Aankoop Britse Ponden
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Aankoop Britse Ponden
Aangezien ik binnenkort een aankoop moet doen in Engeland heb ik een rekening laten openen bij ING in GBP.
Ik ben nog wat aan het wachten tot de Pond wat daalt om zo'n 60.000 EUR om te zetten in GBP.
Echter twijfel ik aan welke koers ik de ponden kan aankopen.
Bij de wisselkoers van 13/03/12 om 17u EURGBP = 0,8340 GBP vind ik het volgende terug in Home'Bank van ING.
Biljettenkoersen
- u verkoopt 1 EUR = 0,8100
- u koopt 1 EUR = 0,8600
Transferkoersen
- u verkoopt 1 EUR = 0,81680
- u koopt 1 EUR = 0,85000
Mij lijkt dat de "u verkoopt" koers voor mij van toepassing is, maar wat is het verschil tussen de biljettenkoersen en transferkoersen.
Zijn er goedkopere manieren (banken, wisselkantoren) om GBP aan te kopen (op een rekening, niet in cash)?
Alvast bedankt
Ik ben nog wat aan het wachten tot de Pond wat daalt om zo'n 60.000 EUR om te zetten in GBP.
Echter twijfel ik aan welke koers ik de ponden kan aankopen.
Bij de wisselkoers van 13/03/12 om 17u EURGBP = 0,8340 GBP vind ik het volgende terug in Home'Bank van ING.
Biljettenkoersen
- u verkoopt 1 EUR = 0,8100
- u koopt 1 EUR = 0,8600
Transferkoersen
- u verkoopt 1 EUR = 0,81680
- u koopt 1 EUR = 0,85000
Mij lijkt dat de "u verkoopt" koers voor mij van toepassing is, maar wat is het verschil tussen de biljettenkoersen en transferkoersen.
Zijn er goedkopere manieren (banken, wisselkantoren) om GBP aan te kopen (op een rekening, niet in cash)?
Alvast bedankt
Re: Aankoop Britse Ponden
De biljetten-koers is van toepassing wanneer ge « fysieke » GBP-biljetten aankoopt ( grotere spread tussen aan- en verkoopkoers )
De transfertkoers is van toepassing voor « girale » GBP op rekening.
Voor een dergelijk bedrag zou ik zeker onderhandelen over het koersverschil ( Middenkoers : 0.8335 GBP = 1 EUR )
De wisselkoers is momenteel aan het dalen : het pond wordt duurder !
De transfertkoers is van toepassing voor « girale » GBP op rekening.
Voor een dergelijk bedrag zou ik zeker onderhandelen over het koersverschil ( Middenkoers : 0.8335 GBP = 1 EUR )
De wisselkoers is momenteel aan het dalen : het pond wordt duurder !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kan er met een GBP zichtrekening ook een call optie genomen worden om wanneer de wisselkoers bv. aan 0,85 dan de ponden aan te kopen of moet dit via een effectenrekening?
Hoe kan men onderhandelen? Het lijkt mij dat de transferkoersen per bank vastliggen? Is een wisselkantoor een beter alternatief of kan daar enkel vreemde valuta in cash aangekocht worden?
Hoe kan men onderhandelen? Het lijkt mij dat de transferkoersen per bank vastliggen? Is een wisselkantoor een beter alternatief of kan daar enkel vreemde valuta in cash aangekocht worden?
Ponden zijn geen effekten en kunnen dus niet op een effektenrekening geplaatst worden.
Wanneer ge uw ponden maar binnen een paar maanden nodig hebt, « kan » (?) het interessant zijn uw ponden
« op termijn » aan te kopen.
Naast de « kontantkoers » in GBP bestaat er ook een « termijnkoers » in GBP : de GBP worden dan op vervaldag van het
termijnkontrakt ( = geen termijnrekening ) op uw GBP-zichtrekening gecrediteerd aan « de termijnkoers ( op bv.3 mnd ) » van vandaag. Uw GBP betaalt ge pas nà 3 maanden aan de nu vastgelegde ( termijn-) koers.
Soms is de « termijnkoers » goedkoper dan de « kontantkoers », soms duurder: dat hangt vooral af van het renteverschil tussen EUR en GBP voor de gekozen termijn.
Voor het afsluiten van een « termijnkontrakt » zal de bank kosten aanrekenen.
Daar tegenover staat dat het GBP daarna mag stijgen zoveel het wil.
Een limietkoers voor de aankoop ( zoals bij effekten ) is niet mogelijk !
Informeer bij uw bank naar deze techniek !
Wat het onderhandelen betreft : nu neemt uw bank een wisselkoersmarge ( = winstmarge ) van 2% op
de « kontantkoers » ( 0.8335 – 2% ); andere banken zouden voor een dergelijk bedrag wellicht tevreden zijn met 1%
Een wisselkantoor is geen optie ( enkel cash ).
Wanneer ge uw ponden maar binnen een paar maanden nodig hebt, « kan » (?) het interessant zijn uw ponden
« op termijn » aan te kopen.
Naast de « kontantkoers » in GBP bestaat er ook een « termijnkoers » in GBP : de GBP worden dan op vervaldag van het
termijnkontrakt ( = geen termijnrekening ) op uw GBP-zichtrekening gecrediteerd aan « de termijnkoers ( op bv.3 mnd ) » van vandaag. Uw GBP betaalt ge pas nà 3 maanden aan de nu vastgelegde ( termijn-) koers.
Soms is de « termijnkoers » goedkoper dan de « kontantkoers », soms duurder: dat hangt vooral af van het renteverschil tussen EUR en GBP voor de gekozen termijn.
Voor het afsluiten van een « termijnkontrakt » zal de bank kosten aanrekenen.
Daar tegenover staat dat het GBP daarna mag stijgen zoveel het wil.
Een limietkoers voor de aankoop ( zoals bij effekten ) is niet mogelijk !
Informeer bij uw bank naar deze techniek !
Wat het onderhandelen betreft : nu neemt uw bank een wisselkoersmarge ( = winstmarge ) van 2% op
de « kontantkoers » ( 0.8335 – 2% ); andere banken zouden voor een dergelijk bedrag wellicht tevreden zijn met 1%
Een wisselkantoor is geen optie ( enkel cash ).
Heeft iemand een idee welke bank de beste wisselkoersen heeft? Kleinste marges?
Ik schakel geen van mijn banken daarvoor in. Ik ga langs in de Hovenierstraat in Antwerpen. Vriendelijke mevrouw met goeie koersen, bijna alles "in voorraad", enkel even op voorhand bellen om uw koers te vragen.
Bedankt Pukkie007, ik ga het eens bekijken, ik neem aan dat je het over FRIEDBERG - LANGSAM hebt? Ik zou in feite vreemde valuta moeten verkopen die ik van mijn ING rekening zal halen om zo die 3% wisselkost te vermijden..
Nee, ik ga bij MRS Trading. Hovenierstraat 2.
Hou er wel rekening mee dat je ook kosten betaald bij de afhaling van de Britse Ponden van je eigen rekening. Uw bank doet beroep op derden om vreemde valuta te "stockeren" en vervoeren. De kost van die dienst dien jij te betalen.
Hou er wel rekening mee dat je ook kosten betaald bij de afhaling van de Britse Ponden van je eigen rekening. Uw bank doet beroep op derden om vreemde valuta te "stockeren" en vervoeren. De kost van die dienst dien jij te betalen.
Bedankt voor de info
Ik heb ING gecontacteerd en blijkbaar zouden er geen kosten zijn om vreemde valuta in cash af te halen van mijn investor account.. Maar de medewerker kan natuurlijk fout geweest zijn ook..
Ik heb ING gecontacteerd en blijkbaar zouden er geen kosten zijn om vreemde valuta in cash af te halen van mijn investor account.. Maar de medewerker kan natuurlijk fout geweest zijn ook..
Iets gratis bij ING? Het zou mij sterk verbazen. Misschien als je nog in Sinterklaas gelooft.Saver23 schreef:Bedankt voor de info![]()