Ageas
TIP
Re: Ageas
Ageas is opgeklommen tot Nr2 (na AB INBEV ) in mijn model gebaseerd op dividend(groei)
Waarom ze niet in gang schieten ? Grote historische aandeelhouder die nu verkoopt ? wie zal het zeggen.
Heb mijn positie in schijfjes verhoogd tot +5% portefeuille hier ga ik stoppen o.w.v.
Lijken uit de Fortis periode gaan ageas nog 10 jaar achtervolgen (advocaten kosten,boetes en schadeloosstellingen voor misleiding bij de kapitaalsverhoging)
Ook vind ik dat Ageas mss wat te veel energie stopt in Aandeelhouders marketing, het omhoog praten van het aandeel.
Ben al lang gestopt met proberen bewegingen op korte termijn te voorspellen wie gaat volgende maanden stijgen.
Sommige aandelen die hoog in mijn model stonden hebben er jaren over gedaan voordat ze echt stegen naar in mijn ogen juiste prijzen (nord sumatra, texaf , arseus). waarom ?
Waarom ze niet in gang schieten ? Grote historische aandeelhouder die nu verkoopt ? wie zal het zeggen.
Heb mijn positie in schijfjes verhoogd tot +5% portefeuille hier ga ik stoppen o.w.v.
Lijken uit de Fortis periode gaan ageas nog 10 jaar achtervolgen (advocaten kosten,boetes en schadeloosstellingen voor misleiding bij de kapitaalsverhoging)
Ook vind ik dat Ageas mss wat te veel energie stopt in Aandeelhouders marketing, het omhoog praten van het aandeel.
Ben al lang gestopt met proberen bewegingen op korte termijn te voorspellen wie gaat volgende maanden stijgen.
Sommige aandelen die hoog in mijn model stonden hebben er jaren over gedaan voordat ze echt stegen naar in mijn ogen juiste prijzen (nord sumatra, texaf , arseus). waarom ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik ben het grotendeels eens met uw overige analyse, maar bij dit punt heb ik mijn twijfels. Kan het zijn dat Ageas zoveel moeite doet omdat het zich precies van de ongelukkige Fortis erfenis wil ontdoen en zich als een goede huisvader aandeel wil profileren? Ik vind het ook fair dat via de ageas-club bijeenkomsten de gewone aandeelhouder dezelfde informatie krijgt als de bevoorrechte analisten (weliswaar met enkele dagen vertraging). Het biedt je ook de mogelijkheid om rechtstreeks in contact te komen met de CEO en vragen te stellen. Alhoewel dit bij het zwijgzaam volgende Belgische publiek zelden het geval is. Maar het kan.zeezout schreef:...Ook vind ik dat Ageas mss wat te veel energie stopt in Aandeelhouders marketing, het omhoog praten van het aandeel...
De moeite om eens te proberen. Misschien ontmoeten we daar elkaar wel eens. Wie weet?
Zolang de omvang van de 'schade' uit de Fortis-periode niet bij benadering kan 'becijferd' worden zullen beleggers argwanend blijven denk ik.
denk dat die roadshow zeker hun nut hebben.
Ga daar nooit naar toe ben een zeer luie belegger, dividenden bijhouden en voor de rest van het jaar artikels lezen van analisten spaargidsers en tijd en enkel als er een belletje gaat rinkelen dat dividend evolutie niet meer verzekerd is ga ik het van dichterbij volgen voor de rest buy en hold denk dat zeker 30% portefeuille er al 10 jaar of zo in zit.
wil aangeven dat we een beetje moeten oppassen dat ageas management niet teveel energie in aandelen marketing stopt.
Ze moeten in de eerste plaats het bedrijf runnen. Remember Jo&Pol.
Je hebt gelijk dat het zeker nodig was om het fortis imago af te gooien.
Heb momenteel volste vertrouwen in ageas en management anders stak ik er geen 5¨% van mijn centen in.
Hoger ga ik toch niet gaan denk ik owv Fortis erfenis, zou maar eens een rechtbank moeten beslissen dan ze iedereen van de kapitaalsverhoging schadeloos moeten stellen
Ga daar nooit naar toe ben een zeer luie belegger, dividenden bijhouden en voor de rest van het jaar artikels lezen van analisten spaargidsers en tijd en enkel als er een belletje gaat rinkelen dat dividend evolutie niet meer verzekerd is ga ik het van dichterbij volgen voor de rest buy en hold denk dat zeker 30% portefeuille er al 10 jaar of zo in zit.
wil aangeven dat we een beetje moeten oppassen dat ageas management niet teveel energie in aandelen marketing stopt.
Ze moeten in de eerste plaats het bedrijf runnen. Remember Jo&Pol.
Je hebt gelijk dat het zeker nodig was om het fortis imago af te gooien.
Heb momenteel volste vertrouwen in ageas en management anders stak ik er geen 5¨% van mijn centen in.
Hoger ga ik toch niet gaan denk ik owv Fortis erfenis, zou maar eens een rechtbank moeten beslissen dan ze iedereen van de kapitaalsverhoging schadeloos moeten stellen
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Zopas nog wat bijgetankt met mijn dividend van Ageas aan 30,58.
Morgen de Q1 cijfers.
Hopelijk gaan we up!
Morgen de Q1 cijfers.
Hopelijk gaan we up!
Hopelijk.Brugse Leeuw schreef:Zopas nog wat bijgetankt met mijn dividend van Ageas aan 30,58.
Morgen de Q1 cijfers.
Hopelijk gaan we up!
Het gaat nu toch wel snel down anders...
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Zeg wel...jammer dat ik ze niet lager gekocht heb!
Premie-inkomen Ageas stijgt, stormen en overstromingen in VK drukken verzekeringswinst
Eigen vermogen 9,0 miljard of EUR 39,99 per aandeel
bron: http://hugin.info/134212/R/1785230/612030.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
zie ook: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 8-3097.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Stormen zijn maar tijdelijke fenomenen (hopen we), normaliter gaan de premies nu de hoogte in wegens groter risico en als de storm is gaan liggen is het kassa, kassa...
Ook bemoedigend zijn de hogere premie inkomsten leven in Azie. Op termijn wordt dit een nieuwe cash cow.
Ik blijf er in geloven.
Eigen vermogen 9,0 miljard of EUR 39,99 per aandeel
bron: http://hugin.info/134212/R/1785230/612030.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
zie ook: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 8-3097.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Stormen zijn maar tijdelijke fenomenen (hopen we), normaliter gaan de premies nu de hoogte in wegens groter risico en als de storm is gaan liggen is het kassa, kassa...
Ook bemoedigend zijn de hogere premie inkomsten leven in Azie. Op termijn wordt dit een nieuwe cash cow.
Ik blijf er in geloven.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
En hup, momenteel staan we al dik in het groen en voeren we het Bel20 peloton aan!
Afwachten natuurlijk of we geen terugval krijgen.
Afwachten natuurlijk of we geen terugval krijgen.
De reden van de opstoot gisteren is blijkbaar de opmerking dat een Portugese joint venture overtollige cash naar de groep zou laten vloeien. Daardoor dromen (vooral analisten) terug van een kapitaalvermindering of extra-dividend. Kortzichtig?
CEO B. De Smet zie opnieuw dat een overname pas zal geschieden als de business case ten volle verantwoord is. Geen zotte dingen dus.
En dat pleziert me. Ondertussen leef ik ook nog in de hoop op een nieuw sint niklaasje
bron De Tijd, donderdag 15 mei 2014 blz 16 of http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 3-3097.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag toch al iets meer met de voeten op de grond.
CEO B. De Smet zie opnieuw dat een overname pas zal geschieden als de business case ten volle verantwoord is. Geen zotte dingen dus.
En dat pleziert me. Ondertussen leef ik ook nog in de hoop op een nieuw sint niklaasje
bron De Tijd, donderdag 15 mei 2014 blz 16 of http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 3-3097.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag toch al iets meer met de voeten op de grond.
Bij mij staat Ageas al enkele jaren op 1 en dat blijft zo.zeezout schreef:Ageas is opgeklommen tot Nr2 (na AB INBEV ) in mijn model gebaseerd op dividend(groei)
Goedkoop aandeel, sterk bedrijf en dito management, mooi dividend, koopt eigen aandelen in, noteert onder zijn boekwaarde en wellicht zoals Belca2 aangeeft, nog een leuk extraatje later dit jaar.
Voor mij een absolute basiswaarde voor elke aandelenportefeuille.
P.S.: veel leden vroegen mij via pb om terug te reageren. Ik wil dit echter wel doen, maar verwacht dan van iedereen hier ook wat reactie. Minimum één bericht per dag van eenieder zou toch mogelijk moeten kunnen zijn.
Idd, dit is zowat het eerste of basisaandeel dat iedereen moet bezitten.
Goed management, momenteel heel goedkoop genoteerd en elk jaar een stijgend dividend.
Ageas koop ik op de dips nog bij en zal ik nog jaren in port bezitten.
Momenteel zeker koopwaardig, want een berg cash om allerlei leuks mee te doen
Goed management, momenteel heel goedkoop genoteerd en elk jaar een stijgend dividend.
Ageas koop ik op de dips nog bij en zal ik nog jaren in port bezitten.
Momenteel zeker koopwaardig, want een berg cash om allerlei leuks mee te doen
Als het beurssentiment verder verzwakt wordt dit mijn eerste koopje.
Misschien al heel snel. Want wou ze vorig jaar al kopen aan €30, en kan dat nu zelfs iets goedkoper.
Misschien al heel snel. Want wou ze vorig jaar al kopen aan €30, en kan dat nu zelfs iets goedkoper.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Ja, goedkoper maar dan zonder dividend.reteiP schreef:Als het beurssentiment verder verzwakt wordt dit mijn eerste koopje.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
heb na dividendknip nog een stukje bijgekocht