Advies - woonkrediet
TIP
Advies - woonkrediet
Allen,
Ik sta voor de (verschrikkelijke) keuze om een woonkrediet af te sluiten voor een bedrag van €175.000 op 25jaar.
Welke lijkt jullie het beste om in deze tijd af te sluiten? (schuldsaldo/brandverzekering/ en andere bijkomende kosten lopen nagenoeg gelijk).
Ofwel => fintro: 2,17% - 5j variabele rentevoet +4/-4
Ofwel => KBC 3,02% - vaste rentevoet.
Alvast bedankt!
Grtz!
Ik sta voor de (verschrikkelijke) keuze om een woonkrediet af te sluiten voor een bedrag van €175.000 op 25jaar.
Welke lijkt jullie het beste om in deze tijd af te sluiten? (schuldsaldo/brandverzekering/ en andere bijkomende kosten lopen nagenoeg gelijk).
Ofwel => fintro: 2,17% - 5j variabele rentevoet +4/-4
Ofwel => KBC 3,02% - vaste rentevoet.
Alvast bedankt!
Grtz!
Re: Advies - woonkrediet
Kijk naar de worst-case scenario bij fintro (lees: hoeveel intresten je betaald als de rente altijd met max zal stijgen)
en vergelijk dat met de intresten die je zal betalen met de vaste rentevoet bij KBC .
Is de worst case van fintro goedkoper (al denk ik dat dit in dit voorbeeld nie zal zijn) kies dan fintro
Loopt dat echter niet te ver uit elkaar kan je kiezen waar je het beste bij voelt en hou rekening met je plannen :
bijv * ben je van plan een deel vervroegd terug te betalen (binnen de 4 j) (voordeel van een variable)
*ben je van plan de woning maar 5 jaar te betrekken ... enz
Op het eerste zicht lijkt kbc de beterkoop (de variable lijkt me niet laag genoeg bij fintro) ... neem dan wen bij kbc hun gratis zichtrekening ipv van de opvolger van de compact.
Er zijn ook tussenoplossingen. Een deel variabel (op korte termijn <10j) en een (groter) deel vast..waarbij je dan best kijkt dat je woonbonus gevuld is met de vaste lening .
Zo kan je maximum genieten van de zeer lage intresten momenteel op de variabele leningen met een zeer gering risico (aangezien op korte termijn lening vooral kapitaal wordt betaald)
En kan je ook maximum woonbonus genieten. Nadeel is wel dat je in het begin een serieuzere inspanning moet leveren voor af te betalen
en vergelijk dat met de intresten die je zal betalen met de vaste rentevoet bij KBC .
Is de worst case van fintro goedkoper (al denk ik dat dit in dit voorbeeld nie zal zijn) kies dan fintro
Loopt dat echter niet te ver uit elkaar kan je kiezen waar je het beste bij voelt en hou rekening met je plannen :
bijv * ben je van plan een deel vervroegd terug te betalen (binnen de 4 j) (voordeel van een variable)
Op het eerste zicht lijkt kbc de beterkoop (de variable lijkt me niet laag genoeg bij fintro) ... neem dan wen bij kbc hun gratis zichtrekening ipv van de opvolger van de compact.
Er zijn ook tussenoplossingen. Een deel variabel (op korte termijn <10j) en een (groter) deel vast..waarbij je dan best kijkt dat je woonbonus gevuld is met de vaste lening .
Zo kan je maximum genieten van de zeer lage intresten momenteel op de variabele leningen met een zeer gering risico (aangezien op korte termijn lening vooral kapitaal wordt betaald)
En kan je ook maximum woonbonus genieten. Nadeel is wel dat je in het begin een serieuzere inspanning moet leveren voor af te betalen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Is dit het finale resultaat van een rondje bank hoppen ?
Probeer anders nog eens bij een of andere bank.
veel succes !
veel succes !
Interessant kan zijn, http://www.immotheker.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je daar aandelen van?patrick1 schreef:Interessant kan zijn, http://www.immotheker.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is inderdaad het finale resultaat :-).duvel1 schreef:Is dit het finale resultaat van een rondje bank hoppen ?
veel succes !
Filip,Filip285 schreef:Kijk naar de worst-case scenario bij fintro (lees: hoeveel intresten je betaald als de rente altijd met max zal stijgen)
Het verschil in worst case tussen de 5-jaarlijkse en vaste rentevoet bedraagt € 17.000 in het voordeel van de vaste rentevoet. In best case is de 5 jaarlijkse rentevoet dan weer € 22.000 goedkoper.
Grtz!
+4/-4 wil in dit geval zeggen dat je rentevoet max 4,34 wordt: ook niet onoverkomelijk. Toch misschien nog een bankenrondje doen. De tip van uw lening op te splitsen is echt ook echt wel het overwegen waard!