Advies nodig: woonlening
TIP
Advies nodig: woonlening
Graag jullie tips en mening over onze situatie:
Lening 289.000 euro aan 100% Quotiteit
Wij kunnen comfortabel 1500 EUR per maand terugbetalen.
Beste voorstel momenteel 2,04% op 20j vast van BNP. Ssv, brandverzekering en loondomiciliering verplicht.
Afslossing van 1466 euro per maand in dit geval.
Denken jullie dat dit nog beter kan? Bij welke banken moet ik zeker nog horen?
Hoe "speel" je de banken best uit tegen elkaar?
Onze lenig moet deze week rond zijn want aankoop via openbare verkoop...
Dus we hebben niet veel tijd om de banken uit te spelen tegen elkaar.
Bedankt!
Lening 289.000 euro aan 100% Quotiteit
Wij kunnen comfortabel 1500 EUR per maand terugbetalen.
Beste voorstel momenteel 2,04% op 20j vast van BNP. Ssv, brandverzekering en loondomiciliering verplicht.
Afslossing van 1466 euro per maand in dit geval.
Denken jullie dat dit nog beter kan? Bij welke banken moet ik zeker nog horen?
Hoe "speel" je de banken best uit tegen elkaar?
Onze lenig moet deze week rond zijn want aankoop via openbare verkoop...
Dus we hebben niet veel tijd om de banken uit te spelen tegen elkaar.
Bedankt!
Re: Advies nodig: woonlening
Niet veel tijd?
Best immotheker contacteren.
dan krijg je al een goed idee wat er mogelijk is.
Best immotheker contacteren.
dan krijg je al een goed idee wat er mogelijk is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Reeds langsgeweest bij hypotheekwinkel en immotheker. Beste voorstel resp. 2,04 op 20j vast bij BNP en 2,19 vast 20j bij BNP.
Voorstel argenta is 2,05 op 20j vast.
Crelan zonet gedaan en daar kan 1,80 op 20j vast maar wel met voorwaarde dat pensioensparen, auto en familiale verzekering en spaarrekening afgesloten worden. Je moet daar best coöperant voor worden..
Ben niet helemaal zeker of het dan zo'n goede deal is, wat is jullie mening?
Thanks!!
Voorstel argenta is 2,05 op 20j vast.
Crelan zonet gedaan en daar kan 1,80 op 20j vast maar wel met voorwaarde dat pensioensparen, auto en familiale verzekering en spaarrekening afgesloten worden. Je moet daar best coöperant voor worden..
Ben niet helemaal zeker of het dan zo'n goede deal is, wat is jullie mening?
Thanks!!
-
anonymous9
Wel, wat je moet doen is het voorstel van Crelan afwegen tgeen dat andere op 20 jaar. Ik vermoed dat je bij Crelan zo'n 290 EUR per jaar minder zult betalen. Is dat bedrag het u waard om daar alle verzekeringen en pensioensparen af te sluiten? Ik zou vermoeden van niet (tenzij ze zeer scherpe verzekeringen hebben).
Wat ik zou doen is met het Crelan-voorstel nogmaals naar je eerste bank gaan, en vragen of ze er nog onder kunnen. Indien ze kunnen matchen of eronder kunnen, on the spot aanvaarden.
Wat ik zou doen is met het Crelan-voorstel nogmaals naar je eerste bank gaan, en vragen of ze er nog onder kunnen. Indien ze kunnen matchen of eronder kunnen, on the spot aanvaarden.
Update: bij ING langsgeweest, zij gingen uitzondering aanvragen ook 1,80% op 20j vast. Bevestiging moet ik wel nog krijgen...Poldermol schreef:Wel, wat je moet doen is het voorstel van Crelan afwegen tgeen dat andere op 20 jaar. Ik vermoed dat je bij Crelan zo'n 290 EUR per jaar minder zult betalen. Is dat bedrag het u waard om daar alle verzekeringen en pensioensparen af te sluiten? Ik zou vermoeden van niet (tenzij ze zeer scherpe verzekeringen hebben).
Vandaag bij Fintro: 1,86% op 20j vast zonder alle extra voorwaarden zoals SSV, Brand, verplichte rekeningen etc.
Naast de 289K aan 100% Quotiteit gaan zij mee in ons renovatieverhaal en voorzien ze 25K extra die we met facturen kunnen bijlenen. Splitsing in hypotheek voor 100K en mandaat voor 214K maken zij geen probleem van...
Verder zijn zij niet gebonden aan bepaalde verzekeringen dus veel "eerlijker" in deze prijs. SSV is bij de goedkoopste die ik al gezien heb voor 100/100.
Wat denken jullie van dit voorstel van Fintro? Ervaringen, zaken waarop ik toch moet letten?
Thanks a lot!
-
anonymous9
Wat is je uiterste datum waarop je moet beslissen? Indien ING niet snel genoeg terugkomt, zal je wellicht Fintro moeten nemen. Die 0,06% haal je dan wel weer in door goedkopere verzekeringen/pensioensparen te doen.
Ten laatste morgen. Fintro lijkt me inderdaad beste optie als ik het totaalverhaal bekijk, zelfs al moest ING ook 1,80% vast 20j bieden want hun SSV is hoger + hogere dossierkosten, brandverzekering etc.Poldermol schreef:Wat is je uiterste datum waarop je moet beslissen? Indien ING niet snel genoeg terugkomt, zal je wellicht Fintro moeten nemen. Die 0,06% haal je dan wel weer in door goedkopere verzekeringen/pensioensparen te doen.
Denk jij dat ik in ons geval nog ergens lager ga geraken? Zijn er banken die ik zeker nog moet opbellen?
Alle tips meer dan welkom van iedereen!
-
anonymous9
Hoeveel betaal je over de ganse looptijd (puur op lening alleen) méér bij Fintro dan bij ING? (dus de 1.86% vs de 1.8%)? Wellicht geen 100 EUR per jaar, (95,9 EUR per jaar om exact te zijn) dus die duurdere lening zal je wellicht terugwinnen op andere vlakken.
Hoeveel is het verschil in dossierkosten? En in brandverzekering? Een ruw bedrag volstaat hoor, maar als die twee kostenposten 2.000 EUR zijn over de ganse looptijd van de lening, dan is Fintro voordeliger, zelfs mét een hogere rentevoet
Hoeveel is het verschil in dossierkosten? En in brandverzekering? Een ruw bedrag volstaat hoor, maar als die twee kostenposten 2.000 EUR zijn over de ganse looptijd van de lening, dan is Fintro voordeliger, zelfs mét een hogere rentevoet
Al langs geweest bij Nagelmackers?
Geen enkele bank kon voor mij hun voorstel kloppen (en dan was er ook nog eens een klein verschil tussen verschillende kantoren van Nagelmackers). Enige verplichting was een zichtrekening bij hen openen en die is niet altijd gratis (tot 42 € per jaar).
Bovendien moet de Q er meestal ook lager dan 80% zijn.
Maar één dag is wel zeer kort om nog iets te forceren.
Geen enkele bank kon voor mij hun voorstel kloppen (en dan was er ook nog eens een klein verschil tussen verschillende kantoren van Nagelmackers). Enige verplichting was een zichtrekening bij hen openen en die is niet altijd gratis (tot 42 € per jaar).
Poldermol schreef:Hoeveel betaal je over de ganse looptijd (puur op lening alleen) méér bij Fintro dan bij ING? (dus de 1.86% vs de 1.8%)? Wellicht geen 100 EUR per jaar, (95,9 EUR per jaar om exact te zijn) dus die duurdere lening zal je wellicht terugwinnen op andere vlakken.
Het verschil tussen beiden in terugbetaald totaalbedrag (aldus verschil in interestren) is 2.428 euro.
Dossierkosten Fintro = 120 euro, Crelan = 350, Brandverzekering = 380 VS 475, SSV = 4740 VS 5453 (met zelfs minder dekking)
Als ik het dus zo bekijk is Fintro hier de betere keuze? €230 + 95*20 + 713 = €2.943
Zou ik ergens nog lager geraken?
Zonet telefoon gekregen van BNP dat zij willen zakken tot 1,92% op 20j vast, maar dat lijkt me niet interessant.
Niet langsgeweest, ik dacht dat zij vooral voor vrije beroepen interessant waren. Wij zitten met een Q = 100%ivob schreef:Al langs geweest bij Nagelmackers?
Vrees dat het nu heel lastig wordt om daar nog iets te foceren...
Toch bedankt hoor!
-
anonymous9
thy schreef:
Het verschil tussen beiden in terugbetaald totaalbedrag (aldus verschil in interestren) is 2.428 euro.
Zonet telefoon gekregen van BNP dat zij willen zakken tot 1,92% op 20j vast, maar dat lijkt me niet interessant.
Zeker van? ik gebruikte de tool hier op spaargids, en die gaf een verschil aan van minder dan 2.000 EUR. Of hebt u daar die extra 25.000 bijgegooid? Wel oppassen dat je appels met appels blijft vergelijken
Nee hoor. Bij Argenta had ik 1.86% en bij Nagelmackers 1.20 (vast op 10 jaar).ik dacht dat zij vooral voor vrije beroepen interessant waren.
Die 1.20% klinkt interessant. Was dat recent?
Ik zit nu nog boven de 2%, nog dik 9 jaar te gaan.
Normaal zeggen ze dat het pas vanaf 1% verschil interessant is omwille vd kosten, maar dit komt in de buurt. Randvoorwaarden?
Ik zit nu nog boven de 2%, nog dik 9 jaar te gaan.
Normaal zeggen ze dat het pas vanaf 1% verschil interessant is omwille vd kosten, maar dit komt in de buurt. Randvoorwaarden?
Hmm ja...Poldermol schreef:thy schreef:
Zeker van? ik gebruikte de tool hier op spaargids, en die gaf een verschil aan van minder dan 2.000 EUR. Of hebt u daar die extra 25.000 bijgegooid? Wel oppassen dat je appels met appels blijft vergelijken
Op de "offerte" van Crelan à 1,80% vast 20j bedraagt het totaalbedrag €343.872
Het voorstel van Fintro voor hetzelfde bedrag komt op 346.300 (zij spreken van een nominale rente van 1,86 en een reële van 1,88, dus moet ik met deze van 1,88 rekenen?)