Advies fondsen ING vs Carmignac Patrimoine
TIP
Advies fondsen ING vs Carmignac Patrimoine
Heb via erfenis een aantal delen van dit fonds verkregen: ING (B) INVEST Belgium CAP BE0124921827. Ik ben geen kenner maar heb de prestaties van dit fonds de voorbije jaren eens bekeken en dit lijkt me niet zo'n stabiel fonds in vergelijking met bijvoorbeeld Carmignac Patrimoine. Mijn idee is om het ING fonds te verkopen en Carmignac Patrimoine (heb al een deel van dit fonds) bij aan te kopen. Wat denken jullie hiervan? Verkopen of beter houden om zo meer te spreiden?
Het gaat niet om een gigantisch bedrag, ik beschouw het eerder als een extra die op lange termijn mag belegd worden.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Het gaat niet om een gigantisch bedrag, ik beschouw het eerder als een extra die op lange termijn mag belegd worden.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Re: Advies fondsen ING vs Carmignac Patrimoine
Nu maak je natuurlijk een vergelijking met Carmignac, een vergelijking waaruit 95% van de fondsen bekaaid zou afkomen.matteo schreef:Heb via erfenis een aantal delen van dit fonds verkregen: ING (B) INVEST Belgium CAP BE0124921827. Ik ben geen kenner maar heb de prestaties van dit fonds de voorbije jaren eens bekeken en dit lijkt me niet zo'n stabiel fonds in vergelijking met bijvoorbeeld Carmignac Patrimoine. Mijn idee is om het ING fonds te verkopen en Carmignac Patrimoine (heb al een deel van dit fonds) bij aan te kopen. Wat denken jullie hiervan? Verkopen of beter houden om zo meer te spreiden?
Had je in het jaar 2000 een 1.000 euro belegd in dit fonds, dan zou je nu ca. 1.400 euro hebben. Met Carmignac zou je ca. 2200 euro hebben. Mij lijkt dat een duidelijke zaak.
Voor spreiding valt natuurlijk ook altijd iets te zeggen, ik zou bvb. nooit meer dan 10% van mijn kapitaal in 1 enkel fonds stoppen en nooit meer dan 20% bij 1 enkele fondsbeheerder.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.