thema en daar was wel DAB+ inbegrepen. De paar mensen die ik toen heb aangesproken van die standen gaven niet de indruk te weten wat DAB+ is.
Laatst gewijzigd door Giskart op 4 augustus 2018, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gatz wil zijn naam aan de eeuwigheid verbinden, en hij denkt dat te doen d.m.v. DAB+.
De enige manier om dat erdoor te krijgen, is door de mensen schrik aan te jagen: pas op, in 202? is het zover, FM stopt en alleen DAB+ zal nog zijn. (Ik denk niet dat we dat nog gaan zien in 202, al is het maar omwille van de autoradio's.)
Als ik vandaag een radio koop, dan is het er een die AM/FM en DAB+ aankan. Zodat ik niet zonder radio zit als DAB++ er aankomt tegen 2030 (ik denk nl. dat AM/FM dan nog steeds zal werken en DAB+ misschien niet, haha). Maak u geen ilusies als we nu al DAB hebben laten liggen voor DAB+.
De enige manier om dat erdoor te krijgen, is door de mensen schrik aan te jagen: pas op, in 202? is het zover, FM stopt en alleen DAB+ zal nog zijn. (Ik denk niet dat we dat nog gaan zien in 202, al is het maar omwille van de autoradio's.)
Als ik vandaag een radio koop, dan is het er een die AM/FM en DAB+ aankan. Zodat ik niet zonder radio zit als DAB++ er aankomt tegen 2030 (ik denk nl. dat AM/FM dan nog steeds zal werken en DAB+ misschien niet, haha). Maak u geen ilusies als we nu al DAB hebben laten liggen voor DAB+.
Ik rij sinds anderhalf jaar met m'n VW Passat Variant R-line.
Wel degelijk DAB+ (niet dat ik het gebruik).
En nee, niet om gevraagd, dus geen speciaal 'pack' daarvoor. Of 't moest zijn dat het inbegrepen zit in het Business Pack of zo.
Dus voor TV verlaten ze antenne en moet je maar via internet kijken maar voor radio zetten ze volop in op antenne
ALs FM stopt speel je toch gewoon via je gsm internetradio af in je auto.
DAB+ is doodgeboren, tenzij we een gratis ontvanger krijgen natuurlijk

ALs FM stopt speel je toch gewoon via je gsm internetradio af in je auto.
DAB+ is doodgeboren, tenzij we een gratis ontvanger krijgen natuurlijk

Ze moeten van de DVB-T afblijven ! In alle ons omringende landen hebben ze DVB-T ! Wil de VRT niet meer uitzenden dan moeten we maar aan de Walen vragen of ze VRT willen doorstralen vanuit de zendmast in Wavre !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Toevallig is Volkswagen het enige merk waar ik het uitdrukkelijk ben gaan vragen aan een verkoopster (een echte, geen 'show-dame') of DAB+ inbegrepen is in de basisuitvoeringen van VW. Die vertelde dat het bij geen enkel model bij VW in de basisversie zit. Zal wel dat Business Pack zijn.
Ik ben een fan van DAB/DAB+. Geen gedoe met frequencies (ook al zijn die er ook) , gewoon een net lijstje met zenders na een scan. En Nieuws+, steeds het laatste nieuws. Goede zender om mee wakker te worden. Als je voor de 6x het nieuws moet aanhoren kom je van ergernis uit bed.