aanvullend inkomen uit groepsverzekering
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
aanvullend inkomen uit groepsverzekering
Volgende jaar ga ik op 65-jarige leeftijd met pensioen. Bij die gelegenheid wordt het opgebouwde kapitaal van mijn groepsverzekering uitbetaald. Een deel van dit kapitaal zullen we jaarlijks nodig hebben bovenop mijn wettelijk pensioen.
Zoals velen zoeken we een gezond evenwicht tussen maximalisatie van de opbrengst van het kapitaal uit mijn groepsverzekering en zekerheid van return bij investering. Andere factoren zijn kosten, uitstapmogelijkheid aan redelijke kost, enz ... .
Wij overwegen gedeeltelijke investering in het “ING Lifelong Income” systeem, dat een minimum-rendementsgarantie geeft doch zonder kapitaalsgarantie. De kosten lijken ons evenwel hoog en het risico van deze belegging lijkt niet gering (max. 60% aandelen).
Heeft iemand ervaring met “ING Lifelong Income”? Ken je andere producten waarin we volgens jou de uitkering van groepsverzekering beter kunnen investeren zonder zélf het beheer te moeten waarnemen? Bedankt voor elke suggestie.
Zoals velen zoeken we een gezond evenwicht tussen maximalisatie van de opbrengst van het kapitaal uit mijn groepsverzekering en zekerheid van return bij investering. Andere factoren zijn kosten, uitstapmogelijkheid aan redelijke kost, enz ... .
Wij overwegen gedeeltelijke investering in het “ING Lifelong Income” systeem, dat een minimum-rendementsgarantie geeft doch zonder kapitaalsgarantie. De kosten lijken ons evenwel hoog en het risico van deze belegging lijkt niet gering (max. 60% aandelen).
Heeft iemand ervaring met “ING Lifelong Income”? Ken je andere producten waarin we volgens jou de uitkering van groepsverzekering beter kunnen investeren zonder zélf het beheer te moeten waarnemen? Bedankt voor elke suggestie.
-
anonymous
Re: aanvullend inkomen uit groepsverzekering
Heb je dit artikel al gelezen?
https://www.mijnkapitaal.be/obligaties- ... ng-income/
https://www.mijnkapitaal.be/obligaties- ... ng-income/
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er stond hierover onlangs een artikel op mijnkapitaal:
https://www.mijnkapitaal.be/andere-bele ... ntenieren/
https://www.mijnkapitaal.be/andere-bele ... ntenieren/
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Heb jaren geleden voor dezelfde vraag gestaan.
Een goede raad: doe het zelf. Het loont, maar het vereist:
- basiskennis beurs- en beleggingstechniek (lees bv enkele boeken)
- Uitkiezen van de aandelen enz .
Voor het eerste is een vertrouwenspersoon (bv in familie) zeer goed, voor het tweede (uitkiezen van de aandelen enz) kan je op dit forum terecht.
Toch enkele tips:
- een deel (10% ?) fysiek goud en zilver
- een ander deel goud op papier, bv ETFS Physical Gold
- enkele Europese en wereldwijde trackers bv Ishares core MSCI world
- Belgische aandelen van Zeezout
Doe het, anders word je bijna zeker bedot. Je hebt nu toch tijd en het is een meeslepende hobby.
Een goede raad: doe het zelf. Het loont, maar het vereist:
- basiskennis beurs- en beleggingstechniek (lees bv enkele boeken)
- Uitkiezen van de aandelen enz .
Voor het eerste is een vertrouwenspersoon (bv in familie) zeer goed, voor het tweede (uitkiezen van de aandelen enz) kan je op dit forum terecht.
Toch enkele tips:
- een deel (10% ?) fysiek goud en zilver
- een ander deel goud op papier, bv ETFS Physical Gold
- enkele Europese en wereldwijde trackers bv Ishares core MSCI world
- Belgische aandelen van Zeezout
Doe het, anders word je bijna zeker bedot. Je hebt nu toch tijd en het is een meeslepende hobby.
Zelfde antwoord als alles hierboven:
1) Blijf eraf.
2) Lees wat mijnkapitaal schrijft, en leer waarom.
3) Doe zelf een belegging. Zelfs een simpele termijnrekening zal vermoedelijk meer rendement opleveren.
1) Blijf eraf.
2) Lees wat mijnkapitaal schrijft, en leer waarom.
3) Doe zelf een belegging. Zelfs een simpele termijnrekening zal vermoedelijk meer rendement opleveren.
Op MijnKapitaal zijn niet alleen veel interessante artikels terug te vinden, maar ook cursussen waar ik een jaar geleden als beginner veel aan heb gehad. Daarna ben ik overgeschakeld op boeken.
Als je fondsen aankoopt kan dat bij Rabobank, MeDirect,... zonder kosten. En dat terwijl grootbanken hier algauw enkele procenten voor vragen. Fondsen zijn ook laagdrempeliger dan aandelen en trackers. Je kan ze meestal al kopen vanaf 100 euro.
Kies je voor maandelijkse aankopen, dan kan dat met een Keyplan al vanaf 25 euro. De modelportefeuilles bij MeDirect zijn minimaal 100 euro per maand, maar kennen wel een startbedrag van 2500 euro.
Als je fondsen aankoopt kan dat bij Rabobank, MeDirect,... zonder kosten. En dat terwijl grootbanken hier algauw enkele procenten voor vragen. Fondsen zijn ook laagdrempeliger dan aandelen en trackers. Je kan ze meestal al kopen vanaf 100 euro.
Kies je voor maandelijkse aankopen, dan kan dat met een Keyplan al vanaf 25 euro. De modelportefeuilles bij MeDirect zijn minimaal 100 euro per maand, maar kennen wel een startbedrag van 2500 euro.