Afspraak autokeuring gemist
Re: Afspraak autokeuring gemist
Vraagje:
Bestaat de mogelijkheid om een afspraak vast te leggen vooraleer je je groene kaart ontvangen hebt?
Bestaat de mogelijkheid om een afspraak vast te leggen vooraleer je je groene kaart ontvangen hebt?
Een voertuig kan vanaf 2 maanden vóór de referentiedatum aangeboden worden voor periodieke keuring met behoud van de referentiedatum. De herinneringskaart die je krijgt is slechts een extra dienstverlening, geen formeel document.
https://www.vlaanderen.be/technische-ke ... he-keuring
https://www.vlaanderen.be/technische-ke ... he-keuring
Ja, je kan toch 4 maanden vooraf al een afspraak maken dacht ik. Maar als je het 2 maand op voorhand al doet, ben je normaal gezien wel op tijd hoor. Tenzij iedereen zo begint te denken.
Voor mijn keuring 15 juli kon ik in april geen afspraak maken wel na 15 mei.
Leuk, kwam er aan en binnen 3 min. was ik aan beurt.
Er stonden twee rijen van 100meter aan te schuiven zonder afspraak in bakkende zon.
Leuk, kwam er aan en binnen 3 min. was ik aan beurt.
Er stonden twee rijen van 100meter aan te schuiven zonder afspraak in bakkende zon.
Als ze iedereen een gelijke kans zouden willen geven zouden ze ofwel enkel op afspraak moeten werken ofwel helemaal zonder afspraken, dus iedereen aanschuiven.
Als iedereen een afspraak zou maken verloopt het veel beter.
Nu staan al die auto's daar te draaien, mooi en goed voor milieu.
Je laat toch je auto geen uren draaien? Na 2 uur radio luisteren loop je al het risico op een platte batterij. Laat staan dat je 6à7u. moet aanschuiven.
Wanneer iedereen een afspraak zou maken zou het hetzelfde zijn als wanneer niemand een afspraak zou maken, want ze kunnen toch niet al die auto's keuren op het afgesproken uur.
Zelfs als de klanten zich gelijk over alle beschikbare uren verdelen is dat niet mogelijk. Want er zullen zoveel auto's per uur zijn dat er al vanaf het eerste uur vertragingen en files zullen zijn. De mannen van de keuring gaan niet sneller werken omdat er veel afspraken zijn, net zoals ze nu niet sneller werken omdat er een lange rij auto's staat aan te schuiven.
Waar iedereen zich toch nogal druk om maakt.
Ga gewoon naar de keuring.. met of zonder afspraak
Case done..
Ga gewoon naar de keuring.. met of zonder afspraak
Case done..
@ludo: sommige mensen rentenieren of zijn met pensioen. Die hebben tijd genoeg. Maar anderen moeten er vrij voor nemen van hun werk. Die kunnen hun verlof beter gebruiken dan om aan te schuiven.
U blijft wel stevig redenerenYaris schreef: ↑4 augustus 2022, 15:59 Zelfs als de klanten zich gelijk over alle beschikbare uren verdelen is dat niet mogelijk. Want er zullen zoveel auto's per uur zijn dat er al vanaf het eerste uur vertragingen en files zullen zijn. De mannen van de keuring gaan niet sneller werken omdat er veel afspraken zijn, net zoals ze nu niet sneller werken omdat er een lange rij auto's staat aan te schuiven.

Station dat 100 auto's kan keuren gaat geen 150 afspraken maken maar 100.
Niks files
Er zullen altijd meer auto's zijn dan dat er afspraken gemaakt kunnen worden. Als altijd voorrang gegeven wordt aan de afspraken komen de anderen die geen afspraak konden maken niet aan de beurt.
Een goede oplossing zou zijn de verplichting tot keuring tweejaarlijks te maken.
Een goede oplossing zou zijn de verplichting tot keuring tweejaarlijks te maken.