Schietpartij Texas
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Schietpartij Texas
Schietpartij Texas
Verslagen, boos, moedeloos: de massamoordpartij op de basisschool in Uvalde (Texas) is keihard aangekomen bij de Amerikanen. Dat zegt VTM NIEUWS-correspondente Greet De Keyser vanuit de VS. “De politieke wil om dit te vermijden is er alweer niet”, stelt ze. “Wanneer is het genoeg?”
https://www.hln.be/buitenland/onze-corr ... ~afa52e6f/
Nog een paar dagen en het is alweer vergeten tot de volgende freak een rondje afknallen doet in een winkelcentrum, school, werkplaats, ...
... en dat allemaal omwille van een voorbijgestreefde tekst geschreven in 1791.
Verslagen, boos, moedeloos: de massamoordpartij op de basisschool in Uvalde (Texas) is keihard aangekomen bij de Amerikanen. Dat zegt VTM NIEUWS-correspondente Greet De Keyser vanuit de VS. “De politieke wil om dit te vermijden is er alweer niet”, stelt ze. “Wanneer is het genoeg?”
https://www.hln.be/buitenland/onze-corr ... ~afa52e6f/
Nog een paar dagen en het is alweer vergeten tot de volgende freak een rondje afknallen doet in een winkelcentrum, school, werkplaats, ...

Re: Schietpartij Texas
In de VS is het recht op wapenbezit heilig. Dat komt doordat de VS hun onafhankelijkheid te danken hebben aan burgers die met hun eigen geweren tegen de Britten vochten.
De NRA is oppermachtig en blokkeert iedere poging om wetten te maken tegen de verkoop of het bezit van wapens. Ze vinden niet dat wapens voor onveiligheid zorgen. Integendeel, zo is hun redenering, hoe meer wapens hoe veiliger. Want, in het geval van een schietpartij in een school, waren de leerkrachten gewapend geweest dan hadden ze de schutter kunnen uitschakelen voor hij slachtoffers maakte. Te gek voor woorden.
De NRA is oppermachtig en blokkeert iedere poging om wetten te maken tegen de verkoop of het bezit van wapens. Ze vinden niet dat wapens voor onveiligheid zorgen. Integendeel, zo is hun redenering, hoe meer wapens hoe veiliger. Want, in het geval van een schietpartij in een school, waren de leerkrachten gewapend geweest dan hadden ze de schutter kunnen uitschakelen voor hij slachtoffers maakte. Te gek voor woorden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als de leraar een wapen had gedragen en de schutter had neergeschoten had de Nra een reuzegrote campagne kunnen opzetten.
Gevolg: miljoenen extra verkoop.
Nu. Bange mensen en miljoenen extra verkoop.
Wapenlobby wint dus altijd, ook bij mass shootings.
Gevolg: miljoenen extra verkoop.
Nu. Bange mensen en miljoenen extra verkoop.
Wapenlobby wint dus altijd, ook bij mass shootings.
Dit is gewoon niet te vermijden. Je kan het minder makkelijk maken, dat wel. Maar het kan ook hier gebeuren als je weet wat er in Schaar- en Molenbeek allemaal beschikbaar is ...Gebruikersnaam2 schreef: ↑25 mei 2022, 13:09 Dat zegt VTM NIEUWS-correspondente Greet De Keyser vanuit de VS. “De politieke wil om dit te vermijden is er alweer niet”, stelt ze.
Als iedereen een wapen zou dragen zou het niet veiliger zijn. Er zouden juist meer slachtoffers door kogels vallen omdat dan iedereen die het op zijn heupen krijgt of ergens door geïrriteerd wordt, al is het door iemand die de laatste vrije parkeerplaats inpikt, kan beginnen schieten. Bovendien zal een dolle schutter nog driester iedereen afknallen wanneer hij vermoedt dat hij tegenstand zou kunnen ontmoeten.
In Texas gaan ze nog veel verder.
- je kan oorlogs!wapens kopen zonder vergunning of backgroundscheck - vergelijking: om met de auto te rijden moet je testen doen
- je kan oorlogs!wapens kopen vanaf je 18de - vergelijking: alcohol pas vanaf 21, je kan de walmart uitwandelen met een reeks oorlogwapens en een kar vol oorlogsmunitie.
- je mag oorlogs!wapens openlijk dragen zonder vergunning
- je mag zomaar met kogelvrijevesten rondlopen -- de bewapingsagent vorige week had geen kans.
De school had een speciaal politiedetachement van 5 personen exclusief toegewezen aan de school.Yaris schreef: ↑25 mei 2022, 15:38 De NRA is oppermachtig en blokkeert iedere poging om wetten te maken tegen de verkoop of het bezit van wapens. Ze vinden niet dat wapens voor onveiligheid zorgen. Integendeel, zo is hun redenering, hoe meer wapens hoe veiliger.
Want, in het geval van een schietpartij in een school, waren de leerkrachten gewapend geweest dan hadden ze de schutter kunnen uitschakelen voor hij slachtoffers maakte. Te gek voor woorden.
De leerkrachten mogen geen geschiedenis of anatomie geven aan de kinderen maar zouden wel wapens moeten dragen?
Ouders vragen zich nu openlijk af of ze hun kinderen naar school moeten sturen met kogelvrije vesten.
Inderdaad: Te gek voor woorden!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Uiteraard kan het hier gebeuren, zie bv. Hans Van Themsche en Kim De Gelder, maar de kansen zijn heel wat kleiner omdat "de kat niet rechtstreeks aan de melk kan". Als in de US een zonderling een slecht dagje heeft grijpt hij gewoon naar zijn kleerkast, haalt er zijn wapen uit en trekt naar waar hij wil om een rondje afschieten te doen. Eén van de redens waarom er door de politie ook direct naar een wapen wordt gegrepen omdat iedereen die ze aanspreken/aanhouden potentieel een wapen in zijn zak heeft zitten.
Wat betreft vrij wapenbezit, heb ik een dubbel gevoel.
M.i. moet ook de vraag gesteld worden of er in landen met vrij wapenbezit/dracht meer doden en/of gewonden te betreuren vallen in vergelijking met de landen waar wapenbezit/dracht gereglementeerd is.
Bvb USA versus Belgie.
Kan lemand daarvan statistieken posten?
M.i. moet ook de vraag gesteld worden of er in landen met vrij wapenbezit/dracht meer doden en/of gewonden te betreuren vallen in vergelijking met de landen waar wapenbezit/dracht gereglementeerd is.
Bvb USA versus Belgie.
Kan lemand daarvan statistieken posten?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Een andere site: Gun Deaths by Country 2022
Beweeg de cursor over de verschillende landen.
Aantal mensen vermoord met een vuurwapen per 100.000 inwoners per jaar:
USA: 4.46
België: 0.14
Beweeg de cursor over de verschillende landen.
Aantal mensen vermoord met een vuurwapen per 100.000 inwoners per jaar:
USA: 4.46
België: 0.14
De hieronder getoonde statistieken betreffen enkel overlijdens door vuurwapens (zelfdodingen inclusief).
Er zijn echter meerdere manieren om iemand van het leven te beroven dan door het gebruik van vuurwapens.
Wat ik zou willen zien, zijn statistieken van moorden (zelfdodingen exclusief) per land (bvb Belgie en US) per 100.000 inwoners ongeacht het gebruik van het middel (vuurwapen, mes, wurging, enz. ...).
Er zijn echter meerdere manieren om iemand van het leven te beroven dan door het gebruik van vuurwapens.
Wat ik zou willen zien, zijn statistieken van moorden (zelfdodingen exclusief) per land (bvb Belgie en US) per 100.000 inwoners ongeacht het gebruik van het middel (vuurwapen, mes, wurging, enz. ...).
Zulke statistieken bestaan zeker maar die ga ik niet opzoeken. Dat is iets helemaal anders dan wat je eerst vroeg en is buiten de kwestie. Wat heeft wurging met vrij wapenbezit te maken? Je bent gewoon aan het trollen.
Dit is een interessante website met statistieken;
https://www.gunviolencearchive.org/last-72-hours
Opgepast; omdat die website soms onder aanvallen is kan het zijn dat je die niet kunt opvragen wegens IP-block. Met een VPN naar de USA zal het waarschijnlijk werken.
Het incident in Uvalde, Taxes staat momenteel op de laatste plaats van de 3de pagina, bijna op pagina 4 dus.
https://www.gunviolencearchive.org/last-72-hours
Opgepast; omdat die website soms onder aanvallen is kan het zijn dat je die niet kunt opvragen wegens IP-block. Met een VPN naar de USA zal het waarschijnlijk werken.
Het incident in Uvalde, Taxes staat momenteel op de laatste plaats van de 3de pagina, bijna op pagina 4 dus.