Ageas
TIP
Re: Ageas
Zeker waar!Dvdend schreef:Kevva, daar moet je ook nog het dividend bijtellen.
Dus het zal zeker ietsje meer worden dan een gewoon spaarboekje... mag zelfs een e-spaarboekje zijn
Meteen €42 er op plakken is ook wel overdreven positief. Ik ga niet zeggen dat het niet kan, maar zeker niet dit jaar en volgend jaar.Belca2 schreef:Matthias De Wit van KBC securities plaatst het koersdoel zelfs op €42, niettegenstaande hij vragen heeft bij de prijs die Ageas betaald heeft voor de Portugese overname: er wordt 2 x de boekwaarde van het bedrijf op tafel gelegd.
€38 euro moet voor 2016 een haalbaar koersdoel zijn.
Ik had het eerder over 5% rendement, dat is iets waar ik tamelijk zeker van ben. Iemand die eens een eerste stap op de aandelenmarkt wil zetten zou ik zeggen 'Investeer eens 1000 euro in Ageas'.
Het rendement + dividend samen leveren het dubbel op dan een spaarrekening.
Ik denk ook dat er een nieuw inkoopprogramma komt. Zou interessant zijn als je voor de aankondiging nog wat kan investeren.Geblin schreef:Ik heb zelfs een redelijk sterk vermoeden dat er een nieuw inkoopprogramma zal volgen. Jozef De Mey zei op de aandeelhoudersvergadering zei dat ze al meerdere programma's hebben gehad en dat de aandeelhouders dus weten wat te verwachten.
Koers kan in 1 dag 2% stijgen.
In Groningen zeggen ze, "het is nog nooit zo donker west, of 't wer altied weer licht" (Ede Staal, leuk liedje op youtube); het omgekeerde is dus per definitie ook zeer waarschijnlijk!
Ageas heeft inderdaad veel potentieel, Fortis had dat ook...
Toch een beetje oppassen.
En al eens gekeken wat de oude delen van Fortis ondertussen doen? Fortis bank Belgie is gewoon een cashkoe geworden voor BNP. De Belgische staat heeft een serieuze flater begaan door de bank op te splitsen. We gingen er ook geld moeten insteken om deze niet kopje onder te laten gaan, maar het zou tenminste geen bodemloze put zijn zoals Dexiarob schreef:In Groningen zeggen ze, "het is nog nooit zo donker west, of 't wer altied weer licht" (Ede Staal, leuk liedje op youtube); het omgekeerde is dus per definitie ook zeer waarschijnlijk!
Nuja een pure verzekeraar werkt toch wel anders dan een bank/verzekeraar.
Mvg,
Geblin
Dat is naast de zaak; ik verklaar al eeuwen - vraag het maar aan Stier - dat veruit de beste bank van het land aan de Fransen werd cadeau gedaan om de belangen van andere drukkings- en machtsgroepen te vrijwaren. Maar ook die beste bank is ten onder gegaan, begrijp je?
Zelfs Ping had het al begrepen...
Zelfs Ping had het al begrepen...
In het kader van de transparantievereisten, heeft Franklin Mutual Advisers, LLC op 2 juni 2014 een kennisgeving ingediend waarin wordt aangegeven dat hun belang op 27 mei 2014 de statutaire drempel van 3% van de door Ageas uitgegeven aandelen heeft overschreden.
bron: http://hugin.info/134212/R/1790034/615421.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
bron: http://hugin.info/134212/R/1790034/615421.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals Ageas nu evolueert lijkt het me een fonds voor de lange termijn. Elk jaar een goed dividend en enkele procenten beurswinst.
Goed alternatief voor het vermoorde spaarboekje. Dit jaar zullen de cijfers evenwel teleurstellen omwille van de stormschade in de Uk en de hagelstorm.
Ik blijf in het fonds belegd. Op de beurs van Brussel zijn nog maar weinig goedkoop gewaardeerde dividendaandelen. KW Ageas 11 !
Het bedrijf heeft geen schulden en bezit een berg cash. Daarmee is het dividend gewaarborgd. Bovendien is er diversificatie naar groeilanden zoals China en Turkije en Maleisie.. De meeste analisten geven het aandeel een koopadvies.
Op andere beurzen betaal je de dubbele roerende voorheffing en Beleggingsfondsen zijn duur
Dit doet me besluiten dat ageas een goed aandeel is om te kopen of bij te houden, hoewel ik even heb getwijfeld.
Wie deelt dezelfde mening?
Goed alternatief voor het vermoorde spaarboekje. Dit jaar zullen de cijfers evenwel teleurstellen omwille van de stormschade in de Uk en de hagelstorm.
Ik blijf in het fonds belegd. Op de beurs van Brussel zijn nog maar weinig goedkoop gewaardeerde dividendaandelen. KW Ageas 11 !
Het bedrijf heeft geen schulden en bezit een berg cash. Daarmee is het dividend gewaarborgd. Bovendien is er diversificatie naar groeilanden zoals China en Turkije en Maleisie.. De meeste analisten geven het aandeel een koopadvies.
Op andere beurzen betaal je de dubbele roerende voorheffing en Beleggingsfondsen zijn duur
Dit doet me besluiten dat ageas een goed aandeel is om te kopen of bij te houden, hoewel ik even heb getwijfeld.
Idd Bildi, Ageas reageert al een tijdje status quo en wat lager dan velen hadden verwacht. Maar op jaarbasis stijgen ze enkele procenten en het dividend is niet te versmaden. Het is wachten tot ze de berg cash gaan aanwenden, want stormen en hun gevolgen zullen en zijn er altijd geweest.
Het onmiddellijke gevolg zal een hogere premie zijn. Dividend blijft gewaarborgd.Dvdend schreef:...stormen en hun gevolgen zullen en zijn er altijd geweest.
-
Duvellover
- Full Member

- Contacteer:
Hoe zo geen schulden ?billdi schreef:Zoals Ageas nu evolueert lijkt het me een fonds voor de lange termijn. Elk jaar een goed dividend en enkele procenten beurswinst.
Weer onder de 30. Terug wat bijgekocht. Niet in de zin van een zuivere aandelenbelegging, maar als het betere alternatief voor een spaarboekje, kasbon of obligatie.
Ik vermoed dat naar de netto-aktiefwaarde van 38€ verwezen wordt. Er werden wel obligaties uitgegeven, maar het eigen vermogen is vele malen groter.Duvellover schreef: Hoe zo geen schulden ?
lost AB inbev voor mij af als beste keus in Brussel.
Koers blijft nu al jaar hangen.
Heb in schijfjes gekocht tot 5%, verder ga ik niet, niet het soort aandeel om al je jetons op in te zetten.
Koers blijft nu al jaar hangen.
Heb in schijfjes gekocht tot 5%, verder ga ik niet, niet het soort aandeel om al je jetons op in te zetten.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Impact van de hagelstormen geschat op 20 à 30M€. Verwachte onderliggende inkomsten voor het tweede kwartaal 187M€.
Volgens M De Wit (KBC Securities) is die schade perfect beheersbaar. Hij meent ook dat de kans blijft bestaan op een kapitaalvermindering bij gebrek aan alternatieve investeringen. Advies: blijft bijkopen met een koersdoel ven €40.
bron: http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 9-2969.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens M De Wit (KBC Securities) is die schade perfect beheersbaar. Hij meent ook dat de kans blijft bestaan op een kapitaalvermindering bij gebrek aan alternatieve investeringen. Advies: blijft bijkopen met een koersdoel ven €40.
bron: http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 9-2969.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Koersdoel van KBC is €42 tenzij ze het naar aanleiding hiervan verlaagd hebben.
Juist, ik denk dat ik op dat vroege uur nochtans €40 had gezien. (cfr op de aangegeven site om 9.52 uur)jens_dev schreef:Koersdoel van KBC is €42 tenzij ze het naar aanleiding hiervan verlaagd hebben.