Afspraak autokeuring gemist
Re: Afspraak autokeuring gemist
Als ik me niet vergis was bij euro4 de filter niet verplicht. Het bestond al maar het was niet altijd inbegrepen.
Ze gaan geen normen opleggen die toen niet bestonden. Daar heb je ook een kans.
Laat het ons weten als het zover is.
Ze gaan geen normen opleggen die toen niet bestonden. Daar heb je ook een kans.
Laat het ons weten als het zover is.
Zal ik zeker doen. Ik dacht ook dat het voorlopig pas vanaf Euro5 is dat ze de roetfilter testen.
Als na de keuring alles goed is.
Koop een tweedehands roetfilter , en verwijder het binnenwerk, en plaats deze.
Moet je volgend jaar terug naar de controle, zet de originele roetfilter er terug onder en ga naar de controle..
Na de controle vervang je hem weer door die zonder binnenwerk... enz. enz..
En ondertussen het milieu verpesten….
-
- Verbannen Gebruiker
Ik dacht dat het de bedoeling was van een roetfilter om het milieu te sparen. Dat is iets dat we doen voor ons allemaal, de huidige en de toekomstige generaties.ludo schreef: ↑18 juli 2022, 21:53Als na de keuring alles goed is.
Moet je volgend jaar terug naar de controle, zet de originele roetfilter er terug onder en ga naar de controle..
(Hoe komt het dat veel Vlamingen spontaan denken aan manieren om fraude te plegen)
VLblokpate schreef: ↑19 juli 2022, 09:03Ik dacht dat het de bedoeling was van een roetfilter om het milieu te sparen. Dat is iets dat we doen voor ons allemaal, de huidige en de toekomstige generaties.ludo schreef: ↑18 juli 2022, 21:53
(Hoe komt het dat veel Vlamingen spontaan denken aan manieren om fraude te plegen)
Miljoenen jaren geleden zat dat al in onze genen...
Benieuwd of onze moraalridders een nieuwe roetfilter van ettelijke duizenden euro's zouden laten monteren wanneer de wagen met moeite nog 1500 euro waard is maar verder nog perfect rijdt. Ah ja, jullie zouden waarschijnlijk onmiddellijk een nieuwe milieuvriendelijke elektrische wagen kopen.
Een roetfilter was trouwens nog niet wettelijk verplicht in het bouwjaar van mijn oud hok maar het zat er jammer genoeg wel op.
Een roetfilter was trouwens nog niet wettelijk verplicht in het bouwjaar van mijn oud hok maar het zat er jammer genoeg wel op.
Een auto op de baan houden is op zich ook milieuvriendelijk. Niet meerdoen aan de wegwerpmaatschappij is niet altijd slecht.
Ben je een Belg, dan moet je de regeltjes die ons land opstelt en uitvindt wat leren rekken in je voordeel.
Anders wordt je toch zelf gerokken tot je oren aan je voeten raken.
Kwestie van je natiionaliteit te verdienen.
Nieuw kopen is niet altijd zo milieuvriendelijk.
Te voet gaan is dat dan weer wel..
Ben je een Belg, dan moet je de regeltjes die ons land opstelt en uitvindt wat leren rekken in je voordeel.
Anders wordt je toch zelf gerokken tot je oren aan je voeten raken.
Kwestie van je natiionaliteit te verdienen.
Nieuw kopen is niet altijd zo milieuvriendelijk.
Te voet gaan is dat dan weer wel..
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik rij er niet zo heel veel mee, ik ga meestal met de fiets. Dat is uiteraard ook een van de redenen dat ik altijd problemen had met die filter. Die kwam niet genoeg aan regenereren toe waardoor die na verloop van tijd volledig verstopt was. Een paar keer geforceerd regenereren in de garage bracht in het begin soelaas maar na na verloop van tijd hielp dat ook niet meer.
Temeer omdat een grote meerderheid van afgedankte auto's een tweede leven krijgen in Afrika, waar de milieu normen op de uitstoot van auto's een ietsiepietsie lager liggen dan hier. Daar gaan katalysators en roetfilters er direct uit wanneer ze voor problemen zorgen. Hier een auto op rijden tot hij verschroot moet worden is het meest milieu vriendelijk, hoe langer je er mee rijdt, hoe lager je CO2 voetafdruk door fabricatie en grondstoffen en bij het verschroten in de EU worden veel meer materialen gerecycleerd en gebeurt dat op een milieu vriendelijkere manier.
jA met een diesel rond de kerk rijden is dan het gevolg.TikTak schreef: ↑19 juli 2022, 10:01 Ik rij er niet zo heel veel mee, ik ga meestal met de fiets. Dat is uiteraard ook een van de redenen dat ik altijd problemen had met die filter. Die kwam niet genoeg aan regenereren toe waardoor die na verloop van tijd volledig verstopt was. Een paar keer geforceerd regenereren in de garage bracht in het begin soelaas maar na na verloop van tijd hielp dat ook niet meer.
Estate Guru believer.
Ik zou toch niets preventief doen alvorens die fameuze test bij de keuring te hebben ondergedaan.
De situatie kennende zal die test niet zo betrouwbaar zijn, gevolg wagens met gedesactiveerde roetfileter OK, en anderen met roetfilter niet OK.
En wat met niet ge-update sjoemeldiesels? Deze zijn ook euro 5, benieuwd hoe die het er vanaf gaan brengen ... mijn pronostiek is met vlag en wimpel door de test.
De situatie kennende zal die test niet zo betrouwbaar zijn, gevolg wagens met gedesactiveerde roetfileter OK, en anderen met roetfilter niet OK.
En wat met niet ge-update sjoemeldiesels? Deze zijn ook euro 5, benieuwd hoe die het er vanaf gaan brengen ... mijn pronostiek is met vlag en wimpel door de test.
Even opgezocht welk chemisch product dat ook alweer was dat uitstoot van een diesel kan verminderen..
Ik ben het wel eens dat je best geen zotte kosten doet en eerst gewoon best je auto aanbiedt om te zien wat er gebeurt, maar dit middeltje kan IMHO nooit geen kwaad en vergroot je kans om goed te scoren.
"""De uitstoot van roet door dieselmotoren kan flink verminderd worden door aan de diesel cyclohexanon toe te voegen, een stof die gemaakt wordt uit industrieel afval."""""
Er zijn er misschien nog andere ook..
Ik ben het wel eens dat je best geen zotte kosten doet en eerst gewoon best je auto aanbiedt om te zien wat er gebeurt, maar dit middeltje kan IMHO nooit geen kwaad en vergroot je kans om goed te scoren.

"""De uitstoot van roet door dieselmotoren kan flink verminderd worden door aan de diesel cyclohexanon toe te voegen, een stof die gemaakt wordt uit industrieel afval."""""
Er zijn er misschien nog andere ook..
Merci Haelewyn.
Ik ben het niet dikwijls met je eens maar thans ben ik echt verwonderd dat de forumleiding niet ingrijpt. Openlijk aanzetten tot fraude!VLblokpate schreef: ↑19 juli 2022, 09:03Ik dacht dat het de bedoeling was van een roetfilter om het milieu te sparen. Dat is iets dat we doen voor ons allemaal, de huidige en de toekomstige generaties.ludo schreef: ↑18 juli 2022, 21:53
Waar zijn die kerels mee bezig?
Haelewyn aka Destereir en anderen, hier gaan jullie toch ver uit de bocht!