Afkopen studiejaren
Afkopen studiejaren
Dag forumleden,
Kan iemand mij wat meer info geven over het afkopen van studiejaren, met name vooral of dit interessant is voor iemand 'jong'?
Ik ken er niet veel van
Ik heb universitaire studies gedaan en in 2015 beginnen werken. Ik ben nu 30jaar.
Tot 10jaar na de studies kan je aan het laagste tarief een studiejaar afkopen. Je kan ze ook aangeven voor belastingsvermindering.
Maar meer weet ik dus niet. Zou zoiets in mijn geval interessant zijn?
Groetjes,
An
Kan iemand mij wat meer info geven over het afkopen van studiejaren, met name vooral of dit interessant is voor iemand 'jong'?
Ik ken er niet veel van
Ik heb universitaire studies gedaan en in 2015 beginnen werken. Ik ben nu 30jaar.
Tot 10jaar na de studies kan je aan het laagste tarief een studiejaar afkopen. Je kan ze ook aangeven voor belastingsvermindering.
Maar meer weet ik dus niet. Zou zoiets in mijn geval interessant zijn?
Groetjes,
An
Re: Afkopen studiejaren
Daar is al uitgebreid over gediscussieerd in Afkopen studiejaren voor pensioen. Lees de goede raad die daar gegeven is. Het wordt algemeen afgeraden. Je moet nu betalen voor een mogelijke kleine verhoging van je pensioen in de toekomst. Af te wachten valt:
- of je je pensioen haalt;
- hoelang je ervan zult genieten;
- hoeveel de verhoging bedraagt;
- of de politiek de regels tegen die tijd niet veranderd zal hebben.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Afkopen studiejaren
Bedankt voor de interessante link, Yaris. Ik neem die berichten alvast even door!