Aanslagbrief belastingen 2020
Aanslagbrief belastingen 2020
Zijn er nog mensen die het aanslagbiljet nog niet ontvangen hebben? Staat nog steeds in behandeling op Myminfin. Ik moet wel terugkrijgen. Ingediend op 10 mei, op 11 mei heb ik wel een correctie moeten doen. Zou het daardoor komen? Zo laat heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt. Zou natuurlijk ook door de Corona kunnen komen. Toch lees ik op het forum dat reeds heel wat mensen al de brief ontvangen hebben.
Re: Aanslagbrief belastingen 2020
Niet abnormaal hoor. Heb de mijne ook nog niet ontvangen.Ik heb ook begin mei ingediend en moet terugkrijgen. Een paar jaar gelden heb ik zelfs tot januari moeten wachten, alhoewel de situatie dezelfde was als het jaar voordien. Corona heeft daar niets mee te maken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De fiscus heeft tijd tot juni van volgend jaar.
Inderdaad ze kunnen tot juni reageren. Dusja nog een half jaartje geduld...
tot eind juni volgend jaar als je je aangifte foutloos hebt ingevuld
ingeval je een klein foutje hebt gemaakt, hebben nog nog enkele jaren extra om een aanslag op je te plegen
https://www.test-aankoop.be/geld/belast ... lagtermijn
ingeval je een klein foutje hebt gemaakt, hebben nog nog enkele jaren extra om een aanslag op je te plegen
https://www.test-aankoop.be/geld/belast ... lagtermijn
Vorig jaar gelijkaardige meegemaakt. De eerste keer dat ik langer moest wachten dan november om hem terug te krijgen.
Uiteindelijk binnen gekregen in maart.
Mijn vermoeden, eerste keer dat ik een lening opgaf met als resultaat dus een serieuze stijging in wat ik mocht terugverwachten. Ik vermoed ergens dat in hun algoritme om te bepalen wie een controle zou krijgen of je resultaat sterk afwijkt van de jaren ervoor.
Dit jaar immers opnieuw hetzelfde gedaan als vorige jaar en heb hem (zoals de grote massa) een paar weken geleden terug gekregen.
Uiteindelijk binnen gekregen in maart.
Mijn vermoeden, eerste keer dat ik een lening opgaf met als resultaat dus een serieuze stijging in wat ik mocht terugverwachten. Ik vermoed ergens dat in hun algoritme om te bepalen wie een controle zou krijgen of je resultaat sterk afwijkt van de jaren ervoor.
Dit jaar immers opnieuw hetzelfde gedaan als vorige jaar en heb hem (zoals de grote massa) een paar weken geleden terug gekregen.
Ze zullen al uw rekeningen aan het controleren zijn.pio123 schreef: ↑2 november 2020, 15:47 Zijn er nog mensen die het aanslagbiljet nog niet ontvangen hebben? Staat nog steeds in behandeling op Myminfin. Ik moet wel terugkrijgen. Ingediend op 10 mei, op 11 mei heb ik wel een correctie moeten doen. Zou het daardoor komen? Zo laat heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt. Zou natuurlijk ook door de Corona kunnen komen. Toch lees ik op het forum dat reeds heel wat mensen al de brief ontvangen hebben.
Estate Guru believer.
Alhoewel bij hoog en bij laag beweerd wordt dat de volgorde van verwerking volledig willekeurig gebeurt en het dus niet uitmaakt of u moet terugkrijgen dan wel bijbetalen bij het bepalen van wie eerst zijn aanslagbrief toegestuurd krijgt, lijkt er mij toch een zekere regelmaat in te zitten.
Ik krijg mijn aanslagbrief nooit voor het eind van het jaar en de terugbetaling geschied altijd in maart: als er dus inderdaad geen voorafname op het resultaat is (wat ik best wil geloven), dan lijkt het me toch dat men zich wel telkens baseert op de volgorde van versturen van het vorige jaar wat ook niet eerlijk is, want zo valt het voordeel/nadeel van de eersten te zijn wel telkens bij dezelfden in de schoot.
Als je nu dus plots veel langer moet gaan wachten op je terugbetaling omdat er iets aan uw aangifte veranderd is, dan kan het wel eens zijn dat u vanaf heden telkens in de laatste groep gaat zitten. Goed voor u als u moet bijbetalen, pech als u terugtrekt.
Ik krijg mijn aanslagbrief nooit voor het eind van het jaar en de terugbetaling geschied altijd in maart: als er dus inderdaad geen voorafname op het resultaat is (wat ik best wil geloven), dan lijkt het me toch dat men zich wel telkens baseert op de volgorde van versturen van het vorige jaar wat ook niet eerlijk is, want zo valt het voordeel/nadeel van de eersten te zijn wel telkens bij dezelfden in de schoot.
Als je nu dus plots veel langer moet gaan wachten op je terugbetaling omdat er iets aan uw aangifte veranderd is, dan kan het wel eens zijn dat u vanaf heden telkens in de laatste groep gaat zitten. Goed voor u als u moet bijbetalen, pech als u terugtrekt.
Terug krijgen of moeten bijbetalen: dat maakt geen verschil uit voor de volgorde van behandeling.
Ik vulde de laatste jaren meerdere belastingaangiften in, en heb nooit ondervonden dat de "terugtrekkenden" achtergesteld worden.
Als er achteraf nog wijzigingen gebeurden, dan kan dat uiteraard wél tot uitstel van behandeling leiden. (Heb ik ooit ook eens meegemaakt.)
Ik vulde de laatste jaren meerdere belastingaangiften in, en heb nooit ondervonden dat de "terugtrekkenden" achtergesteld worden.
Als er achteraf nog wijzigingen gebeurden, dan kan dat uiteraard wél tot uitstel van behandeling leiden. (Heb ik ooit ook eens meegemaakt.)
Voor de nv-a aanhangers is het weer niet eerlijk...Is het dan toch waar dat zij graag de calimero uithangen.inquirer schreef: ↑3 november 2020, 09:35 Alhoewel bij hoog en bij laag beweerd wordt dat de volgorde van verwerking volledig willekeurig gebeurt en het dus niet uitmaakt of u moet terugkrijgen dan wel bijbetalen bij het bepalen van wie eerst zijn aanslagbrief toegestuurd krijgt, lijkt er mij toch een zekere regelmaat in te zitten.
...
Deze voorzet was te mooi om te laten liggen, inquirer
Ga jij nu ook al beginnen?Voor de nv-a aanhangers
Het weze u gegund.jeff schreef: ↑3 november 2020, 13:18Voor de nv-a aanhangers is het weer niet eerlijk...Is het dan toch waar dat zij graag de calimero uithangen.inquirer schreef: ↑3 november 2020, 09:35 Alhoewel bij hoog en bij laag beweerd wordt dat de volgorde van verwerking volledig willekeurig gebeurt en het dus niet uitmaakt of u moet terugkrijgen dan wel bijbetalen bij het bepalen van wie eerst zijn aanslagbrief toegestuurd krijgt, lijkt er mij toch een zekere regelmaat in te zitten.
...
Deze voorzet was te mooi om te laten liggen, inquirer
Calimero of niet, dat hangt af of men terug krijgt vermoed ik?
Wie moet bijbetalen zal niet zo gauw klagen zeker, tenzij misschien enkele donkerblauwe liberalen die sinds Lachaert voorzitter geworden is bij VLD zo ontzettend tuk geworden zijn om extra solidair te mogen zijn met het land via hun fiscaliteit.
Doch erg fair kan ik het niet noemen dat het telkens dezelfden lijken te zijn die in oktober al afgehandeld worden, terwijl anderen een half jaar extra moeten wachten...
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Men werkt in principe volgens het 'first-in first-out principe': wie eerst indient, krijgt eerst zijn aanslagbiljet.
Een rapportje van het Rekenhof over de verwerking van de aangiftes personenbelasting door de FOD Financiën: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... gi-dAPO1hG
Het inkohieringsritme wordt besproken vanaf pagina 31
Een rapportje van het Rekenhof over de verwerking van de aangiftes personenbelasting door de FOD Financiën: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... gi-dAPO1hG
Het inkohieringsritme wordt besproken vanaf pagina 31
-
anonymous
Toen Van Overtveldt van NVA minister van financiën was, was het hetzelfde systeem.inquirer schreef: ↑3 november 2020, 13:58Het weze u gegund.
Wie moet bijbetalen zal niet zo gauw klagen zeker, tenzij misschien enkele donkerblauwe liberalen die sinds Lachaert voorzitter geworden is bij VLD zo ontzettend tuk geworden zijn om extra solidair te mogen zijn met het land via hun fiscaliteit.![]()
Doch erg fair kan ik het niet noemen dat het telkens dezelfden lijken te zijn die in oktober al afgehandeld worden, terwijl anderen een half jaar extra moeten wachten...
Ik heb je dan niet zien klagen
-
anonymous
Het tekort op de Vlaamse begroting voor 2020 was geschat op 300 miljoen € door de Vlaamse NVA minister van Financiën.inquirer schreef: ↑3 november 2020, 13:58Het weze u gegund.
Wie moet bijbetalen zal niet zo gauw klagen zeker, tenzij misschien enkele donkerblauwe liberalen die sinds Lachaert voorzitter geworden is bij VLD zo ontzettend tuk geworden zijn om extra solidair te mogen zijn met het land via hun fiscaliteit.![]()
Eind juni was er al een tekort van 6 miljard €.
Eind 2020 zal het 10 of 12 miljard € zijn.
Wanneer zal NVA ons laten weten hoe ze dat gaan oplossen?
NVA heeft de onderhandelingen laten mislukken om zelf deel uit te maken van de federale regering, vanwege de enorme tekorten die door corona zijn ontstaan.
Het is wel zeer goedkoop om nu op anderen te schieten.
Zeker nu NVA op Vlaams niveau de tekorten laat aandikken en zelf niets doet om dat aan te zuiveren. Geen plan, geen idee, geen benadering van een plan, geen benadering van een idee.
NVA kennende, gaan ze dat weer aan anderen overlaten, zeker?
En De Wever ondertussen maar janken en klagen, hoe onrechtvaardig het is dat iedereen boos op hem is omwille van de koopzondag in Anwerpen.
Ik kreeg er tranen in mijn ogen van. En dat was al geleden van toen ik de tekenfilm Dumbo zag, meer bepaald toen de moeder van het olifantje Dumbo stierf.