Aardgas en elektriciteit: vast of variabel?
Re: Aardgas en elektriciteit: vast of variabel?
Ik heb aan 3 zaken een hekel, in volgorde : sukkelen/gezeik, administratie/tijdverlies en mijn tijd steken in zaken die me totaal niet boeien.
In hetzelfde genre, ik heb alle verzekeringen bij een makelaar van AXA/Crelan, mijn 2 auto’s (resp. full omnium en kleine omnium) en mijn 4 immo’s. Dat is op jaarbasis een zeer zeer dure grap. Is AXA / Crelan een prijsbreker? Belange niet, maar als je ze eens nodig hebt (en dat is gelukkig zeer zelden) levert mijn makelaar wel de perfecte service. Is 1x voorgevallen de voorbije 10 jaar, tak van een gigantische boom bij een storm afgekraakt en het tuinhuis van mijn buur in puin gelegd. Heb daar letterlijk 0,0 voor moeten doen buiten 1 telefoontje. Dat soort gemoedsrust is me geld waard.
Back on topic, dat geldt voor mij ook voor Engie en Proximus.
In hetzelfde genre, ik heb alle verzekeringen bij een makelaar van AXA/Crelan, mijn 2 auto’s (resp. full omnium en kleine omnium) en mijn 4 immo’s. Dat is op jaarbasis een zeer zeer dure grap. Is AXA / Crelan een prijsbreker? Belange niet, maar als je ze eens nodig hebt (en dat is gelukkig zeer zelden) levert mijn makelaar wel de perfecte service. Is 1x voorgevallen de voorbije 10 jaar, tak van een gigantische boom bij een storm afgekraakt en het tuinhuis van mijn buur in puin gelegd. Heb daar letterlijk 0,0 voor moeten doen buiten 1 telefoontje. Dat soort gemoedsrust is me geld waard.
Ge moet het eens voorhebben een tak die afbreekt bij niet stormweder.
Het gaat op een heel andere manier gaan.
Bij storm kan makelaar dossier goedkeuren.
Bij niet storm is het ergens op een bureau.
En als ze al niet snappen bij bijstand dat wanneer alle verlichting overdag uitvalt bij maar een auto, dan kan men volgens Axa zonder
richting aanwijzers gewoon verder rijden.
Mijn eigen ervaring uit verleden.
En als ze al niet snappen bij bijstand dat wanneer alle verlichting overdag uitvalt bij maar een auto, dan kan men volgens Axa zonder
Estate Guru believer.
Erg duidelijk wederom.platin schreef: ↑8 maart 2026, 12:45 Ge moet het eens voorhebben een tak die afbreekt bij niet stormweder.
AXA valt wel mee hoor. Ik heb wel een onafhankelijke makelaar daarvoor en niet de bank want daarmee ben je gesjost. Mijn makelaar komt elke twee jaar aan huis om mijn verzekeringen te overlopen en te kijken waar ik goedkoper kan. AXA is voor brand, auto, motor het goedkoopste. Voor assistance is dat Europ assistance en voor annulatie Ethias.VTEC schreef: ↑8 maart 2026, 11:49 Ik heb aan 3 zaken een hekel, in volgorde : sukkelen/gezeik, administratie/tijdverlies en mijn tijd steken in zaken die me totaal niet boeien.
Mijn omheining was eens omgewaaid tijdens een storm. Het enige wat ik moest doen was via WhatsApp foto's van de schade sturen naar mijn makelaar en ik kreeg een nieuwe omheining.
Over Proximus gesproken. Ik was super tevreden van Telenet maar door een promotie via mijn werk ben ik 30 euro per maand goedkoper af bij Proximus dus ben ik overgestapt. Ik vond Telenet beter maar voor 30 euro per maand wil ik af en toe wel eens vloeken.
Ik bespaar echt honderden euro's (ik denk zelfs tegen de 1000) per jaar gewoon door wat rond te kijken en te vergelijken.
Maar jij doet natuurlijk met je geld wat je zelf wil
Is geregeld via de familiale of via de brandverzekering, ik weet het niet meer. Is een oude linde van > 30m hoog - omtrek > 4 meter op manshoogte, daar dondert elk jaar wel wat uit.