Aankondiging BNP P Fortis STER renteverlaging
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
pisa
Aankondiging BNP P Fortis STER renteverlaging
Ik durf er mijn nek voor uitsteken dat BNP P Fortis op zijn laatst op 4 januari 2016 de getrouwheidspremie van de STER-rekening zullen verlagen.
Als dat niet zou gebeuren, dan mag iedereen mij uitlachen en allerlei honende opmerkingen geven. Dan zal ik dit deemoedig allemaal ondergaan.
De enige reden dat ze dat dit niet zouden doen, maakt het dan wel nog veel erger. Ze voldoen dan wellicht niet aan allerlei ratio's van de ECB waardoor ze toch die hoge getrouwheidspremie op die STER-rekening moeten handhaven.
Maar goed, tot op 4 januari 2016. Afwachten en zien
Als dat niet zou gebeuren, dan mag iedereen mij uitlachen en allerlei honende opmerkingen geven. Dan zal ik dit deemoedig allemaal ondergaan.
De enige reden dat ze dat dit niet zouden doen, maakt het dan wel nog veel erger. Ze voldoen dan wellicht niet aan allerlei ratio's van de ECB waardoor ze toch die hoge getrouwheidspremie op die STER-rekening moeten handhaven.
Maar goed, tot op 4 januari 2016. Afwachten en zien
Re: Aankondiging BNP P Fortis STER renteverlaging
Denk ik ook. Maar who cares, al ons spaargeld staat daar nu toch en brengt minstens nog een jaar 'veel' op. 
Autolening kan je tegenwoordig afsluiten aan 1,59%. Fortis woonsparen geeft 1,5%, Ster geeft 1,4%.
Autolening kan je tegenwoordig afsluiten aan 1,59%. Fortis woonsparen geeft 1,5%, Ster geeft 1,4%.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bnp Belgie heeft juist dividend uitgekeerd van 2 miljard aan Bnp Parijs :
Wegens over gekapitaliseerd .
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2517936" onclick="window.open(this.href);return false;
Wegens over gekapitaliseerd .
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2517936" onclick="window.open(this.href);return false;
Als we morgen (nieuwjaarsdag) geld op die rekening zetten, dan is het toch nog aan de huidige voorwaarden? Of kan dat niet omwille van bankwerkdagen of iets dergelijks?
Hangt af van de valutadatum. Bij een overschrijving vanaf een andere rekening bij dezelfde bank is die valutadatum waarschijnlijk de datum van de overschrijving. Als je vanuit een andere bank overschrijft is het ten vroegste de eerstvolgende bankwerkdag.
Maar roepen jullie nu niet voordat jullie geslagen zijn?
Maar roepen jullie nu niet voordat jullie geslagen zijn?
4 januari zou er iets te dik op liggen maar niets is onmogelijk. Ik zie het het liefst na 1 februari... dat komt me best uit. Rond die tijd krijg ik nog wat geld vrij dat die richting uit moet.
Kleine kans dat dat goed komt. Erg klein.
Stiletto : er is nog geen daling aangekondigd ! Vergeet dat niet !
Als we het forum hier mogen geloven is STER wel populair.
Kleine kans dat dat goed komt. Erg klein.
Stiletto : er is nog geen daling aangekondigd ! Vergeet dat niet !
Als we het forum hier mogen geloven is STER wel populair.
Ik heb het net geprobeerd van m'n BNP zichrekening, en het geld staat onmiddelijk op de Ster rekening, maar met 02/01 als valutadatum.Selena1 schreef:Hangt af van de valutadatum. Bij een overschrijving vanaf een andere rekening bij dezelfde bank is die valutadatum waarschijnlijk de datum van de overschrijving. Als je vanuit een andere bank overschrijft is het ten vroegste de eerstvolgende bankwerkdag.
-
pisa
Hoorde zonet van een familielid met Phonebanking bij BNP P Fortis, en die van Premium naar STER wou overschrijven: "Om technische redenen is het tijdelijk niet mogelijk." Heeft 3 keer geprobeerd.
Verwonderlijk hoe een bericht met als titel aankondiging bnp p fortis ster renteverlaging de mensen verontrust terwijl dit enkel gebaseerd is op een vermoeden van een forumlid :
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 49655.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150603_01712414" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarbij nog de suggestie :
De vorige renteverlagingen werden ongeveer 2 weken op voorhand bekend gemaakt voor de rente effectief naar beneden ging :Ik durf er mijn nek voor uitsteken dat BNP P Fortis op zijn laatst op 4 januari 2016 de getrouwheidspremie van de STER-rekening zullen verlagen.
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 49655.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150603_01712414" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarbij nog de suggestie :
terwijl ze (bnp Belgie )juist 2 miljard mogen doorsluizen naar bnp Parijs met de goedkeuring van nationale bank Belgie en het ECB ?als er geen verlaging komt dan is het omdat ze anders niet meer zouden voldoen aan allerlei ratio's van ECB
-
pisa
monte,
Je hebt duidelijk een punt, en zelfs meer dan één.
Wat mij evenwel niet duidelijk is waarom die BNP P Fortis STER rekening zo'n hoge getrouwheidspremie zou blijven geven, terwijl alle andere banken die al hebben verlaagd. En ik begrijp het dan helemaal niet dat ze dit blijven doen als ze dus over gekapitaliseerd zijn.
Kan iemand mij een duidelijke uitleg geven waarom ze dit dan zouden blijven doen?
We kennen toch BNP P Fortis. Bij wijze van spreken: als je zelfs een papieren zakdoekje om je neus te snuiten zou vragen tijdens een gesprek met één van hun medewerkers, dan merk je achteraf op je rekeninguittreksels, dat je dit geld heeft gekost.
Daarenboven: sinds de start van spaargids.be zoveel jaren geleden heb ik nog geen enkele keer geweten dat BNP P Fortis of vroeger gewoonweg Fortis, een spaarrekening had die een hogere rente aanbood dan die van de gemiddelde grootbank. En die zijn sowieso altijd al bij de laagste.
Je hebt duidelijk een punt, en zelfs meer dan één.
Wat mij evenwel niet duidelijk is waarom die BNP P Fortis STER rekening zo'n hoge getrouwheidspremie zou blijven geven, terwijl alle andere banken die al hebben verlaagd. En ik begrijp het dan helemaal niet dat ze dit blijven doen als ze dus over gekapitaliseerd zijn.
Kan iemand mij een duidelijke uitleg geven waarom ze dit dan zouden blijven doen?
We kennen toch BNP P Fortis. Bij wijze van spreken: als je zelfs een papieren zakdoekje om je neus te snuiten zou vragen tijdens een gesprek met één van hun medewerkers, dan merk je achteraf op je rekeninguittreksels, dat je dit geld heeft gekost.
Daarenboven: sinds de start van spaargids.be zoveel jaren geleden heb ik nog geen enkele keer geweten dat BNP P Fortis of vroeger gewoonweg Fortis, een spaarrekening had die een hogere rente aanbood dan die van de gemiddelde grootbank. En die zijn sowieso altijd al bij de laagste.
Er was een tijdje een update gaande, zodanig dat de app edm niet werkte.pisa schreef:Hoorde zonet van een familielid met Phonebanking bij BNP P Fortis, en die van Premium naar STER wou overschrijven: "Om technische redenen is het tijdelijk niet mogelijk." Heeft 3 keer geprobeerd.
Als je een nachtbraker bent zal je merken dat dat 's nachts vaak gebeurt. NIets aan de hand.
Geen reden tot paniek.
Monte : Ik zou het zelf niet beter kunnen samenvatten.
Pisa : je kan gelijk hebben dat de intrest op deze Ster rekening gaat dalen en dat is zelfs bijna zeker. Het wanneer, hoe en waarom van de beslissing van BNP is zo complex dat het niet in een forum te omvatten valt. Het hangt bv al af van de niet-inschatbare factoren als hoe de beleidsmakers bij BNP er over denken. Verder is iets als 'marktpositie' in allerlei bankproducten ook iets wat invloed heeft op de keuze van BNP.
Misschien heeft de iets hogere rente te maken met de boete die BNP Parijs moet betalen in USA ?
ING en belfius geven zelfs nog iets hoger rentes maar op max van 500€ per maandbasis.
Autoleningen schommelen tussen 1,6 en 4% ,autolening bnp aan 1,9% woonlening 1,9% verbouwlening 4% energiekrediet 3,55% .
ING en belfius geven zelfs nog iets hoger rentes maar op max van 500€ per maandbasis.
Autoleningen schommelen tussen 1,6 en 4% ,autolening bnp aan 1,9% woonlening 1,9% verbouwlening 4% energiekrediet 3,55% .
Zijn die Ster- en aanverwante rekeningen niet voornamelijk alternatieve marketinginstrumenten? Vóór er van die rekeningen sprake was, stonden de media vol met berichten waarin de aanwas van spaargeld bij internetbanken werd gemeld. Er werd zo, bedoeld of onbedoeld, dat doet er niet toe, fameus promotie gemaakt voor de internetbanken.
Als ik me niet vergis, was KBC de eerste om met zo'n gelimiteerde rekening met een relatief hoge rente op de proppen te komen. De andere grootbanken volgden. Met de Ster-rekening heeft BNP een argument om twijfelende rekeninghouders over de streep te trekken om nog een tijdje bij hen te blijven en zelfs om enkele nieuwe klanten aan te trekken. Bij BNP blijven ze er volgens mijn inschatting in geloven dat een klant die eenmaal de stap naar hen heeft gezet voor één product mettertijd ook andere producten zal afnemen.
Wat kost het BNP uiteindelijk om ocharme 1,4% rente te betalen op max. 9000/jaar/klant? Waarvan dan nog eens een onbekend, maar ongetwijfeld hoog percentage het geld alweer afneemt voor de 366 dagen verlopen zijn (ja, helaas 2016 is een schrikkeljaar, dus duurt het verwerven van de getrouwheidspremie nog een dag langer). Dan kost het hen nog 0,1% op de effectieve looptijd. Peanuts. Mocht BNP werkelijk geld te kort hebben, zouden ze snel het model van Monte Paschi kopiëren: 1,5% op inlagen van exact 100000 euro. Maar dat doen ze niet, het is overbodig en het werkt niet als marketinginstrument.
Ik ben helaas Madame Soleil niet, maar volgens mij zal BNP de rente op de Ster-rekening pas laten zakken tegen het einde van de maand januari, nadat ze hun marketinginstrument nog eens goed hebben kunnen laten renderen.
Als ik me niet vergis, was KBC de eerste om met zo'n gelimiteerde rekening met een relatief hoge rente op de proppen te komen. De andere grootbanken volgden. Met de Ster-rekening heeft BNP een argument om twijfelende rekeninghouders over de streep te trekken om nog een tijdje bij hen te blijven en zelfs om enkele nieuwe klanten aan te trekken. Bij BNP blijven ze er volgens mijn inschatting in geloven dat een klant die eenmaal de stap naar hen heeft gezet voor één product mettertijd ook andere producten zal afnemen.
Wat kost het BNP uiteindelijk om ocharme 1,4% rente te betalen op max. 9000/jaar/klant? Waarvan dan nog eens een onbekend, maar ongetwijfeld hoog percentage het geld alweer afneemt voor de 366 dagen verlopen zijn (ja, helaas 2016 is een schrikkeljaar, dus duurt het verwerven van de getrouwheidspremie nog een dag langer). Dan kost het hen nog 0,1% op de effectieve looptijd. Peanuts. Mocht BNP werkelijk geld te kort hebben, zouden ze snel het model van Monte Paschi kopiëren: 1,5% op inlagen van exact 100000 euro. Maar dat doen ze niet, het is overbodig en het werkt niet als marketinginstrument.
Ik ben helaas Madame Soleil niet, maar volgens mij zal BNP de rente op de Ster-rekening pas laten zakken tegen het einde van de maand januari, nadat ze hun marketinginstrument nog eens goed hebben kunnen laten renderen.
Hoi,
Voor het woonsparen staat er een limiet op van 6000€ per jaar. Maar heeft er iemand enig idee wat er gebeurt als je op het einde van het jaar blijkt meer gespaard te hebben?
Voor het woonsparen staat er een limiet op van 6000€ per jaar. Maar heeft er iemand enig idee wat er gebeurt als je op het einde van het jaar blijkt meer gespaard te hebben?
Ik vermoed dat het identiek is aan de werkwijze bij de STER spaarrekening. Er staat niets van in de algemene voorwaarden.
Voor woonsparen is nog afwijkend : vanaf 36 jaar wordt de rekening omgevormd tot een gewone spaarrekening.
Je mag de intresten op je spaarrekening laten staan. Die tellen niet mee om je maximum inleg per jaar te bepaken.
Wat je meer stort dan het maximumbedrag bij de STER rekening wordt door Fortis geweigerd.
Stel : je had 8.000 euro gestort en je stort nog eens 1500, dan zal die laatste storting van 1500 integraal worden teruggestort.
De storting wordt op zich geweigerd omdat ze niet voldoet aan de voorwaarden van de rekening.
Voor woonsparen is nog afwijkend : vanaf 36 jaar wordt de rekening omgevormd tot een gewone spaarrekening.
Je mag de intresten op je spaarrekening laten staan. Die tellen niet mee om je maximum inleg per jaar te bepaken.
Wat je meer stort dan het maximumbedrag bij de STER rekening wordt door Fortis geweigerd.
Stel : je had 8.000 euro gestort en je stort nog eens 1500, dan zal die laatste storting van 1500 integraal worden teruggestort.
De storting wordt op zich geweigerd omdat ze niet voldoet aan de voorwaarden van de rekening.