Afsluiten rekeningen Deutsche bank...
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Afsluiten rekeningen Deutsche bank...
Als je alles moet nalezen dan moet je veel tijd hebben...ludo schreef: ↑7 januari 2020, 19:32De ketel verwijt de pot dat hij zwart ziet.Jiraisking schreef: ↑7 januari 2020, 16:14
Ter duiding: ze hebben de rekening van een andere klant afgesloten met exact dezelfde naam. Ik had geen zin om 3 pagina's te gaan lezen om dan op te merken dat mijn naam juist was, maar mijn IBAN niet. Ik heb het gemerkt al buitenstappend door het saldo dat ze overgemaakt hadden naar mijn aangegeven tegenrekening, gelukkig was de betalingsbatch nog niet verwerkt voor hun. ik noem het amateurisme en vraag mij nog steeds af wat ze met mijn ID hebben gedaan die ze in hun ID lezer hebben gestopt, dat was duidelijk voor de show![]()
Je verwijt iemand een fout begaan te hebben, en amateurisme, daar waar jezelf in de fout gaat en alleen maar moet kijken of de naam en het rekening Nr. juist is, want dat is je vraag om die af te sluiten, dat zijn maar 2 regels en geen drie blz.
Als jij altijd alles zo maar klakkeloos alles ondertekend,en nadien gaan klagen en de fout bij iemand gaan anders leggen. Een pot materne confituur is een merk, maar de inhoud ervan kan verschillend zijn, als je dat niet nakijkt, zal je dikwijls met de verkeerde pot thuis komen.
Het is een vorm van vertrouwen.
Maar ik weet, niet altijd slim.
Als ik vraag om een rekening af te sluiten, kijk ik zeker na of het wel de rekening is die ik bedoel dat afgesloten moet worden. Ik ga ook zeker daar eerst géén 3 Blz. lezen om een rekening af te sluiten.BC547 schreef: ↑7 januari 2020, 19:44Als je alles moet nalezen dan moet je veel tijd hebben...ludo schreef: ↑7 januari 2020, 19:32
De ketel verwijt de pot dat hij zwart ziet.
Je verwijt iemand een fout begaan te hebben, en amateurisme, daar waar jezelf in de fout gaat en alleen maar moet kijken of de naam en het rekening Nr. juist is, want dat is je vraag om die af te sluiten, dat zijn maar 2 regels en geen drie blz.
Als jij altijd alles zo maar klakkeloos alles ondertekend,en nadien gaan klagen en de fout bij iemand gaan anders leggen. Een pot materne confituur is een merk, maar de inhoud ervan kan verschillend zijn, als je dat niet nakijkt, zal je dikwijls met de verkeerde pot thuis komen.
Het is een vorm van vertrouwen.
Maar ik weet, niet altijd slim.
Bij een rekening hoort een naam, als de rekening nummer juist is, zal de naam ook wel kloppen.
Andersom kan het wel degelijk fout zijn,..
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier verschillen we toch heel sterk van mening Ludo, ter info: ik ben klant in dit verhaal en de dienstverlener wordt geacht zijn werk te doen, ik zou niet graag door het leven gaan door elke kleine letter die ik mijn leven tegenkom te moeten lezen. Ik heb een bepaald "vertrouwen" dat ik hanteer idd. De enige foute in dit verhaal was de man in kwestie die te dom was de juiste rekening af te sluiten, geen pot-ketel verhaal, nee één iemand heeft hier een fout gemaakt en daarom ben ik teruggegaan om hem dit te laten rechtzetten. Ter info 2: of ik dit nu gezegd had voor ik getekend had of erna: ik had sowieso een kwartier langer gewacht om alles te laten herdoen, want het tekenen zelf doe je helemaal op het einde nadat de man in kwestie een kwartier onverklaarbaar naar zijn scherm staart.
Er zal ook niemand mij nog overtuigen van deze bank die werkelijk 20 jaar achterloopt op de Belgische markt. Ik ben enorm benieuwd wie hun klanten binnen 10 jaar gaan zijn en of ze uberhaupt nog zullen bestaan ... Good luck aan de believers
Er zal ook niemand mij nog overtuigen van deze bank die werkelijk 20 jaar achterloopt op de Belgische markt. Ik ben enorm benieuwd wie hun klanten binnen 10 jaar gaan zijn en of ze uberhaupt nog zullen bestaan ... Good luck aan de believers

Ze hebben een prachtig kantoornetwerk, maar het is een beleggingsbank geworden. Per kwartaal een belegging doen en je hebt die kosten niet, ook als je geen 25000 euro staan hebt. Jammer dat de tijd van hun aantrekkelijke termijnrekeningen voorbij is.
@Jiraisking ...Inderdaad verschillen we hierin van mening.
Niemand is foutloos, daarmee juist dat het verstandig is bij zo een kleine aktie als het afsluiten van een rekening dit ter plaatse na te kijken of het wel de rekening is die je wil dat afgesloten wordt.
Als je nalaat dokumenten na te lezen voor je dit ondertekend, ga je volgens mijn inziens ofwel veel geluk moeten hebben, of je gaat dik in het zak gezet worden.
Je geeft zelf toe het nagekeken te hebben nadat je buiten het kantoor bent gestapt, had je evengoed kunnen nakijken voor je tekende in het kantoor.
Je kontrole of wantrouwen of de medewerker zijn job wel goed had gedaan , heb je wel degelijk gecontroleerd, anders had je de fout niet zo snel opgemerkt.
Niemand is foutloos, daarmee juist dat het verstandig is bij zo een kleine aktie als het afsluiten van een rekening dit ter plaatse na te kijken of het wel de rekening is die je wil dat afgesloten wordt.
Als je nalaat dokumenten na te lezen voor je dit ondertekend, ga je volgens mijn inziens ofwel veel geluk moeten hebben, of je gaat dik in het zak gezet worden.
Je geeft zelf toe het nagekeken te hebben nadat je buiten het kantoor bent gestapt, had je evengoed kunnen nakijken voor je tekende in het kantoor.
Je kontrole of wantrouwen of de medewerker zijn job wel goed had gedaan , heb je wel degelijk gecontroleerd, anders had je de fout niet zo snel opgemerkt.
Gisteren werden de renten overgeschreven op mijn nieuw opgegeven rekeningnummer met de melding "Afsluiting Saldo"
Is afsluiten saldo = afsluiten rekening?
Ik vrees van niet...
Er werd ook geen antwoord gegeven op mijn mail...
En bellen heb ik opgeheven...
Is afsluiten saldo = afsluiten rekening?
Ik vrees van niet...
Er werd ook geen antwoord gegeven op mijn mail...
En bellen heb ik opgeheven...
Ze zijn de stippen ..... (dolly dots) vergeten...
"Afsluiting ..... Saldo"
"Afsluiting ..... Saldo"
Met verbazing zag ik vandaag dat DB mij € 200 heeft afgetrokken als bewaarloon effectenrekening. Ben efkens mijn mails gaan checken en idd mail ontvangen op 3 februari met aankondiging dat bewaarloon van €12/lijn met een maxi opgetrokken wordt van € 100 naar € 200 !! Het bedrag is wel van mijn rekening afgetrokken geweest op 31/01 dus voor de aankondiging. Is dit wel legaal ? Of heb ik iets gemist ?
Op 3/2/2020 heb ik van DB een mail over de Update van onze reglementen en tarieven gekregen.
Deze update heeft niets te maken met die 12 en 200 euro.
De prijsverhoging voor de effecten en bewaarlonen is reeds veel vroeger gemeld denk ik.
Deze update heeft niets te maken met die 12 en 200 euro.
De prijsverhoging voor de effecten en bewaarlonen is reeds veel vroeger gemeld denk ik.
de prijsverhoging van € 80 naar € 100 is idd goed vermeld geweest begin 2019. Maar van € 100 naar € 200 is twijfelachtig of dit voor 03/02 is aangekondigd geweest maar kan mij vergissen ....
Met de verhoging van het maximum van het bewaarloon naar €200, heb ik een DB Personal genomen, kost per jaar ook €200 en dan krijg je korting op het makelaarsloon.
Ik heb geen weet van nog andere voorwaarden voor een DB Personal.
Ik lees pas nu dat er voor een DB Personal 150k bij de bank moet staan.
Ik lees pas nu dat er voor een DB Personal 150k bij de bank moet staan.
Ik heb juist alle rekeningen bij DB leeg gemaakt en overgeschreven naar andere bank.
Mijn effectenrekening zal ik vragen over te zetten door Keytrade aangezien dit het enige manier is om kosten terug te verkrijgen (het zijn aandelen).
Een vraagske : DB heeft 1 maand geleden € 200 kosten afgerekend voor mijn effectenrekening en dit voor het jaar 2020. Kan ik dat bedrag terug vragen of ten minste een deel daarvan aangezien ik mijn rekening vroeger afsluit ?
Iemand ervaring hiermee ?
Mijn effectenrekening zal ik vragen over te zetten door Keytrade aangezien dit het enige manier is om kosten terug te verkrijgen (het zijn aandelen).
Een vraagske : DB heeft 1 maand geleden € 200 kosten afgerekend voor mijn effectenrekening en dit voor het jaar 2020. Kan ik dat bedrag terug vragen of ten minste een deel daarvan aangezien ik mijn rekening vroeger afsluit ?
Iemand ervaring hiermee ?