Aanslagbiljet belastingen 2019
Re: Aanslagbiljet belastingen 2019
dat kan aanslepen tot 2021.annetje schreef: ↑27 december 2019, 16:18 Een paar maanden terug mijn aanslagbiljet ontvangen, met betaling eind december. Alleen hadden ze de RV van de dividenden er niet in opgenomen. Gaan reclameren, papieren ingevuld, en het zou herbekeken worden.
Alleen... het geld staat nu op mijn rekening, en van de terugvordering van de RV geen spoor.
Komt die herberekening nog na ? Of is dit nu definitief ?
annetje schreef: ↑27 december 2019, 16:18 Een paar maanden terug mijn aanslagbiljet ontvangen, met betaling eind december. Alleen hadden ze de RV van de dividenden er niet in opgenomen. Gaan reclameren, papieren ingevuld, en het zou herbekeken worden.
Alleen... het geld staat nu op mijn rekening, en van de terugvordering van de RV geen spoor.
Komt die herberekening nog na ? Of is dit nu definitief ?
zou ook kunnen dat de fiscus wat met een ei zit.
Ze hebben je aanslag oorspronkelijk , zelf veranderd en je daarvoor o.a. geen bericht van wijziging gezonden.
In princiepe maakt die de aanslag NIETIG.
( als je het spel goed zou kunnen spelen, EN de nodige dossis geluk hebt , zou je mogelijk al je voorheffingen kunnen terugkrijgen ) en zou je in feite de lotto gewonnen kunnen hebben bij de fiscus.
( Is enkel mogelijk als je een bezwaarschrift indient tegen een aanslag die zij zonder bericht van wijziging hebben gemaakt, EN er geen directoriale beslissing zou zijn binnen de 6 maanden na het bericht van wijziging, maar zover zal het mogelijk wel niet komen )
Vandaag (27 december) de terugbetaling ontvangen (op Keytrade rekening).
Op aanslagbiljet staat "terugbetalingsdatum 31/12/2019".
Op aanslagbiljet staat "terugbetalingsdatum 31/12/2019".
Veel mensen zijn ooo zooo blij dat ze belastinggeld terugkrijgen. Is het niet slimmer als je moet bijbetalen? Volgens mij wel.
Ik zou ook liever niet zoveel terugkrijgen, heb opt werk gevraagd om mij veel minder af te houden maar ze willen niet.
Dus sonjaBm wat stel je voor dat ik doe?
Hoe los jij dit op?
als je gesyndikeerdt ben, vraag eens bij de vakbon?
kan zijn dat ze het ook niet mogen
De miniumtabellen van de inhoudingen worden elk jaar in het staatsblad gepubliceerd
Wat een gedoe over terugkrijgen of niet.
Als je werkgever alle info goed ontvangt en je enkel loon hebt dan zal je in principe amper moeten bijbetalen. Zeker als er geen overuren en dergelijke gemaakt werden. Gewoon lonen en premies.
Door aftrekken, pensioen sparen, Kinderopvang, leningen, dienstencheques, bewijzen beroepskosten,... Ga je terugkrijgen.
Door onroerende goederen die je niet zelf bewoont, diverse inkomsten, .... Ga je minder terugkrijgen of moeten betalen.
Ik kan niet tegen mijne werkgever zeggen, seg hou es 100 euro minder in vanaf nu. Die zijn ook gebonden aan wettelijke inhoudingen.
Als je werkgever alle info goed ontvangt en je enkel loon hebt dan zal je in principe amper moeten bijbetalen. Zeker als er geen overuren en dergelijke gemaakt werden. Gewoon lonen en premies.
Door aftrekken, pensioen sparen, Kinderopvang, leningen, dienstencheques, bewijzen beroepskosten,... Ga je terugkrijgen.
Door onroerende goederen die je niet zelf bewoont, diverse inkomsten, .... Ga je minder terugkrijgen of moeten betalen.
Ik kan niet tegen mijne werkgever zeggen, seg hou es 100 euro minder in vanaf nu. Die zijn ook gebonden aan wettelijke inhoudingen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jullie wonen nog niet lang in dit landje?
Zo'n gebrek aan inventiviteit

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Bv. bij de werkgever meer personen ten laste opgeven dan men heeft,
bv kinderen die al jaren werken als peroon te laste vermelden
( bij de fiscus pakt dat natuurlijk niet, maar dan is er wel lekker te weinig belastingen ingehouden )
Er staat wel een sanktie op : 30 jaar gevangenis, in dezelfde gevangenis als Dutroux
( denk dat die pipo blij mag zijn dat hij IN de gevangenis zit )
bv kinderen die al jaren werken als peroon te laste vermelden
( bij de fiscus pakt dat natuurlijk niet, maar dan is er wel lekker te weinig belastingen ingehouden )
Er staat wel een sanktie op : 30 jaar gevangenis, in dezelfde gevangenis als Dutroux
( denk dat die pipo blij mag zijn dat hij IN de gevangenis zit )
Dat je door te liegen en bedriegen zoiets kan doen, ok, dat is waar.
Courrante praktijk in de Walen en blijkbaar ook Vlamingen die dit toepassen.
Maar over wat spreken we nog? Binnenkort negatieve intresten, dan wil iedereen meer en meer gaan betalen.
De tijd van tegenwoordig zeker? Ik ben nog van de oude stempel, belastingteruggave dient voor onroerende voorheffing te betalen. Vakantiegeld om mazout in te doen en 13e maand, dat weet ik nog niet
Courrante praktijk in de Walen en blijkbaar ook Vlamingen die dit toepassen.
Maar over wat spreken we nog? Binnenkort negatieve intresten, dan wil iedereen meer en meer gaan betalen.
De tijd van tegenwoordig zeker? Ik ben nog van de oude stempel, belastingteruggave dient voor onroerende voorheffing te betalen. Vakantiegeld om mazout in te doen en 13e maand, dat weet ik nog niet

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hela hela, je moet dringend een update doen van je vooroordelen. Volgens versie 19.12 hebben de Walen nog steeds geen werkgever die voorheffing inhoudt

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.