AG Assist Woning & Woning Bijstand
AG Assist Woning & Woning Bijstand
Beste formumleden.
Kan iemand mij eens beknopt, maar duidelijk uitleggen wanneer ik gebruik kan maken van deze diensten a.u.b.?
Gisteren zat ik plots met elektriciteitspanne en na verschillende keren gebeld te hebben kreeg ik telkens het antwoord dat ze daar niet in tussen komen.
Wanneer kan je dan wel beroep op hen doen? Enkel als de sleutel is afgebroken in de voordeur?
Kan iemand mij eens beknopt, maar duidelijk uitleggen wanneer ik gebruik kan maken van deze diensten a.u.b.?
Gisteren zat ik plots met elektriciteitspanne en na verschillende keren gebeld te hebben kreeg ik telkens het antwoord dat ze daar niet in tussen komen.
Wanneer kan je dan wel beroep op hen doen? Enkel als de sleutel is afgebroken in de voordeur?
Re: AG Assist Woning & Woning Bijstand
Wat heb je van schade?
In hun voorwaarden lees ik wel dit (https://www.aginsurance.be/Retail/nl/Pr ... 30007N.pdf).
Belangrijk, mogelijk heb jij andere voorwaarden. Die kunnen verschillen afhankelijk van je makelaar.
In hun voorwaarden lees ik wel dit (https://www.aginsurance.be/Retail/nl/Pr ... 30007N.pdf).
Belangrijk, mogelijk heb jij andere voorwaarden. Die kunnen verschillen afhankelijk van je makelaar.
Wat is uitwerking van de elektriciteit?Uitwerking van de elektriciteit*
Artikel 8: Voorwerp en bijzonderheid van de waarborg
Wij verzekeren de materiële schade* rechtstreeks veroorzaakt door uitwerking van de elektriciteit*, met inbegrip van de elektrocutie van huisdieren,evenals de ontdooiing of de beschadiging van voedingswaren gebruikt in het kader van uw privéleven, ten gevolge van het stilvallen of de ontregeling van een koel- of vriesinstallatie teweeggebracht door de uitwerking van de elektriciteit* of door een plotse en onvoorzienbare stroomonderbreking ten gevolge van een ontregeling op het distributienetwerk van elektriciteit.Volgende bijzonderheid is van toepassing op de waarborg ‘Uitwerking van de elektriciteit*’:Onze tussenkomst voor de materiële schade* aan het elektronische of informaticamateriaal bestemd voor beroepsdoeleinden is beperkt tot 109.488,72 EURi.
Artikel 9: Detectie en herstel van de oorzaak van het schadegeval*
¬In geval van schade gedekt door de waarborg ‘Uitwerking van elektriciteit*’, vergoeden we de kosten gemaakt als een voorzichtig en redelijk persoon, om de schadeoorzaak op te sporen in de elektrische of elektronische installatie van het aangeduide gebouw*. Wij vergoeden ook de kosten van de herstelling van het gebouw* en van het terrein ten gevolge van de opsporing van de oorzaak.¬We vergoeden de kosten voor de herstelling van de schadeoorzaak in een elektrische of elektronische installatie van het aangeduide gebouw*, die aan de oorsprong ligt van de schade gedekt door de waarborg ‘Uitwerking van de elektriciteit*’
Uitwerking van de elektriciteit
Elektrisch verschijnsel dat zich onder andere uit door kortsluiting, overmatige stroomsterkte, overspanning of stroominductie.
Bij de raming van de materiële schade* aan de elektrische en elektronische toestellen wordt rekening gehouden met de mechanische onderdelen waarvan de vervanging noodzakelijk is voor de herstelling van de schade die het gevolg is van de uitwerking van de elektriciteit*, zelfs indien die onderdelen niet werden beschadigd bij het schadegeval*
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In het algemeen komen woningverzekeringen niet tussen voor een elektriciteitspanne op zich, maar wel:
indien je schade opgelopen hebt ten gevolge van een elektriciteitspanne.
Dan kunnen ze eventueel tussenkomen in de (bewezen) kosten van de opgelopen schade (vb defect toestel, indien gevolg (en niet de oorzaak) van de panne, ontdooide diepvrieswaren, enz...)
Maar ze komen nooit tussen in de herstellingskosten van jouw elektriciteitsinstallatie.
Er bestaan uiteraard ook uitbreidingen, zoals het "Pack Woning & Assist+" maar voor zover ik kan nagaan, gaat dit over een ander soort dekkingen.
ik denk dat hij het vooral over de waarborg assist heeft :
In welke gevallen kan u beroep doen op de dienst Home Assist?
Bij probleemsituaties aan het aangeduide gebouw* op het adres van het risico vermeld in de bijzondere voorwaarden,
kan u beroep doen op deze dienst indien een toevallig voorval, dat geen verzekerd schadegeval* uitmaakt in een andere
waarborg van het contract, het normale gebruik van het gebouw* verhindert en een snelle interventie vereist.
U kan beroep doen op deze dienst onder andere om:
¬ een garagepoort of rolluik te deblokkeren;
¬ een verstopte afvoer te ontstoppen;
¬ een raam of buitendeur te herstellen die niet meer sluit;
¬ de verwarmingsketel herop te starten.
...
Welke prestaties zijn niet verzekerd?
¬ Herstelling of vervanging van verwarmings- en huishoudelijke toestellen, al dan niet ingebouwd;
¬ herstelling van meters van nutsleidingen;
¬ herstelling of vervanging van verlichtingstoestellen en hun onderdelen, de afdekplaatjes en stopcontacten en
schakelaars, de domotica, de klimaatregeling, de telefonie en parlofonie;
¬ onderhoudswerken;
¬ probleemsituaties aan ingerichte keukens;
¬ ontstoppen, herstellen of ledigen van ondergrondse leidingen en septische putten
Natuurlijk, als heel de straat zonder elektriciteit zit, zal de dienstverlener er ook niet veel kunnen aan doen. Hangt dus wel af van wat er juist mis is.
In welke gevallen kan u beroep doen op de dienst Home Assist?
Bij probleemsituaties aan het aangeduide gebouw* op het adres van het risico vermeld in de bijzondere voorwaarden,
kan u beroep doen op deze dienst indien een toevallig voorval, dat geen verzekerd schadegeval* uitmaakt in een andere
waarborg van het contract, het normale gebruik van het gebouw* verhindert en een snelle interventie vereist.
U kan beroep doen op deze dienst onder andere om:
¬ een garagepoort of rolluik te deblokkeren;
¬ een verstopte afvoer te ontstoppen;
¬ een raam of buitendeur te herstellen die niet meer sluit;
¬ de verwarmingsketel herop te starten.
...
Welke prestaties zijn niet verzekerd?
¬ Herstelling of vervanging van verwarmings- en huishoudelijke toestellen, al dan niet ingebouwd;
¬ herstelling van meters van nutsleidingen;
¬ herstelling of vervanging van verlichtingstoestellen en hun onderdelen, de afdekplaatjes en stopcontacten en
schakelaars, de domotica, de klimaatregeling, de telefonie en parlofonie;
¬ onderhoudswerken;
¬ probleemsituaties aan ingerichte keukens;
¬ ontstoppen, herstellen of ledigen van ondergrondse leidingen en septische putten
Natuurlijk, als heel de straat zonder elektriciteit zit, zal de dienstverlener er ook niet veel kunnen aan doen. Hangt dus wel af van wat er juist mis is.
dat zijn de nieuwste voorwaarden. Als het een oud contract is, kan het anders zijn. (nieuw voorwaarden sedert feb 2019... kan dus groot dat het andere voorwaarden zijn)
Bij P&v
Onder andere
Probleem met verliesstroom schakelaar waardoor zonder elec. (opsporing herstelling )
Verwarmingsketel probleem.
Slotenmaker. (s'nachts , weekend niet onbelangrijk)
Problemen sanitair.
Blijkbaar toch uitgebreider dan AG.
Estate Guru believer.
Niemand die een verdere vergelijking gemaakt heeft tussen de brandpolissen van AG en P&V?
Verzekeringen is persoonlijk maatwerk.
Waarbij ieder uitmaakt voor wat hij wil betalen.
Als het is om te vergelijken wat juist voor welke prijs gedekt , offerte's het simpelste.
En daarna veel lees plezier.
De ene diefstal is de andere niet.
De ene bijstand is de andere niet.
En dat zijn uiteindelijke persoonlijke keuze's.
Bel maar eens een slotenmaker in het weekend en s'nachts en het prijskaartje.
Is mezelf toch een paar euro extra per jaar waard. ( maar ja dat is persoonlijke keuze)
Onze blokpolis bevat ook deze bijstand , de eigenaars , huurders klagen niet hoor.
Estate Guru believer.