aankoop vastgoed vs vastgoedfonds
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
aankoop vastgoed vs vastgoedfonds
Hallo ,
Kan iemand me uitleggen waarom men voor een fonds zou kiezen bij het investeren in vastgoed en niet voor een eigen studio of app?
Is de huidige markt een goed instapmoment?
bedankt
Kan iemand me uitleggen waarom men voor een fonds zou kiezen bij het investeren in vastgoed en niet voor een eigen studio of app?
Is de huidige markt een goed instapmoment?
bedankt
Re: aankoop vastgoed vs vastgoedfonds
Een poging 2 totaal verschillende zaken.
Het een beurs op en neer rendement ?
Het ander eigen beheer en alle rompslomp (huurder, ki, syndic, onderhoud, fiscaal, enz)
En instap moment al afhankelijk van hoeveel jaar nog te gaan.
En wat vandaag op beurs een goed iets kan morgen al gedaan zijn.
Hangt dus af van de centjes die Je gaat besteden.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
is een vastgoedfonds steeds een aandeel met divident?
of bestaan er fondsen waarvan je je kapitaal voor xtijd vastzet (zonder of beperkt risico) en in ruil een jaarlijkse rente uitgekeerd krijgt?
of bestaan er fondsen waarvan je je kapitaal voor xtijd vastzet (zonder of beperkt risico) en in ruil een jaarlijkse rente uitgekeerd krijgt?
Ik ben onlangs ingestapt in Care Property Invest. Mooi dividend en internationale spreiding in vastgoed voor een steeds ouder wordende bevolking (service flats, rusthuizen, ...). Geen gedoe met vastgoed in eigen beheer en alle rompslomp zoals platin hier aanhaalt.
Kan je me even uitleggen hoe dit in zen werk gaat?
Is dit een aandeel die je koopt via broker?
kan je ten alle tijden verkopen of staat dit voor een bepaalde tijd vast?
zijn er extra in en uitstapkosten aan verbonden?
Krijg je hiervan een netto opbrengst doorgestort?
moet je hier achteraf nog iets van aangeven voor belastingen?
Als ik een berekening maak voor de netto opbrengst van een eigen pand (doorsnee appartement)
kom ik op een 1.9% netto huropbrengst + de xx% meerwaarde /jaar ,
samen goed voor een kleine 4-6% rendement en duurt het een 6tal jaar eer men de aankoopkosten heeft terugverdient
niet rekening houdend met onvoorziene kosten en leegstand.
Als een vastgoedfonds in dat opzicht geen 12% instapkosten vraagt en het jaarlijks rendement is hoger dan 6%
dan stel ik me de vraag waarom er mensen zich nog moe maken met huurders.
Is dit een aandeel die je koopt via broker?
kan je ten alle tijden verkopen of staat dit voor een bepaalde tijd vast?
zijn er extra in en uitstapkosten aan verbonden?
Krijg je hiervan een netto opbrengst doorgestort?
moet je hier achteraf nog iets van aangeven voor belastingen?
Als ik een berekening maak voor de netto opbrengst van een eigen pand (doorsnee appartement)
kom ik op een 1.9% netto huropbrengst + de xx% meerwaarde /jaar ,
samen goed voor een kleine 4-6% rendement en duurt het een 6tal jaar eer men de aankoopkosten heeft terugverdient
niet rekening houdend met onvoorziene kosten en leegstand.
Als een vastgoedfonds in dat opzicht geen 12% instapkosten vraagt en het jaarlijks rendement is hoger dan 6%
dan stel ik me de vraag waarom er mensen zich nog moe maken met huurders.
De vraag is gewoon te ruim om hier volledig te beantwoorden. Bovendien is de informatie sowieso reeds ergens neergeschreven.
Mocht je overwegen om in fysiek vastgoed te investeren, dan moet je sowieso dit boek lezen: https://www.bol.com/be/nl/f/investeren- ... 093051290/
Mocht je overwegen om in fysiek vastgoed te investeren, dan moet je sowieso dit boek lezen: https://www.bol.com/be/nl/f/investeren- ... 093051290/
Heb al meerdere positieve zaken gelezen over VanEck Global Real Estate UCITS ETF.
Nu misschien met de huidige correctie wel interessant en je wed niet op 1 paard maar op 99.
10 Jaar geannualiseerd 6,28%
5 Jaar geannualiseerd 3,70%
1 Jaar -14,12%
YTD -17,72%
Kosten : 0,25%
Dividendopbrengst 4,26%
Nu misschien met de huidige correctie wel interessant en je wed niet op 1 paard maar op 99.
10 Jaar geannualiseerd 6,28%
5 Jaar geannualiseerd 3,70%
1 Jaar -14,12%
YTD -17,72%
Kosten : 0,25%
Dividendopbrengst 4,26%
Ik lees eigen studio/appartement , indien het is om zelf in te wonen en niet langer te huren zou ik dat zeker kopen.
Want ik vrees dat de huurprijzen zullen blijven stijgen. en ook de prijs van vastgoed zal blijven stijgen (gewoon omdat het geld minder waard word) Indien het is om te verhuren zou ik ook kopen. dan heb je het in eigen handen . op de beurs hang je af van het sentiment van anderen.
Want ik vrees dat de huurprijzen zullen blijven stijgen. en ook de prijs van vastgoed zal blijven stijgen (gewoon omdat het geld minder waard word) Indien het is om te verhuren zou ik ook kopen. dan heb je het in eigen handen . op de beurs hang je af van het sentiment van anderen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
-
anonymous9433
Euh .. een aantal afwegingen gebaseerd op sociaal-economische en culturele factoren, misschien?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
-
anonymous9433
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet … euh roetvegen heeftEarthNvstr1 schreef: ↑16 november 2022, 22:19Het was een vraag aan TS.
Dat je in andere topics het pleit denkt te verliezen, hoeft geen reden te zijn om in andere topics te rotzooien n.m.i.
Ik wou gewoon 3 discussies op rij winnen van jou
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
-
anonymous9433
Verschillen moeten er zijn. Of misschien toch ook weer niet …
EarthNvstr1 schreef: ↑16 november 2022, 22:19 Dat je in andere topics het pleit denkt te verliezen …
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer: