Aangifte degiro dividenden + winsten
TIP
Aangifte degiro dividenden + winsten
Ik heb sinds dit jaar een rekening bij de giro en heb vooral buitenlandse etfs en dividendaandelen, maar geraak niet helemaal wijs over of er al dan niet dubbele roerende voorheffing wordt afgehouden of niet.
Heeft iemand hier reeds ervaring mee en kan je hier gebruik maken van het dubbelbelastingverdrag om de roerende voorheffing te beperken?
Heeft iemand hier reeds ervaring mee en kan je hier gebruik maken van het dubbelbelastingverdrag om de roerende voorheffing te beperken?
Re: Aangifte degiro dividenden + winsten
Zoek eens op degiro op dit forum.
Ik begrijp dat als je nog geen Belgische roerende voorheffing betaalde op de dividenden die je ontving, je de dividenden zelf moet aangeven en dan de 30% Belgische dividend belasting betalen.
Ik begrijp dat als je nog geen Belgische roerende voorheffing betaalde op de dividenden die je ontving, je de dividenden zelf moet aangeven en dan de 30% Belgische dividend belasting betalen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ik me niet vergis wordt de Belgische RV reeds afgehouden op Belgische aandelen, doch niet op aandelen op andere beurzen. Deze moet je aldus aangeven.
Beurstaks moet je ook aangeven als je dit niet hebt aangevinkt (doch dit is default wel aangevinkt).
Beurstaks moet je ook aangeven als je dit niet hebt aangevinkt (doch dit is default wel aangevinkt).
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Rv en beurstaks worden altijd aangegeven. Enkel us aandelen niet. Althans dat is mijn ervaring.
Er wordt ook geen RV ingehouden op aandelen genoteerd in Singapore of Hong Kong.
-
vliejsklak
- Jr. Member

- Contacteer:
Hoe zit dat eigenlijk? ik heb een keer voor een klein bedrag aandelen gekocht via degiro van nexgen energy.
Stel ik maak hier winsten op en wil deze opnemen, waar moet ik dit dan overal aangeven?
Stel ik maak hier winsten op en wil deze opnemen, waar moet ik dit dan overal aangeven?
Je winst (als in: meerwaarde bij verkoop) moet je m.i. niet aangeven.
Merci voor de reacties, iemand weet hoe het zit met het dubbelbelastingverdrag? Geld het formulier van binck ook ineens voor degiro ?
Je moet je rekening van DeGiro wel melden bij het CAP en elk jaar aanduiden dat je over een buitenlandse rekening beschikt.
'De innings- en bewaringskosten moet u immers opnemen in een aparte code nl 1170-91/2170-61.'
Hier ben ik nog niet aan uit, ik vind niets van die kosten terug bij DeGiro
'Indien roerende inkomsten nog niet onderworpen geweest zijn aan de roerende
voorheffing dan zijn deze inkomsten immers verplicht aan te geven (zie vak VII, A, 2).'
Dat zou vakje 1444 moeten zijn (bij B.1). Je moet dus alle dividenden één voor één optellen en invullen. Als je fondsen hebt zoals Carmignac, Ethna, FVS, ... moet je die ook daarbij optellen.
'De innings- en bewaringskosten moet u immers opnemen in een aparte code nl 1170-91/2170-61.'
Hier ben ik nog niet aan uit, ik vind niets van die kosten terug bij DeGiro
'Indien roerende inkomsten nog niet onderworpen geweest zijn aan de roerende
voorheffing dan zijn deze inkomsten immers verplicht aan te geven (zie vak VII, A, 2).'
Dat zou vakje 1444 moeten zijn (bij B.1). Je moet dus alle dividenden één voor één optellen en invullen. Als je fondsen hebt zoals Carmignac, Ethna, FVS, ... moet je die ook daarbij optellen.
Je zou kunnen profiteren van de actie van Bolero voor gratis makelaarstegoed en je DeGiro hoofdzorgen finaal achter jou laten.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Wat ben je met een transactietegoed tot €1000 dat eind dit jaar vervalt? Ik zou er misschien €50 van gebruiken, terwijl elke transfer mij €100 cash kost.
Maar jij weet niet hoeveel transacties kevva doet.
En die gemoedsrust van zijn belastingsbrief moet ook iets waard zijn.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
De meeste brokers betalen de transactiekosten terug, hetzij in geld, hetzij in transactietegoed.
Als ik lees wat een miserie dat is... ik zou het wel weten. Gemoedsrust is mij meer waard dan een paar euro extra kosten.
Als ik lees wat een miserie dat is... ik zou het wel weten. Gemoedsrust is mij meer waard dan een paar euro extra kosten.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Dat is een miserie bij kevva. Bij mij alleszins geen last mee. Gewoon het rapport van degiro gebruiken.
Yup. DeGiro bezorgde mij een proper jaaroverzicht waarin ik gewoon kon aflezen wat ik nog moest aangeven. Onze Kevva is toch ne kèrel, hé