Aanslagbiljet belastingen 2019
Re: Aanslagbiljet belastingen 2019
Die hoeven zich dan niet aan de wet te houden? Iedereen gelijk maar sommigen toch net dat ietsje meer?
Dit is trouwens schriftvervalsing. Ze moeten de aanslag vestigen op basis van de aangifte, die een vermoeden van juistheid inhoudt. Als ze aan die juistheid twijfelen kunnen ze, via de juiste wettelijke procedure, bijkomende vragen stellen. Het is aan de fiscus om de onjuistheid te bewijzen als de belastingplichtige zijn aangifte reglementair ingediend heeft.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik val ook onder de controle van Antwerpen en heb ook RV op dividenden van coöperatieven terug te trekken. Dat belooft dus! Daarbij komt nog dat ik enkele tientallen euro boven de vrijstelling van intresten op gereglementeerde spaarrekeningen zat. Dat is bij verschillende banken, maar ik heb netjes het bedrag aangegeven dat ik er boven zat.
Ik moet normaal gezien zo'n 1000 euro terugtrekken. De vorige jaren ook altijd teruggetrokken maar nog nooit zoveel, maar dan altijd wel voor het einde van het jaar teruggekregen. Dat zal nu al zeker niet het geval zijn. Aanslag is nog niet in zicht.
Al bij al een simpele afrekening normaal gezien, want voor de rest geen bijzondere aftrekposten, maar om één of andere reden is mijn aangifte dit jaar toch opzij gelegd. En dat voor enkele tientallen euro! Als ze dat willen onderzoeken, geen probleem. Een efficiënt werkende staat? Mijn gedacht!!!
Ik moet normaal gezien zo'n 1000 euro terugtrekken. De vorige jaren ook altijd teruggetrokken maar nog nooit zoveel, maar dan altijd wel voor het einde van het jaar teruggekregen. Dat zal nu al zeker niet het geval zijn. Aanslag is nog niet in zicht.
Al bij al een simpele afrekening normaal gezien, want voor de rest geen bijzondere aftrekposten, maar om één of andere reden is mijn aangifte dit jaar toch opzij gelegd. En dat voor enkele tientallen euro! Als ze dat willen onderzoeken, geen probleem. Een efficiënt werkende staat? Mijn gedacht!!!
-
- VIP member
- Contacteer:
Nog niks, persoonlijke veranderingen zullen daar intussen komen zeker. Normaal was ik altijd bij de eerste 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Bij mij hebben ze ook, zonder verdere vragen, de door mij opgegeven RV op dividenden van coöperatieven aanvaard.
De terugbetaling is voorzien vóór eind december 2019.
De terugbetaling is voorzien vóór eind december 2019.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vorig jaar stond het geld nu al netjes op de rekening, dit jaar zelfs nog geen aanslag gekregen ... Die had ik vorig jaar in september al 

-
- Newbie
- Contacteer:
In mei ingediend via tax on web en nog steeds niets ontvangen ook geen brief met datum op. Kan dit? Jaren ervoor altijd rond deze periode op de rekening gehad.
ja, dat kan.
Kan zeker, in principe heeft de fiscus tijd tot 30 juni 2020 om de aanslag te vestigen voor uw aangifte van 2019 (inkomsten 2018). Eventuele terugbetaling zal in dat geval ergens eind augustus 2020 volgen. Geduld dus.
sedert een paar jaar is bij ons ook de aanslag verlaat.
Als ik in juli kijk op taks on web staat onze aangifte volledig ingevuld enkel het bedrag van mijn vrouw haar AOW uit Nederland niet, alhoewel ze daar over een attest beschikken.
telkens ik deze site raadpleeg komt steevast de vraag op het scherm of wij nog tegoeden in het buitenland hebben, tuurlijk de AOW van mijn vrouw. ik vraag mij af wanneer ze het ginder gaan snappen dat mijn vrouw dit ontvangt tot aan haar dood.
wat wel lukt is het AOW bedrag met ongeveer 25% te verminderen, alhoewel de fiscus is veroordeeld daarvoor.
Dit heeft niks te maken met wel of niet gewerkt in Nederland iedereen krijgt dat daar op de wettige pensioen leeftijd
grts edmondo
Als ik in juli kijk op taks on web staat onze aangifte volledig ingevuld enkel het bedrag van mijn vrouw haar AOW uit Nederland niet, alhoewel ze daar over een attest beschikken.
telkens ik deze site raadpleeg komt steevast de vraag op het scherm of wij nog tegoeden in het buitenland hebben, tuurlijk de AOW van mijn vrouw. ik vraag mij af wanneer ze het ginder gaan snappen dat mijn vrouw dit ontvangt tot aan haar dood.
wat wel lukt is het AOW bedrag met ongeveer 25% te verminderen, alhoewel de fiscus is veroordeeld daarvoor.
Dit heeft niks te maken met wel of niet gewerkt in Nederland iedereen krijgt dat daar op de wettige pensioen leeftijd
grts edmondo
Mijn geld wordt terug gestort op 10/01/2020.
Dat is weer iets nieuws.
Normaal was het steeds op het einde van een maand.
Estate Guru believer.
aanslag van 14 000 000,00 euro te betalen binnen de 48 uur
wie doet beter ?
wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten
heeft er iemand een scantoestel, dan is die zijn adres ook al bekend
Hij had beter zijn woord gedaan op de rechtbank
veroordeeld is veroordeeld
ttps://www.hln.be/de-krant/ex-zakenman-filip-m ... ~a80bcef2/
wie doet beter ?
wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten
heeft er iemand een scantoestel, dan is die zijn adres ook al bekend
Hij had beter zijn woord gedaan op de rechtbank
veroordeeld is veroordeeld
ttps://www.hln.be/de-krant/ex-zakenman-filip-m ... ~a80bcef2/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Al jaren doe ik via TOW aangifte in mei en kreeg ik mijn aanslagbiljet in juli, augustus of september.
We zijn nu half december en nog steeds geen aanslag 2019...
Het is daar toch een bende pippo's bij de FOD Financien met hun krakkemikkige software.
In De Tijd vroegen ze ook al aan opperhoofd Adijns of er dit jaar vertragingen in het uitsturen waren maar volgens hem 'natuurlijk niet'.
Haal aub Jomme Dockx terug, die zou misschien mijn aanslagbiljet kunnen terugvinden.
We zijn nu half december en nog steeds geen aanslag 2019...
Het is daar toch een bende pippo's bij de FOD Financien met hun krakkemikkige software.
In De Tijd vroegen ze ook al aan opperhoofd Adijns of er dit jaar vertragingen in het uitsturen waren maar volgens hem 'natuurlijk niet'.
Haal aub Jomme Dockx terug, die zou misschien mijn aanslagbiljet kunnen terugvinden.
Ze hebben tijd tot juni 2020.