Aftrek Pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Aftrek Pensioensparen
Hoeveel moet mijn echtgenote, die deeltijds gaat werken, jaarlijks minstens verdienen om de volledige fiscale aftrek
van het pensioensparen te kunnen genieten ?
Ikzelf werk full-time zij part-time, hoe weet ik dat ook zij op de volledige aftrek van 910 euro, de volledige 30% belastingvermindering kan verkrijgen en hoe kan ik dan berekenen hoeveel ik eventueel jaarlijks minder in haar pensioenfonds dien te storten om zo de maximale belastingsvermindering er te kunnen uithalen ?
van het pensioensparen te kunnen genieten ?
Ikzelf werk full-time zij part-time, hoe weet ik dat ook zij op de volledige aftrek van 910 euro, de volledige 30% belastingvermindering kan verkrijgen en hoe kan ik dan berekenen hoeveel ik eventueel jaarlijks minder in haar pensioenfonds dien te storten om zo de maximale belastingsvermindering er te kunnen uithalen ?
Re: Aftrek Pensioensparen
Neem gewoon een calculator zoals bv TAXWEB.
Vul gewoon haar verwachte inkomsten van dit jaar in de versie van AJ 2012 en zie wat voor resultaat het geeft.
Je kan max 30% belastingvermindering krijgen. Het zou mij verbazen voor iemand die part time (4/5de?) werkt dat ze die vermindering zou mislopen.
Vul gewoon haar verwachte inkomsten van dit jaar in de versie van AJ 2012 en zie wat voor resultaat het geeft.
Je kan max 30% belastingvermindering krijgen. Het zou mij verbazen voor iemand die part time (4/5de?) werkt dat ze die vermindering zou mislopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn echtgenote werkt halftijds.
Het valt mij gewoon op bij nazicht van het aanslagbiljet dat de vermindering voor het pensioensparen
bij mij een stuk hoger ligt dan bij haar.
Vandaar mijn vraag of het wel interessant is om het maximum bedrag aan pensioensparen vol te storten
voor iemand die niet voltijds werkt.
Het valt mij gewoon op bij nazicht van het aanslagbiljet dat de vermindering voor het pensioensparen
bij mij een stuk hoger ligt dan bij haar.
Vandaar mijn vraag of het wel interessant is om het maximum bedrag aan pensioensparen vol te storten
voor iemand die niet voltijds werkt.
Vanaf dit jaar is het voor iedereen 30%.
Volgend jaar zal de teruggave dus gelijk zijn voor jezelf en je vrouw.
Ge moet wel genoeg belastingen betalen natuurlijk.
Volgend jaar zal de teruggave dus gelijk zijn voor jezelf en je vrouw.
Ge moet wel genoeg belastingen betalen natuurlijk.
zie ook in dit draadje : pensioensparen-klein-inkomen-t12474.htm ... ng#p111519
nog een interessante link: http://www.belgopocket.be/nl/content/be ... en-inkomen
ruwweg denk ik dat je zo'n 13.000 € / jaar moet verdienen, om ca. 900 € te kunnen aftrekken.
Hangt natuurlijk ook van de gezinssituatie af....
nog een interessante link: http://www.belgopocket.be/nl/content/be ... en-inkomen
ruwweg denk ik dat je zo'n 13.000 € / jaar moet verdienen, om ca. 900 € te kunnen aftrekken.
Hangt natuurlijk ook van de gezinssituatie af....
Bedankt voor de reactie,
Interessante link om door te nemen,
maar in mijn geval wordt haar inkomen bij het mijne gevoegd, in het voorbeeld hierboven gaat het over iemand met een individueel inkomen.
Toch zie ik in mijn detailberekening minder aftrek bij de partner dan bij mij.
Om dit nu te gaan simuleren in Taxweb is het vrij moeilijk omdat men maar volgend jaar de individuele fiches krijgt van de werkgever, terwijl je reeds dit jaar het pensioensparen moet volstorten.
Interessante link om door te nemen,
maar in mijn geval wordt haar inkomen bij het mijne gevoegd, in het voorbeeld hierboven gaat het over iemand met een individueel inkomen.
Toch zie ik in mijn detailberekening minder aftrek bij de partner dan bij mij.
Om dit nu te gaan simuleren in Taxweb is het vrij moeilijk omdat men maar volgend jaar de individuele fiches krijgt van de werkgever, terwijl je reeds dit jaar het pensioensparen moet volstorten.
Eén van de nieuwe maatregelen « Di Rupo " is dat het belastingsvoordeel « pensioensparen » voor iedereen 30% zal zijn !
Gedaan met de « bijzondere » gemiddelde aanslagvoet van minimum 30% en maximum 40%
http://www.vfb.be/file?fle=51686 zie Hoofdstuk 1 § 2
Gedaan met de « bijzondere » gemiddelde aanslagvoet van minimum 30% en maximum 40%
http://www.vfb.be/file?fle=51686 zie Hoofdstuk 1 § 2